2020-03-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, det är ju helt galet knasigt.

Ok att man är nervös, men:

1. Han är väl inte vän med åklagaren?
2. Hur fick han ihop frågan med åklagaren, vänskap och SEX?

Hans advokater måste vrida sig inombords och på natten har de de värsta mardrömmarna.

"45- åringen berättar att han har en lista på saker han skulle vilja ta upp men att hans advokater har avrått honom att ta upp alla detaljer"

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Jag läste ett förhör igår som SD hade någon gång i slutat av maj-18 med PS. Då sa SD något likandne om sitt förhållande till LW; ett vänskapligt förhållande som du och jag har.

Han sådde ett frö.. "let it grow"..
Citera
2020-03-10, 11:07
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han måste ju svara på åklagarens frågor om henne och deras affär. Det finns både sanning och lögn i hans förhör. Så brukar det vara. Om han skulle ljuga rätt av skulle det inte överensstämma med FUP och han skulle bara misstänkliggöra sig själv ännu mer.

Ja han talar nog 70% sanning.
Citera
2020-03-10, 11:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl det som gör det svårt?
Han varvar en del sanning med en del lögn. Det glider mellan skikten så märker knappt när sanningen börjar glida över till en halvlögn, till en hellögn.

Helt klart att L*ena blev som ett klister på SD. Men SD lämnade henne inte, utan körde med ännu hårdare kontroll. Och utnyttjade henne för sex. Samtidigt som han försöker få tillbaka sin fru.

Det är väl här åklagarens vittne; sakkunnige på "våld i nära relationer" kan berätta om den bindning som ett sådant destruktivt förhållande båda parter får.

Om man har läst FUP vet man på ett ungefär vad som är sanning och lögn, rimligt eller orimligt. Det är bara vid enstaka tillfällen man inte kan bedöma sanningshalten i det han säger.

När SD t ex säger att Lena inte tålde att bli lämnad så vet man direkt att det är sant för det har framgått många gånger i FUP.
Citera
2020-03-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej jag förstår inte heller SDs ”strategi”. Han har inget filter.
Klockan är knappt 11 och han börjat så smått krackelera.
Troligtvis gnisslar Backman & Co tänder inombords.

”Man kan höra en allt mer irriterad ton från 45-åringen. ”Jag kan ta det igen”, säger han till åklagaren.”
AB

Ja det är tecken på att han tappar kontrollen.

Det är väldigt vanligt att denna typ av personligheter har ”listor” med vad de vill avhandla.
Listor ger kontroll och trygghet i trängda situationer och allt annat utanför rinner av som vatten på en gås.

Detta syns tydligt i hans respons - offermentaliteten, skratt & fniss och avsaknaden av takt & ton.
Citera
2020-03-10, 11:11
Medlem
Citat:
Om man har läst FUP vet man på ett ungefär vad som är sanning och lögn, rimligt eller orimligt. Det är bara vid enstaka tillfällen man inte kan bedöma sanningshalten i det han säger.

När SD t ex säger att Lena inte tålde att bli lämnad så vet man direkt att det är sant för det har framgått många gånger i FUP.
Han är som "YHVH" som talar i parafraser
Citera
2020-03-10, 11:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ja han talar nog 70% sanning.

Ja hittills är det nog så. Jag ser en tendens till att lögnerna ökar ju längre in i förhöret vi kommer.
Citera
2020-03-10, 11:15
Medlem
Liouvilles avatar
Jag har funderat mycket över mordvapnet. Läser man i FUP där förhörsledaren konfronterar MGM med bilder och rapporten från rättsläkaren så kan man konstatera att mordvapnet inte är ett eggvapen (typ yxa, eller något annat med en slipad egg). Sannolikt något avlångt med en relativt liten radie kanske 15 - 30 mm. Det är ett av fyra fatala slag mot huvudets vänsta sida som är direkt dödande. Vid dessa slag så har kraniet krossats samt ärtärer under brustit. Det talat för en högerhänt förövare stående framför BO. De övriga tolv skadorna på huvudet har inte krossat det underliggande kraniet. Några av dessa sannolikt tillfogats BO ovanifrån.

Har förövaren slagit med (med mordvapnet) en hand eller två? MGM är lång och vältränad vilket gör att jag tror att förövaren har använt ett massivt metall föremål, diameter 15 - 30 mm, längd 25 - 50 cm och slagit med höger hand. En av slagen träffar tinningregionen på vänster sida, om förövaren slagit med båda händerna så tror jag skadorna skulle ha träffat mer centralt.

Mordvapnet har inte lämnat några texturella märken efter sig vilket utesluter tex. ett armeringsjärn.
I min fantasi så ser jag framför mig en helt slät stång, längd 25 - 50 cm, diameter 15 - 30 mm.
Tex. så skulle stången till en hantel med utbytbara vikter kunna ha använts som mordvapen.

Hur var det? Skulle inte BO köpa hantlar till sin son i födelsedagspresent? Vet man om det blev av?

En annan observation, av de tolv övriga slagen så har inga av dessa krossat kraniet vilket betyder att de har inte har haft lika stor anslagsenergi som de övriga fyra. Har de tillfogats BO av en person/personer med mindre styrka i slagen? Jag förstår att åklagaren väljer att rubricera åtalet som hon gör!
Citera
2020-03-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ja hittills är det nog så. Jag ser en tendens till att lögnerna ökar ju längre in i förhöret vi kommer.

Ja... det är svårt att ljuga. Speciellt att komma ihåg lögnerna tid efter tid...
Hur länge ska han förhöras?
Citera
2020-03-10, 11:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja... det är svårt att ljuga. Speciellt att komma ihåg lögnerna tid efter tid...
Hur länge ska han förhöras?

I tre dagar, idag, imorgon och fredag.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hade du svårt att ta dig ur relationen med Lena?

– Nej jag hade kunnat avsluta om jag ville. Otroheten var redan avslöjad så den hållhaken hade hon inte längre på mig, säger 45-åringen.

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ser-sakert-oberord-ut-men-det-ar-jag-inte-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sjalv -i-dag

Que?

Det var väl just den lilla detaljen: LW hotade att berätta för HD om de åkte till USA? Han berättade om otroheten på planet enligt både HD och SD?

Ja, hoppas han trasslar in sig nu.
SD berättar att han fortsatte att hålla förhållandet hemligt efter skilsmässan.

AB:

"– Hade du svårt att ta dig ur relationen med Lena? undrar åklagaren.

45-åringen är tyst en stund och säger sedan:

– Jag hade kunnat avsluta den om jag ville det. Otroheten var ju redan avslöjad. Hållhaken Lena hade haft var redan använd. Hade jag velat lämna Lena helt hade jag kunnat det.
"

Åklagaren läser ur ett tidigare förhör med SD, då han svarat annorlunda:

"Åklagaren läser upp ur förhöret:

– Varför bröt ni inte om du ville satsa på din exfru?

– Det klarade vi nog aldrig att göra. Vi ville för mycket. Ja, vi var för svaga kan man säga, ska 45-åringen ha sagt i polisförhör.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Dom är för tramsiga på NA.

Det är väl inte familjeavdelningen på tidningen dom jobbar på.
Ibland blir prydheten nästan skrattretande. Är CE månne religiöst aktiv?
Det var ju inga explicita detaljer utan nämnandet av olika platser

”Det handlar nu om detaljer i deras relation som vi avstår från att rapportera.”.
Han får nu frågor om var han brukade ha sex. Christina Eriksson: NA .
Citera
2020-03-10, 11:20
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Brukar allt bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in