Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-18, 10:04
  #30277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Oj vad lätt och fint det låter när du skriver det!
Men! Det skulle nog förstöra hennes liv!

Greta kommer att vara den sista som kommer att erkänna att vi har ingen klimatkris. Det är inte ens värt att försöka. Istället för att förstå saker är jag 100% säker på att Greta dagligen söker bekräftelse som stöd för hennes kris. Vi får liksom "bränderna i Australien" eller "för mycket regn(?)" i Amazonas, "Varmt väder i Sverige" se Greta informera oss selektivt att allt är klimatförändringarnas fel! För mycket snö, köldrekorden och liknande får Greta att sluta äta.

Malena har haft nog med tid att ihärdigt informera Greta att ALLA som inte erkänner krisen är "klimatförnekare" "Gretahatare" och naturligtvis.......RÖVHATTAR!!!

Enligt Gretologi : RÖVHATTAR =Funny Bunny Toy...You Are My Favourite Kind Of Joy...

Nej givetvis inte Greta själv. Det skulle rasera allt som gjort henne berömd och hyllad. Det bästa som kan hända henne nu är antagligen, precis som du är inne på, att vi får ytterligare en rekordvarm sommar, gärna med utbredda skogsbränder. Vad hon kommer att gnugga händerna då ;P

Men eftersom jag har egna barn (och har varit barn själv) så är det över min fattningsförmåga hur vuxna människor, inklusive hennes egna föräldrar, hade mage att förstärka hennes ångest och oro. Att klimatalarmismen är minst sagt kontroversiell även bland forskarna är känt sedan långt innan hon föddes.

När hon nu blev uppskrämd och deprimerad av en film som visades i skolan hade hennes föräldrar kunnat söka information som visade t.ex. hur vanligt det är att naturfilmer manipuleras/överdrivs, berätta för henne hur Al Gore hade totalsågats av forskare och så vidare. I stället fortsatte de av allt att döma att "läsa allt de kom över" som Malena själv skrev. Jo, tjena ... De läste möjligen allt av Johan Rockström, Kevin Anderson, Pär Holmgren, Al Gore, Extinction Rebellion. De struntade högaktningsfullt i allt som inte stöder deras alarmistiska agenda. Precis som Inspiratoeren. De har gjort Greta en stor j-vla björntjänst ända sen dag ett.

Och så fattar de inte att deras beteende jämförs med sekter ...
2020-04-18, 10:20
  #30278
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jag vet inte vad du vill egentligen, men jag vill inte att man ska använda Greta för att sprida sina åsikter.

Jag vill diskutera Greta, inte någon som är besatt av Greta på det där viset.
Jag beundrar Gretas sätt att vara ärlig. Men insp. vill omvandla Greta till en ljugande politiker.

Ska jag komma dragandes med min åsikt så tror inte jag att inspiratoeren är medveten om att hans ord kan tolkas precis så som han skriver dem. Han har en idé i huvudet, lyckas inte omsätta den till ord - och det som till sist kommer ut är att han vill omvandla Greta till att bli politiker. Någonstans innerst inne vill jag tro att inspiratoeren vill att Greta ska förbli Greta-aktivisten. Och i så fall är det han (eller någon annan) som ska kunna ta plats bredvid henne som hennes främsta uttolkare - och därmed bli politiker som driver sin agenda i Gretas skugga.

Om Greta fortsätter så lär hon skapa grogrund för en sådan politiker som försöker slå mynt av henne.
2020-04-18, 10:25
  #30279
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och så fattar de inte att deras beteende jämförs med sekter ...

De värsta är att Greta har fått så många priser och lovord, att Greta och hennes följare tror verkligen att Greta är en "talangfull klimatkännare" och är höga p.g.a det. Att de tror att Greta ska vinna freds nobelpriset bekräftar bara hur hjärntvättade denna sekt är!
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, Greta är ärlig. Hon har en moralisk resning som är sällsynt. Det är vad jag beundrar henne för. Det är anledningen till att jag följer tråden, alltmer sällan, visserligen, men ändå. Gör lite inhopp. Men förskräcks av alla nedriga (omoraliska) påhopp på henne eller hennes följare. Det avhåller mig från besök här. Får rapportera en hel del för personangrepp.

Jag håller med dig 100%. Greta är unik, men just p.g.a detta blir hon aldrig en politiker.
Även om jag är kritisk själv, vill jag att man ska vara så nära sanningen som möjligt när man "skvallrar" här i tråden

Och Greta är ung...men vissa glömmer att hon har bara gått ut 9:an och skriver som om hon var expert på allt möjligt. Det är dock mediernas fel som har överdrivit med alla "lyssna på Greta" artiklar.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 10:34.
2020-04-18, 10:28
  #30280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Naturligtvis surfar Greta fritt på nätet, men man kan ju undvika att att länka de värsta påhoppen till Greta, om man som jag bryr sig en hel del om hur hon mår.

Magda Gad har gjort många viktiga och intressanta reportage, men för det mycket grova angreppet mot Greta borde hon anmälas till mediaombudsmannen! En så erfaren journalist som Magda borde bara inte kunna göra ett sådant rejält magplask i en större gyttjepöl! Har Magda ens bett om ursäkt och lovat Greta en större ekonomisk kompensation, vilket nu är hennes plikt?

Visst kan jag fråga Magda om anledningen till det helt orättvisa grova angreppet mot ett barn, vilket gör det ännu värre såväl juridiskt som etiskt, men får jag ett ärligt svar???

Vad Magda Gad har för agende med sitt grova angrepp på Greta är en bra fråga. En annan bra fråga är vilket ansvar ansvarig utgivare på Expressen här har? Magda Gad är ju anställd på Expressen.

Det bästa vore nog att ställa frågan direkt till Magda i henne Twitterflöde än att fråga oss om huruvida hon kommer att ge ett ärligt svar. Du kan ju be henne öppet att be Greta om ursäkt och hinta lite försiktigt om att en större ekonomisk kompensation kan vara på plats Visa nu att du står upp för Greta när det verkligen hettar till... och tänk vad hon kommer att vara glad när ni ses över en kopp choklad och du kanske har dragit in lite pengar åt henne (lite och lite, vi talar ju om "större" belopp).

Jag läser Twitter ibland och tonen är ofta väldigt rå och hård. Tycker inte själv att inlägget var bra men har svårt att tro att det bryter mot några regler. I så fall bör det förstås anmälas enligt Twitters egna regelverk. Jag tänker dock inte göra det men det finns säkert någon som känner sig "kallad" - eller hur?

Din andra "bra" fråga om Expressens ansvar tycker jag också att du ska lyfta upp till högre ort, utanför Flashback. Det kan bli en riktigt underhållande vår det här

(Slutligen finns kanske möjlighet att driva ett civilrättsligt mål om förtal eller nåt, men det måste väl i så fall väckas av Greta själv. Inbillar mig att hon inte skulle ha några större chanser där. Men om inte annat skulle det ge extra publicitet. Något hon så desperat behöver just nu! Fast då måste hon ju informeras om det grova angreppet som hon har utsatts för, i stället för att vara lyckligt ovetande ...)
2020-04-18, 10:38
  #30281
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag läser Twitter ibland och tonen är ofta väldigt rå och hård. Tycker inte själv att inlägget var bra men har svårt att tro att det bryter mot några regler. I så fall bör det förstås anmälas enligt Twitters egna regelverk. Jag tänker dock inte göra det men det finns säkert någon som känner sig "kallad" - eller hur?

Nu hänger jag inte med...kan nån länka till Magdas kritiska inlägg??

Så Greta får säga "people are suffering, people ar dying" men när Magda betonar detta så får hon skit för det att hon mobbar ett barn???
2020-04-18, 10:55
  #30282
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Nu hänger jag inte med...kan nån länka till Magdas kritiska inlägg??

Så Greta får säga "people are suffering, people ar dying" men när Magda betonar detta så får hon skit för det att hon mobbar ett barn???

Tydligen så var det ett twitter-inlägg och inte en artikel i Expressen.
https://twitter.com/gad_media/status...88676575629312

Somliga tolkar det som hyllning åt Greta, inspiratoeren ser det som grund till att Magda ska avstå sina surt förvärvade pengar till förmån att försörja Greta, jag ser det som en liten storm i ett halvtomt vattenglas.
2020-04-18, 11:00
  #30283
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Nu hänger jag inte med...kan nån länka till Magdas kritiska inlägg??

Så Greta får säga "people are suffering, people ar dying" men när Magda betonar detta så får hon skit för det att hon mobbar ett barn???

Jo, faktiskt. Ett ovetande barn har mycket större uttalandefrihet än en myndig vuxen. Så är det i grund, oavsett om barnet heter Greta eller Stina. Glöm inte att Greta är en aktivist och ett barn.

Således:
- om man skriver positivt om Greta, då hyllar man Greta-aktivisten
- om man skriver negativt om Greta, då angriper man ett oskyldigt Greta-barn.
2020-04-18, 11:03
  #30284
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Du som fattar, förklara åt oss vad som skulle hända om Greta var stor!!
Det är ingen idé att förklara något för folk som har övat upp en flockimmunitet mot verkligheten.
Det går inte heller förklara något som redan är.
2020-04-18, 11:59
  #30285
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Det är ingen idé att förklara något för folk som har övat upp en flockimmunitet mot verkligheten.
Det går inte heller förklara något som redan är.

Fakta är Fakta! Sant!

Just detta har Greta mycket svåra problem med. Hon gör fakta av precis vad hon vill.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 12:08.
2020-04-18, 12:07
  #30286
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Tydligen så var det ett twitter-inlägg och inte en artikel i Expressen.
https://twitter.com/gad_media/status...88676575629312

Somliga tolkar det som hyllning åt Greta, inspiratoeren ser det som grund till att Magda ska avstå sina surt förvärvade pengar till förmån att försörja Greta, jag ser det som en liten storm i ett halvtomt vattenglas.

Inspiratoeren hoppas han stämmer Magda. Få se hur länge Gretas älskling "expressen" kommer att vara kvar det när Greta först kritiserar dem p.g.a för få klimatkrisrubriker, sen pga annonser från fossila industrier och nu Magda Gad som hyllar Greta att hon hade rätt. Det är Greta som ska ha enbart rätt

Läste mera i twittertråden. Hon uppfattar det som att vi först började med rejäla handlingar när vi svenskar och nära familj börjar dö. Hon är sen helt emot flygstoppet.

Det är lite som Greta. Kritiserar, men kommer inte på några lösningar själv (nu hur man ska stoppa folk från att dö). Lite onödig humör det där. Det borde vara ren fakta men hon skämtar när folk dör.

Hon ger Greta 100% rätt, har inspiratoeren sovit för lite på sistone??

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Glöm inte att Greta är en aktivist och ett barn.

Således:
- om man skriver positivt om Greta, då hyllar man Greta-aktivisten
- om man skriver negativt om Greta, då angriper man ett oskyldigt Greta-barn.

Oj vad hon kommer att gråta när hon blir 18!!! Redan vid 17 var det inte mycket firande
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 12:10.
2020-04-18, 12:14
  #30287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Tydligen så var det ett twitter-inlägg och inte en artikel i Expressen.
https://twitter.com/gad_media/status...88676575629312

Somliga tolkar det som hyllning åt Greta, inspiratoeren ser det som grund till att Magda ska avstå sina surt förvärvade pengar till förmån att försörja Greta, jag ser det som en liten storm i ett halvtomt vattenglas.

Absolut, men en ganska underhållande liten storm. Hoppas verkligen att Inspiratoeren går till botten med det här

Att stanna kvar som en simpel "tangentbordskrigare" här på Flashback när det hettar till är nog knappast ett alternativ för denne riddare med alla hans goda egenskaper ...
2020-04-18, 13:14
  #30288
Medlem
Mosbulles avatar
Hon är otäck hela hon.
Och alla som har lyft fram henne är lika otäcka dom.

Om hon verkligen tror att hon kan se koldioxid atomer är hon riktigt sjuk i huvudet.
Och de som tror henne är lika sjuka dom alltså.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback