Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Det bildas inga antikroppar efter att man haft COVID-19. Ingen immunitet. Om du inte tycker det verkar märkligt så får det stå för dig.
Eller vänta, nu kanske jag missförstått någonting. Som jag förstår det finns ingen immunitet för Covid-19.
Det här med antikroppar är ny info för mig, de kanske inte hänger ihop som jag tror de gör.
Det bildas antikroppar men problemet är att det här viruset är genetiskt väldigt likt SARS och SARS hade förmågan att använda kroppens antikroppar för att angripa immunförsvaret. Det verkar som om SARS-nCov-2019 har samma förmåga och blir man reinfekterad så blir det mycket jävligare än första gången. Det finns alltså ingen flockimmunitet mot det här viruset. Det innebär också att det är extra svårt att konstruera ett vaccin för detta virus.
Det finns bara progressivt ökande flocksårbarhet och Tegnell med kompani har skickat tiotusentals godtrogna svennebananer in i döden genom sitt idiotiska oinformerande babblande och vanråd. Enda sättet att stoppa detta är att kväva utbrottet när det fortfarande är i förstainfektionsstadiet och den möjligheten har man snart sumpat.
Att dödssiffrorna i Wuhan/Hubei är så mycket högre än på andra håll beror med stor sannolikhet på att det är reinfektion som sker i Wuhan och förstagångsinfektion på andra håll. Det finns ingen annan förklaring. Det dör "fel" sorts människor i Wuhan - unga män och kvinnor, inte skröpliga åldringar med sotiga lungor. Det är därför den kinesiska regeringen gick all in.
Förstagångsinfektionen är mild i de flesta fall och det är mest åldringar som dör men när det gått så långt att de flesta infekterade är reinfekterade så börjar det dö unga i stora lass. Det här är inte någon influensa som Anders Tegnell tror utan något helt annorlunda.
Det kommer att bli panik här i Svennebananien när det börjar spontandö folk i kollektivtrafiken utan förvarning pga infekterad hjärnstam precis som på andra håll i världen. Jag pratade med en svensk läkare om detta och hon hävdade att det måste vara trickfilmat att folk bara säckar ihop och dör. Samtidigt kan vi läsa om att kinesiska läkare rapporterar om att viruset infekterar hjärnan och förstör det autonoma nervsystemet.
Svenska läkare har en enormt överdriven självbild om hur förträffliga de är och nu när det är skarpt läge så får vi se hur sopiga de faktiskt är och det roliga är att nu står deras egna liv på spel och inte bara deras patienters. Är du läkare och sumpar ditt infektionsskydd, så riskerar du att dö, och det roligaste är att du också riskerar att dra med dig din familj in i döden. Varsågod och välkommen till den riktiga världen så som den fungerar utanför leksakslandet Svennebananien.
Ni måste fatta att svenska myndigheter lider av långt gången kulturmarxistisk infektion och är i stort sett inkompetenta. Polisen är inkompetent, försvarsmakten är inkompetent, utbildningsväsendet är inkompetent, folkhälsomyndigheten är inkompetent, sjukvården är inkompetent och så vidare. Dessa myndigheters huvudsakliga syfte är att tillhandahålla lätta och bekväma jobb för de partigängare och vänsteraktivister som jobbar där. Inte att förse staten med kvalificerade tjänster. Det är precis samma ruttenhet som fanns i Sovjetunionen innan kollapsen. När någoting går åt skogen i myndighetssverige så säger man inte "vi är inkompetenta" utan man säger att "vi har fel på våra rutiner", men nu, nu kommer inkompetensen att rent fysiskt drabba sjukvårdspersonal i form av dödlig infektion. Vad ska de säga då? "Coronavirusets rutiner visade sig vara mer än vad våra rutiner klarade av att möta".