2020-03-10, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Förhoppningsvis får vi höra mer sånt.
Advokaten måste nog svettas under kavajen.

Det vet jag inte om han gör. Sådana grodor kan uppfattas som charmigt av en del.
Citera
2020-03-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur en person uppför sig i rätten ger inte nödvändigtvis någon indikation om skuldfrågan.

Solklart, om du läst och har ngn insyn här, + att han uppför som en idiot tror du det gynnar honom? Såklart inte, han kommer skaka galler lääänge
Citera
2020-03-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det vet jag inte om han gör. Sådana grodor kan uppfattas som charmigt av en del.

Skulle nog tycka det var högst olämpligt att dra de vänskapliga sexuella kontakterna med Lena som en jämförelse med den "vänskapliga" kontakten till åklagaren.
Edit: Det styrker ju ex-kollegornas beskrivning av SD: Anspelar alltid på sex
Citera
2020-03-10, 10:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där är nog en inte alltför djärv gissning.

Trådens egen 'bad boy' Snor-Johan hade säkert, och enligt mig dessutom helt korrekt, beskrivit det som att mamma Lena låg och knullade med en för dottern vilt främmande man i dottern E:s säng.

Hade LW varit i besittning av lite stil, klass och smak, hade hon givetvis placerat karlsloken #2 uppe i nåt av barnens rum och bedrivit sitt samlagsidkande i sin bäddsoffa. Att solka sin dotters säng med "knullerier" visar för mig att LW inte hade omdöme nog att ens kunna vara social. Att skriva att LW betedde sig oanständigt är inte att uttrycka "hat" över hennes person, det är som att benämna en spade som just en spade.

Stort tack till gloriouslife som trots allt reellt hat h*n får utstå, hjälper till med att ge fakta ur de förhör som hållits! Endast genom en så allsidig bild som möjligt av LW och livet runt henne går det att se vad som finns att lära av detta förfärliga mord.

Jag tycker uppriktigt synd att du Tufsankatt har blivit en så lydig och tilltufsad katt, en som tar order och därför tiger.. (pun intended)

Men hallå där!

Tänk på att det är en helt "vanlig medelklassmamma" du pratar om, det där beteendet måste ju i så fall vara helt normalt, tråkigt nog för mig så har jag i min bekantskapskrets aldrig stött på den sorten vilket grämer mig oerhört.

Jag får helt enkelt vidga mina vyer och se till att man blir invigd i dessa helt "vanliga medelklassmammors" kretsar, verkar ju vara spännande och lärorikt.
Citera
2020-03-10, 10:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Solklart, om du läst och har ngn insyn här, + att han uppför som en idiot tror du det gynnar honom? Såklart inte, han kommer skaka galler lääänge

Jag är inte så säker på att det blir mer än 15-16 år tyvärr. Följde en rättegång för ca ett år sedan där mördaren bara fick 15.5 år för att BO ansågs provocerande. Hon betedde sig lite som Lena gjorde mot SD. Märk väl att jag säger "lite". Lena var tyvärr betydligt värre.
Citera
2020-03-10, 10:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Haha asså:

Åklagaren undrar då varför de i så fall hade sex med varandra.

– Vi hade en vänskaplig relation, som du och jag. Äh, kanske inte riktigt så, säger 45-åringen.

Ja vad ska man säga

” Åklagaren frågar återigen hur 45-åringens relation med Lena var under den tiden.
– Vi hade en vänskaplig relation, som du och jag. Äh, kanske inte riktigt så, säger 45-åringen. ”

Från NA
Citera
2020-03-10, 10:39
Medlem
– Hon tål inte att bli lämnad.
– Man lämnar inte henne bara, hon är så fantastisk. Det är hennes bild av sig själv.

#projicering

Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-10 kl. 10:42.
Citera
2020-03-10, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Haha asså:

Åklagaren undrar då varför de i så fall hade sex med varandra.

– Vi hade en vänskaplig relation, som du och jag. Äh, kanske inte riktigt så, säger 45-åringen.

Haha, det är ju helt galet knasigt.

Ok att man är nervös, men:

1. Han är väl inte vän med åklagaren?
2. Hur fick han ihop frågan med åklagaren, vänskap och SEX?

Hans advokater måste vrida sig inombords och på natten har de de värsta mardrömmarna.

"45- åringen berättar att han har en lista på saker han skulle vilja ta upp men att hans advokater har avrått honom att ta upp alla detaljer"

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Jag läste ett förhör igår som SD hade någon gång i slutat av maj-18 med PS. Då sa SD något likandne om sitt förhållande till LW; ett vänskapligt förhållande som du och jag har.
Citera
2020-03-10, 10:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
– Hon tål inte att bli lämnad.
– Man lämnar inte henne bara, hon är så fantastisk. Det är hennes bild av sig själv.

#projicering

Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild.

Ja men det är den bilden man får av Lena även som objektiv bedömare. Det är inte bara SD som anser det. Både SD och LW tålde nog inte att bli lämnade.
Citera
2020-03-10, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Klockan är bara 10 och redan visar han på sidor som känns avvikande och absolut inte till hans fördel!
Att han skattar och fnissar i en rättegång om mord, tror jag många känner direkt känns stötande. Och att ha på det säger sig vara en bekymmersfri person.

Samtidigt har vi nu vårt filter. Vi har läst och följt fallet under två års tid och för de flesta är det uppenbart att SD är en manipulatör och ljuger om mycket. Han verkar kall och har i mångt och mycket framstått som en person med psykopatiska drag. NA har följt det här fallet från start och SH är med stor sannolikhet mer insatt i fallet än AB reporter (gissar jag). Han reagerde starkt på den avsaknad av reaktion SD hade när UW vittnade och många i rättssalen grät. Var AB närvarande de sex första rättegångsdagarna?

Så här skriver AB:

"Han rör sig inte mycket, gestikulerar inte så mycket heller. Verkar nervös, rodnar och tittar bara på åklagaren när han pratar. Pratar med låg röst, är ibland svår att höra."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Ja uttrycket ”social tondöv”...än en gång perfekt exemplifierat av Stefan.
Citera
2020-03-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men det är den bilden man får av Lena även som objektiv bedömare. Det är inte bara SD som anser det. Både SD och LW tålde nog inte att bli lämnade.

Ja, så kan det absolut vara. Hon var extrem och hade väldiga behov. Så det håller jag med om.
Men det var inte hon som dödade honom.
Han dödade henne.
Citera
2020-03-10, 10:47
Medlem
Rastades avatar
Aldrig hört talas om att åtalade få ha 2 advokater.. Måste vara från samma bolag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in