2020-03-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Man måste fan nypa sig i armen. Vilken jävla panik över en influensa. Ja, lite värre än vanligt men ni får det att låta som det rör sig om Ebola, AIDS, cancer, Hepatit och mördarbakterie i ett med 155% dödlighet. Vilka jävla kärringar ni är.

Det klassas som både en allmänfarlig sjukdom och en samhällsfarlig sjukdom, i sällskap med ebola och smittkoppor.
Senast redigerad av Slacker- 2020-03-10 kl. 01:09.
Citera
2020-03-10, 01:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Inte? Om man redan är sjuk i nåt bör det hjälpa då det gör en starkare. Vara sjuk redan och Corona på det...

Men vad ska man ta mot Corona?

Ta en Corona till, du, du tycks ha haft så många redan......
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hallå, dags att vakna nu kanske, penicillin hjälper inte mot covid-19, mate.

Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det finns inga mediciner som hjälper mot Corona och inget vaccin. Får du corona är det bara att be till det du tror på att du inte dör.

Efter några dagar med lunginflammation behövs antibiotika för att motverka bakterietillväxten i de svårt sargade lungorna.
Senast redigerad av Max3x 2020-03-10 kl. 01:06.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det inte så att andningsskyddet begränsar spridning från den som är smittad, men inte hindrar den som är frisk från att bli infekterad?

Det beror på vad det är för andningsskydd.

Är det en liten papperslapp som inte sluter tätt runt näsa och mun så gör den mer nytta för de som redan är sjuka, då den förhindrar antalet viruspartiklar som flyger ut vid hostningar.

Är det däremot ett P3 skydd med gummiförsegling så ger det ett fullgott skydd men det blir svårare att andas.

Man måste oxå byta filtren med jämna mellanrum.
Citera
2020-03-10, 01:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Man måste fan nypa sig i armen. Vilken jävla panik över en influensa. Ja, lite värre än vanligt men ni får det att låta som det rör sig om Ebola, AIDS, cancer, Hepatit och mördarbakterie i ett med 155% dödlighet. Vilka jävla kärringar ni är.

På ett sjukhus i Milano ger de bara andningshjälp till de under 60 år. De över 60 måste de låta dö. För de har inte utrustning för så många med andningssvårigheter så de prioriterar de yngsta. När ännu fler blir sjuka sänks den åldersgränsen, kanske alla över 50 lämnas att dö. Det är skillnaden, de sjukdomar du nämner så får folk vård, här kan man inte vårda folk för det är för många sjuka. Influensa finns anti-virala mediciner man kan använda till de sjuka. Det finns inte ännu för Corona-familjen av virus. Inte heller finns vaccin.
Citera
2020-03-10, 01:04
Medlem
Citat:
Du orkade logga in och kommentera på flashback men du orkade inte göra bara lite research?

Detta är MYCKET, MYCKET farligare än alla de sjukdomar du listat. Dödligheten per individ är mindre, självklart, men hur enkelt och fort det smittar är en mycket större global katastrof. Det är redan 10 gånger fler smittade än corona än ebola och när som helst fler döda. Cancer blir bättre för år som går, med minskande dödlighet och det smittar inte, så det är inget majoriteten behöver oroa sig för. AIDS får man jobba ganska hårt för att få. Så länge du inte delar sprutor med narkomaner eller har oskyddat sex med skumma personer så har du ungefär 0% chans att få AIDS. Och hur ofta läser du om någon som får en mördarbakterie?

Poängen är att Corona är sjukt smittsamt och otroligt farligt. Det är ingen influensa, det går inte att jämföra med en influensa. Det är cirka 350 gånger dödligare än säsongsinfluensa och 175 gånger dödligare än svininfluensan.

Du är totalt dum i huvudet som har den attityden och jag undrar om du kommer kalla de som dör i plågsam långsam lunginflammation pga av corona för kärringar. När någon du känner dör plågsamt, är de fortfarande kärringar?

Nejnej, majoriteten behöver inte oroa sig för cancer🤣. 10 miljoner döda vartenda jävla år bara. Vad är din prognos för corona? 30-40 miljoner döda per år under kommande 30- 40 år? Kanske ännu fler va?
Källa på att den här snuvan blir ett folkhälsoproblem i paritet med cancer, tack.
Citera
2020-03-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har du någon källa till den där höga dödligheten?

Japp, https://www.worldometers.info/coronavirus/, 114k smittade, 4k döda = 3,5% dödlighet.

Svininfluensa: https://www.reuters.com/article/us-flu-h1n1-pandemic/swine-flu-infected-1-in-5-death-rate-low-study-shows-idUSBRE90O0T720130125 finns många sidor, men denna av många visar 0.02% dödlighet på svininfluensan

Säsongsinfluensa: https://www.myclallamcounty.com/2020/02/26/clallam-health-officer-talks-coronavirus-and-flu-threat/ en av många, kolla i mitten typ, 0.01% dödlighet
Citera
2020-03-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Media tycker jag verkar bli allt mer skärrade och citerar många kritiska läkare. Jag har inte mycket till övers för MSM men i just detta fall ser jag myndigheterna som det stora problemet. Jag tror också sjukhusen ser allvaret mer än de koordinerande myndigheterna. MSB betonade också att alla bör ha mat och annat hemma så kanske de börjar ta det på allvar.
Så sakteliga börjar man spinna igång kritiken, ja. Mitt problem med media, liksom de andra aktörerna, är att man inte tittar på vad forskarna säger. Risker som multipel organsvikt, lungfibros, shutdown i nervsystemet, samt bristande immunitet med återinfektioner som följd... Folk tror att det här är en influensa, vilket inte stämmer
Citera
2020-03-10, 01:06
Medlem
Citat:
Har du läst något överhuvudtaget om viruset? Det ÄR ett mördarvirus och det är extremt farligt.

Att de närmare 300 inte är särskilt sjuka beror inte på viruset, det beror på att de flesta är relativt unga och att de flesta inte varit sjuka så länge. Om en vecka kommer några av dem att dö.

Ingen under 10 år har dött enligt vad jag läst folk upp till 50 år är i stort sett symptomfria men folk över 70 år med andra problem är i riskzonen.

Hur vet du att relativt unga "kommer dö inom en vecka"? Ska du åka ner och döda dem själv?
Citera
2020-03-10, 01:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Efter några dagar med lunginflammation behövs antibiotika för att motverka bakterietillväxten i de svårt sargade lungorna.

Det jag tänker. Inte direkt mot Corona, men indirekt ifall man redan är sjuk i nåt.
Citera
2020-03-10, 01:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ta dig samman din kärring. Fy fan vad du svamlar. Ingen av de nära 300 smittade i Sverige är ens särskilt sjuka. Du får det att låta som värsta mördarviruset lol. Du kommer dö i högt blodtryck.

Vi får se om någon vecka. Tror du antal smittade kommer gå ner? Viruset kan mutera, SARS speciellt gör det. Lyssna gärna på läkare och forskare. Eller jag skulle också vilja kunna tänka som dig faktiskt. Att det inte var någon fara, även om jag har lågt blodtryck.

https://www.youtube.com/watch?v=Mm7UrZeu-74
Citera
2020-03-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Antingen är något farligare och mer dödligt eller mindre dödligt och därmed mindre farligt.

Hur kan det vara farligare när dödligheten är mindre?

Jag menar att ett virus med låt oss säga 10% dödlighet med låg smittsamhet är mycket mindre farligt än ett virus med 1% dödlighet och hög smittsamhet.

Drabbas 1 000 personer av 10% exemplet, dör 100.
Drabbas 1 000 000 personer av 1% exemplet, dör 10 000

Därför blir en mindre dödligt virus farligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in