2020-03-09, 21:35
Medlem
Nu är det så gott som totalt okontrollerat. Vi har pisslandet Kina att tacka. Hade skämts ögonen ur mig om jag var kines.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Den här Agnes Wold, är det någon tvillingsyster till Annika Strandhäll. Vem är denne?

Du kan hitta intervju, info och bild på henne här.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8o5Va/det-ar-kort-for-italien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Jag har ett mindre barn som tillhör riskgrupp (pga sjukdom). Är väldigt orolig. Jag kan i dagsläget inte stanna hemma från jobbet pga ekonomi och nytt jobb och åker kommunalt varje dag. Fy fan...

Fyfan! Hoppas det inte händer något his er..

Jag har också en liten men frisk men det är min anledning att vara varsam trots att jag tycker detta är väldigt hysteriskt.

Jag klarar säkerligen av viruset men familjen hemma eller gamla släktingar är det man tänker på..
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Verkar tyvärr som att risken finns att en allmän spridning sker i Sthlm. Läste i Aftonbladet att två personer(smittade) varken rest eller haft närkontakt med verifierat smittade. Illavarslande!
Vi såg det komma för länge sedan.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Länk, Forskningsrapport som stöder det?

Tv4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Det stämmer, det används i Asien tillsammans med höga doser oseltamivir (tamiflu) och malariamedicin (för lungorna).

Förstår alla nu att detta virus INTE är som en förkylning?

lopinavir and ritonavir Används i Thailand
Citera
2020-03-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur tänker folk med småbarn hemma? Tänker under 1 år som inte har fullt utvecklat immunförsvar.

Måste ju vara några här?

Har man hört något om den ”kategorin”?

Den kategorin har klarat sig bra världen över. Inte blivit så värst sjuka eller dött. Men jag undrar fortfarande över 10-åringen i the Lancet undersökningen som visade sig ha virus i lungorna utan att visa några symptom. Kan det bli så att barnen får virus i lungorna som angriper dem någon gång i framtiden? En gång i stenåldern kollade man alla för tuberkulos, kommer vi att få göra detsamma med det här viruset? Kan ligga latent och dyka upp senare i livet. Då gäller det att vara alert som förälder för det verkar nu som att man struntar i barnen.
Citera
2020-03-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Har svårt att se att vi i Sverige stänger gränserna inom närmsta veckorna. Någon kan ju bli kränkt. Vi flyger ju till Italien fortfarande! Det blir nog upp till de andra länderna att vidta åtgärder och inreseförbud.
Precis:

Citat:
Svenska Ebba, 21, nekades inresa till Vietnam
Har antagit omfattande inreserestriktioner för svenskar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Joyl48/svenska-ebba-21-nekades-inresa-till-vietnam

När svenskar är för dumma för att skydda sig själva, så börjar andra skydda sig mot svenskar.

Sverige har nu 26 fall per miljon invånare. Finns bara 8 länder i världen som är värre drabbade.

Vietnam har 0,3 fall per miljon invånare..
Citera
2020-03-09, 21:37
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och när du inte säger till så är du en del av orsaken till att smittan sprids.

Lätt att skylla på myndigheter när man inte tar sin del av ansvaret.

Tror mig, det har jag gjort på arbetsplatsen, även i affären. Jag har sagt mitt på min arbetsplats redan och är nu ganska dumförklarad, så jag käkar hemma t ex för jag pallar inte med ignoransen.
Citera
Medlem
[quote=Sam.Boyd|70619896]
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Förstår inte varför de inte kan skicka ned ett Hercules plan o flyga hem svenskarna under ordnade former o sätta dem i karantän i någon stugby.

Bättre det än att de tar sig hit på egen hand och kanske är smittade dessutom.

[quote=OY|70619996]
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Är de så dumma att de åkte får de skylla sig själva, de kan stanna kvar och uthärda skiten, så kanske de lär sig.

De är svenska medborgare och Sveriges ansvar.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Med över 260 bekräftade coronafall i Sverige, är det någon som vill förutspå vilken siffra vi hamnar på inom 90 dagar och varför?
Citera
2020-03-09, 21:38
Medlem
lasternassummas avatar
Svenska fall - i grafik
Jag har sedan början av förra veckan dagligen försökt notera hur många bekräftade fall som finns i Sverige.
Under början av förra veckan kunde man tycka att antalet ökade exponentiellt, men sedan mitten på veckan har trenden varit nära linjär. En liten minskning av ökningstakten kunde notras under veckoslutet.

Här är antal fall och ökningen per dag.

https://ibb.co/fvc5fXC

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in