Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Ja. För det är det jag bryr mig om ifall jag skulle bli "sjukförklarad" (eller sjuk på riktigt oavsett "förklaring")
Du fattar väl att du inte får fram rätt siffra då?
Räknar du 100% av alla döda och 50% (räkneexempel) av alla som kommer att överleva så får du fel siffror.
Citat:
Nähe, jaha?
Så det är fel pårapporteringen. Menar du det?
Ja. Man märker ganska enkelt om någon är helt död. Men man märker inte lika enkelt om någon är helt frisk. Därför kan människor inte friskförklaras om man inte söker upp dem och undersöker dem.
Citat:
Och att det felet är till din hypotes fördel, snarare än till dess nackdel?
Jag tror du har en del att bevisa dära. Det är var jag tror. Vad tror du?
Bevisa vad? Att det är lättare att rapportera dödsfall än friskförklaringar?
Alltså... Jesus fuck... Okej:
1. Om en persons hjärta inte slår så är den död.
2. Om en persons hjärta slår så vet man inte om den är frisk eller sjuk. Du behöver uppsöka personen (som förmodligen inte redan är på sjukhuset, till skillnad från de döda) och sedan testa personen eller fråga — om och om igen, tills denne inte uppvisar några sjukdomstecken längre.
1 = Lätt att bedöma dödsfall
2 = Svårt att bedöma återhämtning
Låtsas att 3 personer placeras framför dig
Så vi ignorerar uppsökningsfasen, jag är generös nu
- En är död
- En är sjuk
- En är frisk
Din uppgift blir nu att rapportera vem som hör till vilken grupp.
Vilken person behöver du kortast tid och är enklast att rapportera status för?
Citat:
Ja just det. Auktoriteterna ja. Vad har Tegnell sagt om att viruset inte finns i Sverige, t.ex.? Han är väl din auktoritet. Sen finns det ju andra auktoriteter där borta i utelandet.
Bespara mig det inskränkta och förvirrade ANKA-svamlet och diskutera som en pragmatisk människa.
Du begår nu två nya misstag:
1. Du tror att jag bedömer någons trovärdighet utifrån dess auktoritetsstatus
2. Du bedömer någons trovärdighet utifrån dess auktoritetsstatus
Min poäng var att de investerar mycket i sina resultat och har en hög kunskapsnivå.
Jag hade även visat mer respekt för någon än vad jag gör för en dogmatisk anonym ANKA om den förstnämnda var en (eller ett gäng) forskare med likvärdig bakgrund och en öppen identitet identitet även om de inte tillhörde WHO — eller ens någon organisation.
Citat:
De som konstateras döda eller tillfrisknade borde väl upptäckas.
Eller hör du till dem som menar att det ligger en massa döda oupptäckta på gatorna?
Öh, nej? Varför tror du det?
Jag menar raka
motsatsen — du får med 100% av alla döda i din beräkning under given tidsperiod, men du får inte med alla överlevande. Därför är din beräkning fel.
Tror du att dödligheten blir högre om man inte hade räknat alla döda?
Du däremot, du förespråkar att man inte behöver räkna med alla överlevande...