2020-03-10, 11:21
Medlem
Nu ger 45-åringen sin förklaring på hur blodspår efter Lena kan ha hittats på bland annat tvättmaskinen. Vi väljer att inte redogöra för detaljerna på grund av hänsyn till Lena Wesström och hennes anhöriga.

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ser-sakert-oberord-ut-men-det-ar-jag-inte-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sjalv -i-dag

Nej... det var ju just det som vi ville veta...
Citera
2020-03-10, 11:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom är för tramsiga på NA.

Det är väl inte familjeavdelningen på tidningen dom jobbar på.
Ibland blir prydheten nästan skrattretande. Är CE månne religiöst aktiv?
Det var ju inga explicita detaljer utan nämnandet av olika platser

”Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera.”.
Han får nu frågor om var han brukade ha sex. Christina Eriksson: NA .

De är väl rädda för att stöta sig med Equmeniakyrkan och sina frireligiösa prenumeranter.
Ingen yttrandefrihet i den tidningen inte.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är tecken på att han tappar kontrollen.

Det är väldigt vanligt att denna typ av personligheter har ”listor” med vad de vill avhandla.
Listor ger kontroll och trygghet i trängda situationer och allt annat utanför rinner av som vatten på en gås.

Detta syns tydligt i hans respons - offermentaliteten, skratt & fniss och avsaknaden av takt & ton.

Ja det där med listor (och irritationen, kontrollen, ”tondövheten”) påminner om Johanna Möller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är inte så säker på att det blir mer än 15-16 år tyvärr. Följde en rättegång för ca ett år sedan där mördaren bara fick 15.5 år för att BO ansågs provocerande. Hon betedde sig lite som Lena gjorde mot SD. Märk väl att jag säger "lite". Lena var tyvärr betydligt värre.

Hade den mördaren planlagt brottet, plågat offret psykiskt samt använt övervåld?
Citera
2020-03-10, 11:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Skrivet av Lena Wesström på mcssenger 13:6 2017 till mig C*aroline E*ricson \V*elin

-Tack, bästa syster för mötet idag. Nån gång kommer jag kanske att berätta mera för dig. Allt har svällt till en gigantisk, rutten t1odhäst i mitt liv som till nrje pris måste döljas. Så ful och destruktiv att den inte kan
nämnas. Och då har jag backat, mer och mer, från mycket. Vill inte ljuga. Kan inte dölja. Då ,lterstår till slut bara isolering. Och jag följer ju er och ser att ni har gott om isrues att kämpa med ni ocks.i..
Det ,·ar i alal fall skönt att säga något om mitt liv idag. S:i vet ni. Att det är tungt, mitt tyngsta nånsin. Det kan räcka s:i länge, gott att ni vet.

-Polisen har indirck"t fatt kännedom om det som hände i bilen för snart td år sedan. Det finns ett annat, värre fall från i januari, utreds nu som ev kvinnofridsbrott. Finns också en anmälan om ofredande. Det lades
ned när jag valde att inte samarbeta i höstas. Men kanske återupptas det nu. Och OM de sk,ille börja grotta i bilincidenten, då kan det komma fr:igor till er. Ni kan ju inte "ittna om nåt annat än i vilket skick jag kom
till er. Finns inga andra ,ittnen. Möjligen kan det belysa det senaste, att det finns flera händelser. Finns även ev något pa Forex övervakningskamera, vet inte hur vid ,inkcl den har. Ville i alla fall ha nämnt det för er
O:M det skulle komma ir.i.gor. Så bar ni NÅ.t'I beredskap

-Det här är det värsta jag varit med om. Inte misshandeln i sig, den är minst sagt ringa, leder kanske inte ens till atal, än mindre fällande dom. Men att jag alls !,hit mig dras in i det. Latit mig behandlas som jag gjort.

-ATt jag stannat. ATt jag inte förmått att g:i. Helt sjuk"t. total mänsklig förnedring
IKser, nu när jag skriver, att det finns så mycket grövre misär. Men för MIG, smart och stark, att se mig själv brytas ned s:i totalt utan att g.i.. .. DET är det mest förnedrande. Att jag låtit mig sjunka så lågt.

-Jag HOPPAS att jag varit i det värsta nu. Att det jag nu alltmer handfast sträcker mig mot, ska vara vägen ut. Men jag vet verkligen inte. borde ju gått för åratal sen. Har inte förmått det hittills. Men nu till slut
kanske ...
Med vänlig hälsning,

----------------
Aktbilaga 147 förhör SD sid 4.
I januari för ett och ett halvt år sedan så hade Lena och Stefan varit och åkt skidor. Då
vägrade Lena att lämna bilen utan hon skulle berätta för Stefans fru om hennes och Stefans
relation. Stefan tog då tag i Lena och lyfte ut henne ur bilen med våld. Stefan ville markera
för Lena. Lena gjorde då en polisanmälan.
Lena hotade också om att berätta för Stefans fru om relationen mellan henne och Stefan.
Lena gjorde också en polisanmälan mot Stefan på sommaren för två år sedan, när han ville
avsluta relationen med henne.

--------
Varför berättade inte LW anledningen till bilincidenten? Uppenbart Försökte hon medvetet eller omedvetet dupera omgivningen om att hon inte hade del i det som hände i bilen vilket hon lyckades med dom trångsynta i tråden.

Smärtsamt att ta del av LWs galenskap samtidigt som hon vägrade ta hjälp. ALLA vettiga ställde krav på att hon skulle lämna SD och när hon vägrade det blev hon lämnad med gravgrävandet av bristande självinsikt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-10 kl. 12:10.
Citera
2020-03-10, 11:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade den mördaren planlagt brottet, plågat offret psykiskt samt använt övervåld?

Nej, det var inte planerat. Det är en väsentlig skillnad förstås. Då finns det en chans till att SD får livstid här ändå.
Citera
2020-03-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom är för tramsiga på NA.

Det är väl inte familjeavdelningen på tidningen dom jobbar på.
Ibland blir prydheten nästan skrattretande. Är CE månne religiöst aktiv?
Det var ju inga explicita detaljer utan nämnandet av olika platser

”Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera.”.
Han får nu frågor om var han brukade ha sex. Christina Eriksson: NA .
Ja. Journalisttanten CE kanske är religiös eller frireligiös :-)
Citera
2020-03-10, 11:28
Medlem
Jag vill bara tipsa om att man kan följa liverapporteringen på NA om man är där innan/direkt när rättegången startar. Jag har inte plus själv, men jag är inne och läser.
Om ni vill följa förhören i morgon och på torsdag, tänkte jag.
Citera
2020-03-10, 11:29
Medlem
Åklagaren frågar hur 45-åringen reagerade när hans exfru träffade en ny man. Han säger att han blev glad för hennes skull. Men åklagaren läser upp ett förhör där han säger att 45-åringen ska ha sagt att han blev svartsjuk.

– Det stämmer nog att jag blev lite avundsjuk.*

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-10 kl. 11:31.
Citera
2020-03-10, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag har funderat mycket över mordvapnet. Läser man i FUP där förhörsledaren konfronterar MGM med bilder och rapporten från rättsläkaren så kan man konstatera att mordvapnet inte är ett eggvapen (typ yxa, eller något annat med en slipad egg). Sannolikt något avlångt med en relativt liten radie kanske 15 - 30 mm. Det är ett av fyra fatala slag mot huvudets vänsta sida som är direkt dödande. Vid dessa slag så har kraniet krossats samt ärtärer under brustit. Det talat för en högerhänt förövare stående framför BO. De övriga tolv skadorna på huvudet har inte krossat det underliggande kraniet. Några av dessa sannolikt tillfogats BO ovanifrån.

Har förövaren slagit med (med mordvapnet) en hand eller två? MGM är lång och vältränad vilket gör att jag tror att förövaren har använt ett massivt metall föremål, diameter 15 - 30 mm, längd 25 - 50 cm och slagit med höger hand. En av slagen träffar tinningregionen på vänster sida, om förövaren slagit med båda händerna så tror jag skadorna skulle ha träffat mer centralt.

Mordvapnet har inte lämnat några texturella märken efter sig vilket utesluter tex. ett armeringsjärn.
I min fantasi så ser jag framför mig en helt slät stång, längd 25 - 50 cm, diameter 15 - 30 mm.
Tex. så skulle stången till en hantel med utbytbara vikter kunna ha använts som mordvapen.

Hur var det? Skulle inte BO köpa hantlar till sin son i födelsedagspresent? Vet man om det blev av?

En annan observation, av de tolv övriga slagen så har inga av dessa krossat kraniet vilket betyder att de har inte har haft lika stor anslagsenergi som de övriga fyra. Har de tillfogats BO av en person/personer med mindre styrka i slagen? Jag förstår att åklagaren väljer att rubricera åtalet som hon gör!

Nu har jag läst lite här och där i FUP, men minns en bild på just en sådan stång med typ vikter på vardera sida. Utredarna hade gjort en röd ring kring stången, vilket fick mig att förstå att detta kunde vara ett tänkbart mord vapen. En sådan stång kan man ju lätt tvätta av, samt att den är gjord av så hårt material att den inte lätt böjs eller skadas på annat sätt eftersom den ska klara av vikter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag har funderat mycket över mordvapnet. Läser man i FUP där förhörsledaren konfronterar MGM med bilder och rapporten från rättsläkaren så kan man konstatera att mordvapnet inte är ett eggvapen (typ yxa, eller något annat med en slipad egg). Sannolikt något avlångt med en relativt liten radie kanske 15 - 30 mm. Det är ett av fyra fatala slag mot huvudets vänsta sida som är direkt dödande. Vid dessa slag så har kraniet krossats samt ärtärer under brustit. Det talat för en högerhänt förövare stående framför BO. De övriga tolv skadorna på huvudet har inte krossat det underliggande kraniet. Några av dessa sannolikt tillfogats BO ovanifrån.

Har förövaren slagit med (med mordvapnet) en hand eller två? MGM är lång och vältränad vilket gör att jag tror att förövaren har använt ett massivt metall föremål, diameter 15 - 30 mm, längd 25 - 50 cm och slagit med höger hand. En av slagen träffar tinningregionen på vänster sida, om förövaren slagit med båda händerna så tror jag skadorna skulle ha träffat mer centralt.

Mordvapnet har inte lämnat några texturella märken efter sig vilket utesluter tex. ett armeringsjärn.
I min fantasi så ser jag framför mig en helt slät stång, längd 25 - 50 cm, diameter 15 - 30 mm.
Tex. så skulle stången till en hantel med utbytbara vikter kunna ha använts som mordvapen.

Hur var det? Skulle inte BO köpa hantlar till sin son i födelsedagspresent? Vet man om det blev av?

En annan observation, av de tolv övriga slagen så har inga av dessa krossat kraniet vilket betyder att de har inte har haft lika stor anslagsenergi som de övriga fyra. Har de tillfogats BO av en person/personer med mindre styrka i slagen? Jag förstår att åklagaren väljer att rubricera åtalet som hon gör!

Angående hantlar tycker jag en viktstång, sån man sätter viktskivor på borde kunna vara mordvapnet. Den i sig väger ca 2kg, inte så lång, enkel att ta med sig/dölja. Änden av den skulle kunna orsaka märken likt de på trädstammen.

Undras om gymmet på Gustavsvik var så hett just därför? Om han nu ens var där, hans lyskraft har ju inte gjort intryck på någon annan där.
Citera
Medlem
"45- åringen får frågor om hans exfru träffat någon ny man. Han vill helst inte prata om det. ” Visst gäller det även mig att jag bara svarar om jag vill”, säger han och vänder sig hastigt till sin advokat."
- https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Skumt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in