2020-03-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja,här talar han i gåtor precis som JG sa i förhör.
Det är ett dödshot.

Jag tror att tankarna har funnits ännu tidigare.

Det finns en chatt mellan SD och HD redan 2016 där han säger något (nu helt fritt ur minnet) om att LW borde ungefär bort. HD svara "Nä, hon får leva". SD säger då; men du ville ju ha bort henne. Hon svara då; ja, men bort ur mitt liv menar jag.

Jag minns inte var jag läste detta och önskar att jag skrivit upp det.

Jag känner att SD redan då har sådana tankar och försöker få med sig HD på det.

Kanske han har hållit på under flera års tid och matat HD med de här tankarna och fått de båda kvinnorna i fejd med varandra?

Divede et impera. Gammal strategi.
Citera
2020-03-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ja, han hade händer i jackfickorna på ett sådant sätt att poliserna bad honom att visa händerna.

Synd att de inte bad honom öppna jackan.
Hmmm… jag vill minnas att de bad honom öppna jackan? Och de inte såg något som var gömt under jackan?
Fan att man inte skriver upp väsentliga saker....
Citera
2020-03-10, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra sammanfattning av SDs ”medvetet valda strategi”:

”Till en början verkade han lugn och mer självsäker. Han svarade på alla frågor. Nu är han mer sammanbiten, stundvis irriterad och till och med sarkastisk och skrattar till ibland åt åklagarens frågor. Svaren är korta.”
Ab

” Åklagaren fortsätter ställa frågor om hur 45-åringen och Lena Wesström träffades. 45-åringen glider mer på svaren, undviker frågor och har svårt att komma ihåg.

Åklagaren frågar 45-åringen hur han gjorde för att komma in till Lena om dörren var låst.
– Jag förstår inte frågan. Vill du veta hur jag gör när jag låser upp en dörr?, säger 45-åringen sarkastiskt. ”

NA

Jag tror att han nu börjar känna att han tappar greppet.

Enligt NA så undviker han att svara på vissa frågor och glider på svaren.

"Åklagaren frågar 45-åringen hur han gjorde för att komma in till Lena om dörren var låst.
– Jag förstår inte frågan. Vill du veta hur jag gör när jag låser upp en dörr?, säger 45-åringen sarkastiskt.
"

Hans advokater borde säga till honom.
Han gör ju bort sig helt och hållet.

1. Han visar att han kan tappa humöret när det blir pressat
2. Genom att inte svara tydligt och klart på frågorna uppfattar man det som att han ljuger eller undanhåller uppgifter.
Citera
2020-03-10, 13:27
Medlem
T34Panzers avatar
Det är ju HAN som introducerade appen Telegram för såväl LW, JG och försökte även pracka den på en eller kvinnliga bekanta. Han är rent skamlös och ljuger obehindrat

” Åklagaren ställer frågor om 45-åringen och Lena Wesströms kommunikation. Lena ska ha använt hemliga mejladresser och de ska också ha kommunicerat i appen Telegram, som krypterar chattmeddelanden.
– Varför gjorde hon så? frågar åklagaren.
– Jag minns inte hur hon motiverade det, svarar 45-åringen. ”

AB
Citera
2020-03-10, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Divede et impera. Gammal strategi.

Ja!

Söndra och härska, det är hans specialitet.
Prata skit i båda lägren.

Vad är din tanke om HD i dagsläget?
Citera
2020-03-10, 13:34
Medlem
T34Panzers avatar
För att han bägge gångerna tog sig dit för att lämna resp hämta mordvapnet? I tornet?

” Under tiden för mordet hade 45-åringen bara hade använt sitt träningskort på Gustavsvik vid två tillfällen, på mordkvällen och 12 maj.
– Jag har fortsatt förnya träningskortet och använt det flitigt sedan dess, säger han.”

NA
Citera
2020-03-10, 13:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Från NA:s liverapportering idag

Åkl pressar honom om han är svartsjuk men han förnekar det.

Den misstänkte berättar att han är avundsjuk på att hans fd fru får umgås med barnen medans han är kvar på häktet.
Jag kan vara avundsjuk. Jag vet att hon var ute förra helgen med vänner. Jag fick sitta här uppe och titta på Vinterstudion.

Är det advokaten som berättar att HD är ute med vänner?

Tydligen får han ha TV på "rummet"... jag trodde han var avstängd från allt
.

Så fort åtal är väckt så häver dom restriktionerna.
Citera
2020-03-10, 13:39
Medlem
– Har du uttryckt ord om att döda?
– Ja, vi har pratat om att avsluta varandras liv. Men det handlar inte om fysiskt våld. Vi använder ofta ordet ”döda” men det innebär inte döda fysiskt, säger 45-åringen.
– Något mer slags "socialt döda?"
– Ja, förstöra livet för varandra på ett sätt.

Det här kommer han att få äta upp. Åklagaren kommer inte att ha några problem att visa att det var en lögn.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Trots att det inte var nedrullat i sovrummet? Som det ALLTID var annars. Och att han aldrig lägger sig så tidigt annars. Och sen de TRE vändorna med cykeln, just vid tiden för, och i närheten av, mordet...

” Sedan avslutade jag dagen.
– Hur då? frågar åklagaren.
– Går och lägger mig.
– Vad är klockan då?
– Minns inte. Eller jo, vid 00.30-skickar jag något slags godnatt-meddelande till Lena. ”

AB
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Stor skillnad är det i hur det rapporteras mellan de två tidningarna, Aftonbladet är vanare känns det som om vilket i och för sig inte är så konstigt, de har ju bevakat fler rättegångar över hela landet.

Och Aftonbladet verkar lite mer neutral och objektiv i sitt sätt att skriva.

Men det är bra att en av de stora drakarna har vaknat till sist.

Från att rätten samlades efter lunch har NA skrivit 6 poster i sin liverapportering.

AB har skrivit 33. Och dessutom mer utförliga.
Citera
2020-03-10, 13:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Han kan mycket väl ha haft en stång eller liknande instucket i byxbenet och upp i jackan. Om nu polisen bad honom att öppna jackan kan stången ha legat på baksidan av kroppen eller knappt synbar på sidan.

Det finns en anledning till att polisen blev misstänksam mot hur han hade händerna i fickorna.
Hur ofta blir polisen misstänksam mot en person som ringer in för att be om hjälp för en hotfull situation? Särskilt om personen inte ser ut som en kriminell, missbrukare eller alkis?

Kanske trodde de att han inte var riktigt psykisk frisk?

Det är lite så jag tänker också, polisen känner ju misstanke om att nåt döljs.
Citera
2020-03-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ja!

Söndra och härska, det är hans specialitet.
Prata skit i båda lägren.

Vad är din tanke om HD i dagsläget?
Jag har ju ingen insideinformation, utan bara FUP. Några av våra frågetecken kring HD har rättats ut, men nya har tillkommit ( hur hon visste om försvinnandet så tidigt). Har tiden borta från SD varit tillräcklig för att hon ska få viss distans till honom? Det kanske blir uppenbart i förhören med henne. Hon kan säkert känna stor skuld till mordet även om hon inte är inblandad. Det bästa för hennes själsfrid hade varit att tala ut och berätta precis vad hon vet, men frågan är om hon törs: SD har säkert sagt att han kommer att bli frisläppt. Och det lär han ju också bli förr eller senare...

Edit: min största fundering är om hon ska brukas som ngn sorts nyttig idiot av försvaret för att få det till att hon borde varit misstänkt istället för SD och om i så fall formuleringen i stämningsansökan täcker detta. Eller vill de att hon ska stå och säga hur mild och rar SD eg är i två timmar som karaktärsvittne? Hade SD erkänt, kanske de fått henne att prata om BOs dåliga sidor för att få till förmildrande, men det känns som om man lägger motivet i knät på ÅK då i dagsläget.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-03-10 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in