2020-03-10, 06:02
Medlem
USA terminerna ser riktigt dåliga ut
Citera
2020-03-10, 06:23
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Vilket index har du som är -2,8? Stockholm är ju ner ca 5,5.

Ledsen för sent svar. Jag menade efterhandeln. Den var ner nästan -4 som mest efter OMX30 stängt. Nu har det dock svängt till +1,8. Jävlar vad det svänger. Det bör väl sägas att om vi inte får en rejäl rekyl snart så är det ett klart svaghetstecken.
Citera
2020-03-10, 08:22
Medlem
-15% Moskva nu 🙂
Citera
2020-03-10, 08:29
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
-15% Moskva nu 🙂

Ja, det är ju underhållning i alla fall!
Oljan upp ca 10%, usa-index ligger på ett par procent.
Men troligen blir det svagt nedåt i dag.
Tyskarna ser glada ut dock. Den som lever får se.

Grundläggande tror jag dock på ytterligare nedgång framöver. Vad är det som säger att Frankrike, Spanien och Tyskland kommer att klara att hindra en stor spridning av cov-2?
Kanske ligger de bara några veckor efter Italien?
Är Schweiz nästa man till rakning?
Citera
2020-03-10, 08:36
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKurd
Det blir blått under dagen, jag blir inte förvånad om vi går +8. Indikatorn visar på enorm styrka. Daga att köpa in sig nu? Korrektionen är färdig för denna gång. Jag tror på ett starkt år 2020.

Köp eller gå miste om uppgången

Det är nog inte många som vågar köpa i nuläget. Börsen är alldeles för instabil.

Många experter är överens om att vi inte har nått botten ännu. Idag lär det se någorlunda bättre ut, men imorgon så kan det lika gärna rasa ihop igen pga viruset.

Det finns inget köpläge ännu.
Citera
2020-03-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen

Grundläggande tror jag dock på ytterligare nedgång framöver. Vad är det som säger att Frankrike, Spanien och Tyskland kommer att klara att hindra en stor spridning av cov-2?
Kommer förmodligen rasa vidare med en och annan rekyl upp då och då.. spännande 😊
Kommer inte gå in förens det rasat färdigt och legat stabilt en period, man skall ha en färdig plan sedan länge och sedan följa den utan att lägga in några känslor i det hela.
Citera
2020-03-10, 08:44
Medlem
flaskborstes avatar
Just nu är det som att spela på lotto att handla på borsen..Jag impulsköpte DNB 50st igår morse då de föll ganska rejält.. Mest för att norska kronan låg lägre än den Svenska en stund. Dröm om min förvåning då DNB återhämtade sig en del frammåt middagstid och blev en vinst mitt uppe i allt kaos.
gav 118 i går och det skall bli intressant att se hur den går idag.

Köpte DNB som ett långsiktigt köp då man kan räkna med att norska staten går in och stöttar om det skulle gå allt för illa för dem på börsen..Är ju annars en stabil aktie som är trygg att äga..
Citera
2020-03-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen

Det borde vara inprisat att corona sprider sig vidare.

Men det finns ju flera orosmoment:

*oljepriskriget kom nog som en liten överraskning och hur långvarigt blir det?
*hur påverkar oljan finansmarknaderna, står de pall? Det är ju en hel del skifferolja i USA som är tungt belånad.
*Får vi kånken i några flygbolag. När vågar folk flyga igen? Det är lätt att bli smittad på flyg och i bussar.
*plus en allmän osäkerhet.
Citera
2020-03-10, 08:53
Medlem
EnGodForlorares avatar
60 miljoner italienare sätts i karantän. https://www.dn.se/nyheter/varlden/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live-/

Börsen öppnar om tio minuter. Kan man räkna med att den faller något? En smärre prisjustering.
Citera
2020-03-10, 08:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
60 miljoner italienare sätts i karantän. https://www.dn.se/nyheter/varlden/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live-/

Börsen öppnar om tio minuter. Kan man räkna med att den faller något? En smärre prisjustering.

Ser ut att bli en mesig uppgång. Vilket är ett stort svaghetstecken. Just nu +0,8.
Citera
2020-03-10, 09:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ser ut att bli en mesig uppgång. Vilket är ett stort svaghetstecken. Just nu +0,8.
Sätt dig ner i båten igen.
Citera
2020-03-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Gått bra alla dessa år du stått utanför? Hur mycket pengar har du inte förlorat på att stå utanför?
Ja du... hur tror du det har gått, jag gick ut oktober 2018.. så hur tror du det har gått? Hur står börserna idag och hur stod de oktober 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in