2020-03-10, 09:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är ju här det blir fel.
Hans fru vill ju skilja sig, för att hon litar inte längre på honom.
Ändå fortsätter han bakom hennes rygg, samtidigt som han bedyrar sin kärlek till H*anna.

Själklart är det fel men SD tänker inte som du och jag. Han vill både ha kakan och äta den.
Citera
2020-03-10, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"45-åringen ler och skrattar, och skämtar försiktigt, när han börjar berätta om sitt arbetsliv innan han häktades."

"Åklagaren Therese Johansson frågar 45-åringen hur han är som person.
– Sådant som jag inte kan påverka försöker jag släppa så fort som möjligt. Jag är ingen grubblare utan är bekymmersfri. Jag vill se lösningar och försöker njuta av livet, säger 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Det här ligger honom till last.
Dels att han inte slutar att skratta.
Och att dels att han säger sig vara bekymmersfri.

Han har ju haft en fru som har haft svår depression, han har haft ett förhållande parallellt medan han fru vill skilja sig pga av det.

Nu är han själv misstänkt för mordet på sin älskarinna.

Njuta av livet?
Citera
2020-03-10, 09:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 150, s 707.

Förhör med As*tröm, La*rs

Några amerikanska gäster kom till Örebro och deltog i GeoTouren i juni -17. I och med att
Hele*na och L*ars är reviewer så ordnade de en träff hemma hos sig efter eventet. De bjöd in
amerikanarna och makarna Davidssons. Lena fick reda på det och frågade La*rs och Hele*na
om inte även hon kunde få följa med.
De tyckte att det var en självklarhet och bjöd även in
henne. Då alla gästerna var på plats sa makarna Davidsson plötsligt att de inte kunde vara
kvar och att de skulle gå hem.
De gav ingen närmare förklaring till varför och även Stefan
och Hannas dotter W*ilma ställde frågan, så att alla hörde, men de sa bara att de måste gå. Det
uppstod en konstig situation och alla var frågande till varför Davidssons så hastigt lämnade.
Amerikanarna, Lena, He*lena och L*ars var kvar resten av kvällen.
Senare under kvällen berättade Lena om sin relation till Stefan och att de haft ett förhållande
vid sidan om under en tid. Enligt Lena kände Hanna till att Stefan och Lena haft en relation
men att Hanna trodde att den var avslutad. Hanna hade förbjudit Stefan att ha kontakt med
Lena på något sätt och Stefan fick inte heller vistas på samma plats som henne, inte ens vid
events. Lena uttryckte att hon var väldigt sur över detta och situationen som helhet. L*ars
tänkte att det ändå var en ganska naturlig reaktion från Hanna.

Nästa dag fick SD en utskällning av LW:

Datum: 2017-07-04 10:17
Till: "Davidsson, Stefan

Förväntar mig att du hör av dig då, att du prioriterar kontakt de möjligheter som finns.
Och att det är trevligt - eftersom du förstår att det var du som gjorde bort dig brutalt igår,
att jag inte visste ni skulle dit förrän precis innan (vid Karro, närmare bestämt), att jag bara tackade ja till inbjudan, att ni inte rimligen kan lägga på mig att ta ansvar för e1i beslut att inte kunna vara på samma plats, att ni har helt och hållet er själva att skylla för ert otroligt plumpa beteende igår - mot gästerna, mot värdarna, mot Bu*bblis och mot mig.
Och eftersom du är mån om fred (som inte är lika med ingen kontakt, det är inte fred
i det här fallet) lägger du din egen besvikelse över er egen fulhet igår åt sidan och låter inte
den drabba din och min kontakt idag. Tvärtom anstränger du dig för att KOMPENSERA det
tråkiga som blev med extra trevligt bemötande idag
. (Ja, "kompensera" kan ha olika innebörd,
i det här fallet liknar det mera det sätt du tänkte på igår)
Du borde presenterat mig för MissJenn som er allra närmaste medarbetare i touren. Borde sagt
att det var JAG som föreslog och drev det elektroniska passet, inte själv tagit åt dig äran efter
att ha först skrattat åt mig och sagt att det varken går eller behövs. Så nu har du mera att
kompensera. Ser fram emot alla trevligheter som kommer. Naturligtvis för att du vill, det är
fullständigt naturligt för dig. Och jag konnner glädjas när de kommer mig till del.

Aktbilaga 164, s 1115.

Tack!
Dessa trakasserier Gloriuslife delger tråden utspelades drygt en månad innan denna stakningbild togs av LW. Så förföljdes och trakasserades paret D av Lena sista åren.

Augusti 2017. Notera LWs skadeglädje över att paret inte lyckats smita iväg på en joggingtur utan hennes vetskap.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Bilden har visats många ggr förut men får en sannare innebörd nu när vi fått bekräftat hur systematiskt LW förföljde paret
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-10 kl. 09:54.
Citera
2020-03-10, 09:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
NA:

"45-åringen ler och skrattar, och skämtar försiktigt, när han börjar berätta om sitt arbetsliv innan han häktades."

"Åklagaren Therese Johansson frågar 45-åringen hur han är som person.
– Sådant som jag inte kan påverka försöker jag släppa så fort som möjligt. Jag är ingen grubblare utan är bekymmersfri. Jag vill se lösningar och försöker njuta av livet, säger 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Det här ligger honom till last.
Dels att han inte slutar att skratta.
Och att dels att han säger sig vara bekymmersfri.

Han har ju haft en fru som har haft svår depression, han har haft ett förhållande parallellt medan han fru vill skilja sig pga av det.

Nu är han själv misstänkt för mordet på sin älskarinna.

Njuta av livet?

Åklagaren vill väl att han ska beskriva sin personlighet överlag i vanliga fall? Inte hur han mår just nu.

Det har väl tydligt framgått att både SD och LW var energifyllda livsnjutare och troligtvis också därför dragits till varandra? Förstår inte vad du hakar upp dig på?
Citera
2020-03-10, 09:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det fanns inga planer på en gemensam Kilimanjaroresa berättar SD, enligt ab's liverapport.
Citera
2020-03-10, 09:48
Medlem
Citat:
Från Rättegången NA:

"– För fem år sedan började jag säga till Lena att mina känslor för dig är inte tillräckligt starka, säger 45-åringen."
//
"– Lena blev väldigt, väldigt besviken. Hon blev otrevlig och hotfull, säger 45-åringen."
//
"-Jag kommer inte vilja leva med dig, säger 45-åringen om Lena."
//
"-Lena var livrädd för att bli lämnad, säger 45-åringen."

Nu tar han i med hull och hår.
2015, menar han då. Varför har han ändå haft kontakt med henne ända fram till hennes död?

Som den kruka han är har han klätt sig som sig bör, i offerkoftan.
Inte en direkt överraskande strategi han inleder med.
Citera
2020-03-10, 09:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant hur samma företeelse återges på helt skilda sätt, te.x hur olika mediers liverapporteringar beskriver SD's röst:

NA: "Tunn och ansträngd röst"

AB: "Lågmäld och mjuk stämma"

Stor skillnad är det i hur det rapporteras mellan de två tidningarna, Aftonbladet är vanare känns det som om vilket i och för sig inte är så konstigt, de har ju bevakat fler rättegångar över hela landet.

Och Aftonbladet verkar lite mer neutral och objektiv i sitt sätt att skriva.

Men det är bra att en av de stora drakarna har vaknat till sist.
Senast redigerad av Reimer 2020-03-10 kl. 09:58.
Citera
2020-03-10, 09:50
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"– Jag kommer ihåg fredagen den elfte maj. Då vet jag när och var vi träffades. Den tolfte vet jag bara att det var rimligt att hon kom till mig den dagen. Det baserar jag på vårt vanliga mönster, säger han."

Och även detta är konstigt om en nära vän och älskarinna blir mördad och man är oskyldig. Vem glömmer när man sågs senast?

Det är väl tvärtom, sådant som etsar sig fast?
Det är ju den första fråga han får dagen därpå. Då har det ju bara gått några timmar efter att hon har försvunnit.

Hans version hjälper inte honom.
Jag tror att han ger ett intrycka v att inte prata sanning redan nu.
Citera
2020-03-10, 10:04
Medlem
Från AB:

”45-åringen säger att Lena inte ville acceptera att bara vara vän med honom.
– Redan 2015 berättade jag för henne att jag inte ville vara med henne. Men det dröjde till 2018 innan hon förlikade hon sig med det.”

3 år..
Citera
2020-03-10, 10:05
Medlem
T34Panzers avatar
Han är helt störd, full av motsägelser. Han verkar inte förstå vad ett normalt, som i socialt accepterat, beteendemönster är.

” Åklagaren frågar om varför 45-åringen ibland har skrattat under rättegången.
– Jag försöker hålla tillbaka gråten. När jag skrattar till är det framförallt när det dyker upp något minne, säger 45-åringen.

– Jag vill fråga hur det känns just nu?
45-åringen svarar inte på frågan utan fortsätter prata om geocaching. ”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2020-03-10, 10:14
Medlem
SD uppförsig som en idiot, skrattar, fnissar i rätten, känns ju brai ljuset av att det då inte blir så svårt att sätta honom inom lås &bom en låååång tid framöver, FINNS ABSOLUT INGET SOM PEKAR PÅ ATT DET INTE ÄR SD SOM ÄR MÖRDAREN I DETTA FALL
Citera
2020-03-10, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"– Jag hoppades att hon skulle hitta Mr Right, säger 45-åringen."
//
"-Jag älskade fortfarande Lena som en vän, förklarar 45-åringen varför han inte lämnade henne. Åklagaren undrar då varför de i så fall hade sex med varandra."

Han menar också att han i inte var svartsjuk.

AB:

"45-åringen säger att Lena inte ville acceptera att bara vara vän med honom.

– Redan 2015 berättade jag för henne att jag inte ville vara med henne. Men det dröjde till 2018 innan hon förlikade hon sig med det.
//
"– Hon ville inte att jag skulle lämna henne och hon försökte skaffa sig ”hållhakar”.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in