2020-03-09, 20:53
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=UGpkgz82kZQ

Varför kan inte Sverige få ha någon sån här som svarar på frågor. Så väldigt tydligt och bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo jag har lurat på det.. men jag måste ju ändå sitta i stolen. Virus kan leva på en yta i upp till 9 dagar. I gynnsamma fall ända upp till 28 dagar. Sen ska hon andas på mig i säkert en hel timme. Efter att ha blivit andats på i flera veckor av resande innan hon träffar mig.

Men jag tänkte ta ditt tips och vänta utomhus tills det är 30 sekunder kvar tills det är min tur.

Du ska absolut ringa dit och bestämma att ni träffas utanför för att ha mötet på en bänk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Sverige 0%. Rimligt ointressanta siffror.

Det är väl så nära verkligheten du kan komma i Sverige för tillfället eftersom det inte inträffat något dödsfall här ännu...
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Fick precis meddelande om att en elev på en grundskola i min födelseort fått sitt första Corona-fall. Står inget om det i tidningen. De kanske inte vill gå ut med sådan information när det gäller skolor för små barn?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Andningsskydd, glasögon och handsprit bör du ha. Då kanske de slutar tjata om att söka jobb också, haha.

Nåja. De behöver inte tjata.. jag vill gärna jobba men kanske inte just nu mitt i en epidemi.
Men jag är en aspie, och är det något folk är mer rädda för än Coronaviruset, så är det aspisar. Så jag kommer aldrig få ett jobb iallafall. Så därför är det meningslöst.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kina kunde ju..

Tydligen inte Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kina kunde ju..

Ja säkert, det kommer förmodligen ut hur de "stoppade" det så småning om.
Citera
2020-03-09, 20:54
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Misstagen du begår är:
1. Du tror att tid till friskförklarande och död är lika lång
Ja. För det är det jag bryr mig om ifall jag skulle bli "sjukförklarad" (eller sjuk på riktigt oavsett "förklaring")

Citat:
2. Du tror att rapportering av friskförklarade prioriteras lika högt och är lika lättdefinierat som dödförklarade
Nähe, jaha?
Så det är fel pårapporteringen. Menar du det?
Och att det felet är till din hypotes fördel, snarare än till dess nackdel?
Jag tror du har en del att bevisa dära. Det är var jag tror. Vad tror du?

Citat:
3. Du tror att du är mer kunnig inom detta än hundratals/tusentals forskare som arbetar och investerar sin karriär (år av sitt liv) för att ge den överstatliga organisationen de arbetar för korrekta siffror.
Ja just det. Auktoriteterna ja. Vad har Tegnell sagt om att viruset inte finns i Sverige, t.ex.? Han är väl din auktoritet. Sen finns det ju andra auktoriteter där borta i utelandet.

Citat:
4. Du tror att alla fall upptäcks
De som konstateras döda eller tillfrisknade borde väl upptäckas.
Eller hör du till dem som menar att det ligger en massa döda oupptäckta på gatorna?
Citera
2020-03-09, 20:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag får tacka dig för att du ägnar mig en tanke och kommer med välmenande råd.

Saken är dock den att jag drabbades av detta för väldigt länge sedan. Ena gången var 1974 och nästa gång var 1987. Jag har överhuvdtaget inte varit sjuk sedan dess förutom någon enstaka förkylning så mitt immunförsvar är nog väldigt bra. Jag tror att jag fick ett bra grundskydd när jag drabbades av detta.

Detta gör att jag inte är det minsta rädd för detta nya virus. Jag är betydligt mer rädd för de ekonomiska förluster som nu är oundvikliga eftersom världen redan tagit ut en katastrof innan den är ett faktum.

Men, som sagt, tack för omtanken!

Frågan är dock om det är så bra att aldrig varit sjuk. Ett immunförsvar måste prövas. Bli utsatt. Få kämpa för att bli bättre. Det som inte dödar en gör en starkare som det brukar heta.

Barn som växer upp i en mer eller mindre miljö där de aldrig blir utsatta för skit som virus har ju det visats sig haft ett sämre immunförsvar. Just för att det aldrig blivit testat.

Här kommer alltså en helt ny sjukdom. Som förmodligen kommer chocka försvaret. Speciellt om det varit lugna gatan tidigare.
Citera
2020-03-09, 20:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
De säger nu att Italien inte kommer att kunna stoppa smittan förmodligen..

Låter tyvärr troligt. Skulle gissa att kineserna då är effektivare när det gäller att stoppa viruset. Där sägs spridningen nu ha avtagit i hastighet.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad händer om Sverige har 1000+ fall i april, när Allsvenskan drar igång.

Hammarby tar emot Kalmar 5 april, och Bajen är kända för sin premiärmarsch från Medis till arenan. Lär inte bli av i år?

Den 12 april har AIK hemmapremiär, och den 13 april har Djurgården sin hemmapremiär. Tomma läktare?
Du kan nog glömma allsvenska premiären inför publik om inte Gud själv kommer ner på jorden inom en vecka. Premiären är drygt fyra veckor bort. Vi ligger två, kanske tre veckor bakom Italien i utvecklingen. Ser du det som rimligt att Serie A återupptas med publik om två veckor? Jag ser det som orimligt och ser i nuläget ingen anledning till att det skulle bli annorlunda i Sverige, speciellt inte i Stockholm. Tråkigt och folk kommer säkert ha synpunkter på detta uttalande, men det är så det ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
De säger nu att Italien inte kommer att kunna stoppa smittan förmodligen..

Källa på det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in