Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-28, 12:35
  #29653
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du vet inte. Kolla tråden. Här finns info om orsaken.
Det finns många åsikter i tråden. Ingen vet varför hon är så smal. Hon är ju betydligt smalare än sin syster.

Jag menar att det är uppenbart att hon för fram ett budskap från internationella nätverk, troligen styrda av USA. Hon var 15 när hon slog igenom. Självklart styrs hennes budskap av andra, är min uppfattning.

Mycket möjligt ingår det även i hennes uppgift att hålla sig smal. Den typen av diagnoser hon redan fått används politiskt på samma sätt som klimat och nu Corona vilket Greta även uttalat sig om.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-28 kl. 12:44.
2020-03-28, 12:35
  #29654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du vet inte. Kolla tråden. Här finns info om orsaken.
Finns det info om varför hon har magrat påtagligt sedan 2018? Titta på proportionen mellan huvud och kropp. Det fanns lägerfångar i Auschwitz som såg fräschare ut.
2020-03-28, 13:05
  #29655
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Finns det info om varför hon har magrat påtagligt sedan 2018? Titta på proportionen mellan huvud och kropp. Det fanns lägerfångar i Auschwitz som såg fräschare ut.
Hon offrar sig kanske för den goda saken.
2020-03-28, 13:17
  #29656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svårt att bota anorektiker. Har jag hört. Inläggningar vet jag inte hur de funkar.

Ja, det är ofta väldigt svårt. Men kan i vissa allvarliga fall bli aktuellt med tvångsinläggningar där man under övervakning får speciella näringsdrycker osv.

Malena beskriver i sin bok att Greta fick ett ultimatum för några år sen. Antingen äta mer eller inläggning. Hon valde det förstnämnda, den gången.

Hon skriver också att deras socialtjänst avskrev alla orosanmälningar som inkommit. Tror det är emot lagen. Malena själv var jättenöjd.
2020-03-28, 13:29
  #29657
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, det är ofta väldigt svårt. Men kan i vissa allvarliga fall bli aktuellt med tvångsinläggningar där man under övervakning får speciella näringsdrycker osv.

Malena beskriver i sin bok att Greta fick ett ultimatum för några år sen. Antingen äta mer eller inläggning. Hon valde det förstnämnda, den gången.

Hon skriver också att deras socialtjänst avskrev alla orosanmälningar som inkommit. Tror det är emot lagen. Malena själv var jättenöjd.
Ja det är ju den bild familjen vill ge.

De skulle ju aldrig medge att andra styrt dem att lära/tvinga henne att äta lite för att passa i en roll i massmedia. Men det går inte att utesluta.

I värsta fall kan man ha medicinerat henne med amfetamin vilket i så fall bidragit till att hon är så smal och även kort. Det ges ibland (felaktigt menar många) till barn med hennes diagnoser.

Det vet vi inte. Men det är en frågor man måste ställa.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-28 kl. 13:44.
2020-03-28, 16:17
  #29658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svårt att bota anorektiker. Har jag hört. Inläggningar vet jag inte hur de funkar.
Hon behöver absolut mathjälp och lugn och ro. Men hon har väl fått för sig att hon är så viktig att hon inte har tid att unna sig det.
2020-03-28, 17:29
  #29659
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Du verkar kunna det medicinska bra. Studerar du till läkare???? Är du en läkare? Förutom deltidsstudier till klimatorologi...ett yrke som majoriteten har avsikt att studera enligt expressen

har inte Thunberg&Co någon sommarstuga nånstans borta från Stockholm? Jag trodde att Greta skulle hellre stanna där...iaf de flesta som hade en möjlighet skulle välja bort Stockholm just nu tror jag.
Jag har fyra (4) vårdutbildningar. Däremot är jag självlärd i miljö- och klimatfrågorna, som jag dock precis som Greta började intressera mig för redan som barn för många år sedan! Så jag har läst en hel del om dem.

Har rått Greta att åka till den fina sommarstugan i skärgården, men detta råd gav jag innan Greta berättade om att hon trodde att hon smittats av Coronaviruset.

Vad gäller Getas andliga status har flera präster förklarat offentligt, att de ser henne som ett helgon, och det gäller både präster från Svenska kyrkan och Ortodoxa kyrkan. Det har även målats ikoner av Greta, vilket är ytterst ovanligt för någon som lever. Minst en biskop i Ortodoxa kyrkan i Australien har förklarat offentligt, att han ser Greta som en andlig vägledare. Barn ber ibland Greta att hon ska välsigna dem.

Greta har också vigts till andlig mästare av Indianernas högsta andliga råd. Så enorma förväntningar har stältts på henne!

Själv säger jag som Umberto Eco i den berömda romanen Rosens namn, att jag misstror brådskan!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-28 kl. 17:54.
2020-03-28, 18:29
  #29660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har fyra (4) vårdutbildningar. Däremot är jag självlärd i miljö- och klimatfrågorna, som jag dock precis som Greta började intressera mig för redan som barn för många år sedan! Så jag har läst en hel del om dem.

Har rått Greta att åka till den fina sommarstugan i skärgården, men detta råd gav jag innan Greta berättade om att hon trodde att hon smittats av Coronaviruset.

Vad gäller Getas andliga status har flera präster förklarat offentligt, att de ser henne som ett helgon, och det gäller både präster från Svenska kyrkan och Ortodoxa kyrkan. Det har även målats ikoner av Greta, vilket är ytterst ovanligt för någon som lever. Minst en biskop i Ortodoxa kyrkan i Australien har förklarat offentligt, att han ser Greta som en andlig vägledare. Barn ber ibland Greta att hon ska välsigna dem.

Greta har också vigts till andlig mästare av Indianernas högsta andliga råd. Så enorma förväntningar har stältts på henne!

Själv säger jag som Umberto Eco i den berömda romanen Rosens namn, att jag misstror brådskan!
Ja med dessa fina ord och utmärkelser kan hon ju inte ta det lugnt och tänka på sig själv.
2020-03-28, 19:08
  #29661
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag såg precis omslaget till RollingStone. Blev fan rädd. Greta såg ut som en revolutionär kommunist som drömskt blickar mot framtiden med förhoppning om omstörtning av samhället.

Klädd i kommuniströd färg var hon också. Och så något blodrött runt halsen, vad ska det symbolisera - Halshuggning av oliktänkande "klimatförnekare"?

Texten under hennes kommunistliknande porträtt är lika skrämmande:

"NOW or NEVER!
The race to save the planet"


Alarmistiskt och revolutionärt, eller hur?

Människan med sin industriella utveckling i blott ett par hundra år ska alltså rädda planeten som klarat sig fint under alla möjliga förhållanden i 4.6 miljarder år(4.600.000.000 !!!').

I bakgrunden ser man en mörk kolsvart fabrik - "Hammaren och skäran"- symbolik.

Se omslaget till RollingStone nedan:

https://mobile.twitter.com/GretaThun...523010/photo/1

Nåväl, allt var nog bara en slump, eller att jag läste in något som inte fanns där. För hon sympatiserar väl inte med kommunismen(som tagit mer än 100 miljoner liv) på något sätt?
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-03-28 kl. 19:15.
2020-03-28, 19:50
  #29662
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag såg precis omslaget till RollingStone. Blev fan rädd. Greta såg ut som en revolutionär kommunist som drömskt blickar mot framtiden med förhoppning om omstörtning av samhället.

Klädd i kommuniströd färg var hon också. Och så något blodrött runt halsen, vad ska det symbolisera - Halshuggning av oliktänkande "klimatförnekare"?

Texten under hennes kommunistliknande porträtt är lika skrämmande:

"NOW or NEVER!
The race to save the planet"


Alarmistiskt och revolutionärt, eller hur?

Människan med sin industriella utveckling i blott ett par hundra år ska alltså rädda planeten som klarat sig fint under alla möjliga förhållanden i 4.6 miljarder år(4.600.000.000 !!!').

I bakgrunden ser man en mörk kolsvart fabrik - "Hammaren och skäran"- symbolik.

Se omslaget till RollingStone nedan:

https://mobile.twitter.com/GretaThun...523010/photo/1

Nåväl, allt var nog bara en slump, eller att jag läste in något som inte fanns där. För hon sympatiserar väl inte med kommunismen(som tagit mer än 100 miljoner liv) på något sätt?

Ja djävlar. Var det inte hennes morsa Malena Ernman som klädde henne i en AFA-tröja?

Du har nog en, obildad, kommunistsympatisör här. Om inte blir hon en för jag är djäkligt skeptisk till hennes bägge föräldrar. Det som skrämmer mig, jag skämtar inte, är att Greta har 7-klövern bakom sig. Då har hon även journalistkåren bakom sig. Kommunistdjävlar.

Hon är 17 nu, inget barn och jag ogillar henne något enormt. Vilken djävla typ (tänker på en annan bild, när hon ser galen ut och pekar på en med sitt finger).
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2020-03-28 kl. 19:56.
2020-03-28, 22:09
  #29663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har fyra (4) vårdutbildningar.
Vad innebär det? Jag har genomgått utbildning för hjärt-lung-räddning och har även genomgått utbildning i brandsläckning hos räddningstjänsten. Men jag räknar mig definitivt inte som expert på något av de områdena.
2020-03-28, 22:33
  #29664
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vad innebär det? Jag har genomgått utbildning för hjärt-lung-räddning och har även genomgått utbildning i brandsläckning hos räddningstjänsten. Men jag räknar mig definitivt inte som expert på något av de områdena.
Var och en av mina fyra vårdutbildningar, ger mig full behörighet att utöva ett vårdyrke, det är alltså inte alls fråga om några snabbkurser, vilket Greta vet om.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-28 kl. 23:01.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback