2020-03-09, 21:13
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Har Agnes avbokat sin resa som hon twittrade om?

Ja, hon säger det i samma intervju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Seks coronapasienter innlagt på sykehus
Seks personer med covid-19 har nå blitt innlagt på ulike sykehus i Norge.

Søndag ble en person innlagt på Drammen sykehus Vestre Viken HF med covid-19. Personen fikk påvist coronasmitte etter hjemkomst fra Nord-Italia, og har vært i hjemmekarantene siden. Pasientens har et sammensatt sykdomsbildet som gjorde at innleggelse var nødvendig.

Én person er innlagt på Bærum sykehus

Én på St. Olavs hospital

To på Oslo universitetssykehus.

Mandag kveld melder Sykehuset i Vestfold at en coronasmittet person ble lagt inn på sykehuset søndag 8. mars.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RRpOxa/seks-coronapasienter-innlagt-paa-sykehus

Mann (48) ligger på isolat med coronavirus: – Jeg er veldig syk
Mannen forteller at han ble bekreftet smittet på lørdag og lagt inn på isolat på Ullevål sykehus med sterke symptomer mandag morgen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAJ8kA/mann-48-ligger-paa-isolat-med-coronavirus-jeg-er-veldig-syk

Tack för info från grannlandet.
Vi får hoppas att de återhämtar sig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Professorn: ”Det är kört för Italien”

https://www.aftonbladet.se/a/e8o5Va

hehe hon e ju sjuk i huvudet som hyllat svenska folkhälsomyndigheten som gjort ingenting nu säger hon att Italien e kört

människan e psykiskt sjuk tyvär
Citera
2020-03-09, 21:14
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Säger du åt dem? Det hade ju varit en åtgärd. Du kommer antagligen få medhåll, folk väntar nog bara på att någon går först. På arbetsplatsen alltså.

Ja på arbetsplatsen iaf, men de skrattar och skämtar bort det. När någon hostar (haha har du fått en släng Corona) ungefär så är jargongen. gäller främst bland 90-talister skall intygas men även de lite äldre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
733 "critical" i Italien. Spanien och Frankrike känns ju som att de är på god väg att göra en Italien. Tyskland kommer säkert klara sig något bättre.

Tyskland ser inte så bra ut heller. Massor måste ha åkt skidor i Italien och Frankrike.

https://www.naanoo.com/corona/corona-virus-germany-2020-03-09
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
10-15 000 svenskar ska vara i Italien. Många kanske bor där året om men många ska hem till Sverige. Och nu när sportloven är slut i norra Sverige sån kommer det att öka antalet smittade under veckan och nästa vecka. Tycker dom att det var värt att åka ner till ett smittat område tycker jag att vi skickar tillbaka dom till Italien tills det att det har blivit friskförklarat i hela landet.
Då kan de stanna där..
Citera
2020-03-09, 21:15
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Agnes Wolds chatt med... Var det Expressen eller Aftonbladet? Lugnade inte ned mig - snarare tvärtom.
Jag minns också den. Även hennes tweets samma kväll. Kappvänderska och uppmärksamhetshora av högsta rang. Men det är bra att hon hamnat rätt nu antar jag.
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja det var industriell grisköttsproduktion jag syftade på givetvis.
Jo, det förstod jag, det behövde du väl inte lägga till...det var inte emot dig jag
debatterade....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Hon berömmer en myndighet som själva konstruerat datan i Sverige att framstå i ljust dager genom att a) låta hemvändare anlända i Sverige B) endast dessa och eventuellla nära anhöriga till dessa

Förstår inte riktigt vad du menar? Läs ditt eget inlägg och skriv gärna om det, så det är läsbart även för en obildad.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Om Spanien stänger ner alla skolor och universitet i Madrid som har drygt 3 miljoner i kommunen och 6 miljoner i storstadsområdet, och det efter att de konstaterat drygt 400 smittade..... Varför tar inte Stockholm och gör detsamma undrar jag..... 14 dagar kör Madrid, det borde väl vi också greja.

Bättre att gå ut hårt och sedan släppa på tyglarna, än tvärtom.
Citera
2020-03-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Så sant, tror knappast hälften av befolkningen bryr sig nämnvärt över detta. Bevittnas i affären och på min arbetsplats idag. Det hostas och grisas som förut.
Åkte skridskor igår och en kärring kom fram och fråga nåt samtidigt som hon hosta rakt ut mot mig! Idiotiskt!
Citera
2020-03-09, 21:16
Bannlyst
Har Corona Bob Tegnell fått kliva åt sidan tillfälligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in