2020-03-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Du orkade logga in och kommentera på flashback men du orkade inte göra bara lite research?

Detta är MYCKET, MYCKET farligare än alla de sjukdomar du listat. Dödligheten per individ är mindre, självklart, men hur enkelt och fort det smittar är en mycket större global katastrof. Det är redan 10 gånger fler smittade än corona än ebola och när som helst fler döda. Cancer blir bättre för år som går, med minskande dödlighet och det smittar inte, så det är inget majoriteten behöver oroa sig för. AIDS får man jobba ganska hårt för att få. Så länge du inte delar sprutor med narkomaner eller har oskyddat sex med skumma personer så har du ungefär 0% chans att få AIDS. Och hur ofta läser du om någon som får en mördarbakterie?

Poängen är att Corona är sjukt smittsamt och otroligt farligt. Det är ingen influensa, det går inte att jämföra med en influensa. Det är cirka 350 gånger dödligare än säsongsinfluensa och 175 gånger dödligare än svininfluensan.

Du är totalt dum i huvudet som har den attityden och jag undrar om du kommer kalla de som dör i plågsam långsam lunginflammation pga av corona för kärringar. När någon du känner dör plågsamt, är de fortfarande kärringar?

Ta dig samman din kärring. Fy fan vad du svamlar. Ingen av de nära 300 smittade i Sverige är ens särskilt sjuka. Du får det att låta som värsta mördarviruset lol. Du kommer dö i högt blodtryck.
Citera
2020-03-10, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Tippar ni att Wuhan Bob blir avsatt i veckan? Verkar ju oerhört passande att han åker bort just nu,

Tänkte direkt på det när hans assisterande axlade rollen idag.

Hur många minus är Börsen på imorgon vid öppning? Känns som en riktig kollaps är nära.
Citera
2020-03-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja ni är fjollor. Det rör sig om en sjukdom med c:a 2,5% dödlighet, främst bland patienter med bakomliggande sjukdom.

Det finns så mycket idioti i ditt inlägg att jag inte vet vart jag ska börja.

Dels är det högre än 2,5% och oavsett, 2,5% är mycket personer. Smittas halva Sverige är det cirka 150 000 personer som dör, är det fjolligt att bry sig om så många liv? Har du INGEN i ditt liv som dessutom är i riskzonen, dvs. gammal eller sjuk? Kan du inte hysa någon empati med de som har det? Plus att även unga friska kan dö, DU kan dö om du får det.

Plus om du totalt skiter i människoliv, fattar du vad detta kommer göra med ekonomin, och vad det redan gjort. Det här är en total global ekonomisk katastrof. Allt ställs in världen över, företag faller samman, miljontals människor förlorar jobben.

Din attityd får mig att må illa. Jag hoppas du blir allvarligt sjuk och får ligga i respirator i en månad.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Man måste fan nypa sig i armen. Vilken jävla panik över en influensa. Ja, lite värre än vanligt men ni får det att låta som det rör sig om Ebola, AIDS, cancer, Hepatit och mördarbakterie i ett med 155% dödlighet. Vilka jävla kärringar ni är.
Så du menar att vi skall låta våra svaga och sjuka samt gamla kvävas till döds för att vi andra klara oss?
Om man inte bromsar tempot så kommer vården ställas inför jobbiga val

Vem skall få den sista ventilatorn? Agda 75 år som slitit hela sitt liv och betalt skatt eller politikern Urban som är överviktig...eller kanske lilla Kalle 5år som har Downs syndrom.
Eller överläkarens mamma...eller blir det till sist den vars släkt har mest muskler...eller kommer någon råna sjukhuset på syrgas och ventilatorer...vem vet....
Senast redigerad av hejsan07 2020-03-10 kl. 01:02.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Det finns inga mediciner som hjälper mot Corona och inget vaccin. Får du corona är det bara att be till det du tror på att du inte dör.
Jo det har med framgång används olika kombinationer av t.ex. antivirala och immundämpande mediciner, samt vitamin C. Enligt vad jag har läst.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Italien sätter inte 60 miljoner i karantän om det inte är illa. Och lyssnar man på forskarna är detta värre än vad media, politiker och myndigheter gör gällande. Det finns mycket som tyder på att vi bara sett början.

Media tycker jag verkar bli allt mer skärrade och citerar många kritiska läkare. Jag har inte mycket till övers för MSM men i just detta fall ser jag myndigheterna som det stora problemet. Jag tror också sjukhusen ser allvaret mer än de koordinerande myndigheterna. MSB betonade också att alla bör ha mat och annat hemma så kanske de börjar ta det på allvar.
Citera
Medlem
Citat:

Detta är MYCKET, MYCKET farligare än alla de sjukdomar du listat. Dödligheten per individ är mindre, självklart, men hur enkelt och fort det smittar är en mycket större global katastrof.

Antingen är något farligare och mer dödligt eller mindre dödligt och därmed mindre farligt.

Hur kan det vara farligare när dödligheten är mindre?
Citera
2020-03-10, 01:00
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ta dig samman din kärring. Fy fan vad du svamlar. Ingen av de nära 300 smittade i Sverige är ens särskilt sjuka. Du får det att låta som värsta mördarviruset lol. Du kommer dö i högt blodtryck.
Det är för att de flesta som nu har smittan har importerat den och res från Italien och sugna skidåkare tillhör sällan riskgrupperna.
Citera
2020-03-10, 01:01
Medlem
Citat:

Har du läst något överhuvudtaget om viruset? Det ÄR ett mördarvirus och det är extremt farligt.

Att de närmare 300 inte är särskilt sjuka beror inte på viruset, det beror på att de flesta är relativt unga och att de flesta inte varit sjuka så länge. Om en vecka kommer några av dem att dö. Och hade dessa personer varit gamla, hade MÅNGA av dem dött redan.

Viruset smittar lika hårt oavsett vem som har det. Dvs. en döende 80åring och en pigg 20åring, som båda har viruset, smittar lika enkelt och det är exakt samma virus man får. Vi har inget "light-virus" här i Sverige som är mindre farligt än andra länder.

Du har verkligen inte fattat allvaret i detta. Jag skiter fullständigt om du blir smittad och dör, men personer med din attityd skiter i försiktighetsåtgärder och sprider viruset vidare. Du skulle säkert inte ens testa dig om du kom hem sjuk från Italien. Du förtjänar viruset, så kanske du fattar hur allvarligt det är.
Citera
2020-03-10, 01:02
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Läser kinesiska nyheter samt studier.

Då skulle du veta att munskydd inte är klassade för virus som är så små som corona.

Sid 1 Punkt 5
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006D0216&from=GA
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Sådana triageringar gör ju läkare och sjuksköterskor hela tiden. Det är ju inget som är begränsat till SARS-CoV-2.

Så DU MENAR PÅ FULLT ALLVAR, att om två pat. behöver en sjukvårdsapparat lika mycket så bestämmer sjukvårdspersonalen vilken av människorna som ska få den? Istället för att överföra den ena pat. till annat sjukhus? Under normal tid, icke "coronatideräkning"?

Är du på riktigt? Känslokall jävel isf.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Härligt att det verkar finnas några vettiga personer ännu i landet. Hoppas deras synpunkter uppmärksammas och får snabbt genomslag.

Det stod ju att Storbritannien gjort typ 200 000 tester och hittat 200 smittade... Ungefär lika många som Sverige....

Men är det inte så att Sverige bara har gjort några tusen tester? Alltså vi testar oerhört mycket färre personer....

Jag tror det är helt hjärndött att testa så få...

Killen i Skövde hade ju varit i Holland, och hade inte träffat någon som som konstaterats varit smittad, han fick åka från Skövde till Karlstad för att bli testad, de ville inte göra det i Skövde...

Detta kommer att gå åt helvete...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in