2020-03-09, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Helt riktigt, men faktorn tid är ändå det som gör skillnad och därför så gjorde jag det bara tydligt genom att ta ett extremt exempel. I Italienfallet så gäller principen att människor kan dö på 3-9 dagar men inte friskförklaras på säkert totalt 25-30

Där är jag helt enig. Det är klart att det blir snedvridet när det krävs så lång tid för att bli friskförklarad även om man egentligen mår bra och är frisk.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Verkar tyvärr som att risken finns att en allmän spridning sker i Sthlm. Läste i Aftonbladet att två personer(smittade) varken rest eller haft närkontakt med verifierat smittade. Illavarslande!

Ja, jag läste det jag med.
Här är också en artikel i ämnet.

https://www.friatider.se/mystiska-coronafall-i-stockholm-kan-vara-de-forsta-inhemska
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Nu är frankrikes Kulturminister smittad av Corona
Länk?

Vi kan nog konstatera att de styrande faktiskt är så korkade som de ofta framstår. De tror på riktigt att det bara är en förkylning. Därför vidtas inga åtgärder. Jag skrattade åt Irans parlament och tänkte att det kan väl inte ske i väst. Nu har det hänt både i Italien och Frankrike och vår statsminister tvingar smittskyddspersonal att ta honom i hand.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det bildas inga antikroppar efter att man haft COVID-19. Ingen immunitet. Om du inte tycker det verkar märkligt så får det stå för dig.

Eller vänta, nu kanske jag missförstått någonting. Som jag förstår det finns ingen immunitet för Covid-19.
Det här med antikroppar är ny info för mig, de kanske inte hänger ihop som jag tror de gör.

Det bildas antikroppar men problemet är att det här viruset är genetiskt väldigt likt SARS och SARS hade förmågan att använda kroppens antikroppar för att angripa immunförsvaret. Det verkar som om SARS-nCov-2019 har samma förmåga och blir man reinfekterad så blir det mycket jävligare än första gången. Det finns alltså ingen flockimmunitet mot det här viruset. Det innebär också att det är extra svårt att konstruera ett vaccin för detta virus.

Det finns bara progressivt ökande flocksårbarhet och Tegnell med kompani har skickat tiotusentals godtrogna svennebananer in i döden genom sitt idiotiska oinformerande babblande och vanråd. Enda sättet att stoppa detta är att kväva utbrottet när det fortfarande är i förstainfektionsstadiet och den möjligheten har man snart sumpat.

Att dödssiffrorna i Wuhan/Hubei är så mycket högre än på andra håll beror med stor sannolikhet på att det är reinfektion som sker i Wuhan och förstagångsinfektion på andra håll. Det finns ingen annan förklaring. Det dör "fel" sorts människor i Wuhan - unga män och kvinnor, inte skröpliga åldringar med sotiga lungor. Det är därför den kinesiska regeringen gick all in.

Förstagångsinfektionen är mild i de flesta fall och det är mest åldringar som dör men när det gått så långt att de flesta infekterade är reinfekterade så börjar det dö unga i stora lass. Det här är inte någon influensa som Anders Tegnell tror utan något helt annorlunda.

Det kommer att bli panik här i Svennebananien när det börjar spontandö folk i kollektivtrafiken utan förvarning pga infekterad hjärnstam precis som på andra håll i världen. Jag pratade med en svensk läkare om detta och hon hävdade att det måste vara trickfilmat att folk bara säckar ihop och dör. Samtidigt kan vi läsa om att kinesiska läkare rapporterar om att viruset infekterar hjärnan och förstör det autonoma nervsystemet.

Svenska läkare har en enormt överdriven självbild om hur förträffliga de är och nu när det är skarpt läge så får vi se hur sopiga de faktiskt är och det roliga är att nu står deras egna liv på spel och inte bara deras patienters. Är du läkare och sumpar ditt infektionsskydd, så riskerar du att dö, och det roligaste är att du också riskerar att dra med dig din familj in i döden. Varsågod och välkommen till den riktiga världen så som den fungerar utanför leksakslandet Svennebananien.

Ni måste fatta att svenska myndigheter lider av långt gången kulturmarxistisk infektion och är i stort sett inkompetenta. Polisen är inkompetent, försvarsmakten är inkompetent, utbildningsväsendet är inkompetent, folkhälsomyndigheten är inkompetent, sjukvården är inkompetent och så vidare. Dessa myndigheters huvudsakliga syfte är att tillhandahålla lätta och bekväma jobb för de partigängare och vänsteraktivister som jobbar där. Inte att förse staten med kvalificerade tjänster. Det är precis samma ruttenhet som fanns i Sovjetunionen innan kollapsen. När någoting går åt skogen i myndighetssverige så säger man inte "vi är inkompetenta" utan man säger att "vi har fel på våra rutiner", men nu, nu kommer inkompetensen att rent fysiskt drabba sjukvårdspersonal i form av dödlig infektion. Vad ska de säga då? "Coronavirusets rutiner visade sig vara mer än vad våra rutiner klarade av att möta".
Citera
2020-03-09, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Påstår media det?

Ja, det var någon tidning. Orkar inte leda reda på vilken men dom sa, eller någon forskare att ''toppen'' är nådd.
Citera
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har inget maskförråd.

Det intressant som sagt är att uppenbarligen inga som suttit här och skrikit i veckor och skrikit i panik att inget görs, att det som görs är för lite eller för sent, inte själva ens tar på sig en mask. Vad har de väntat på?
Som det ser ut nu, så är det bara en tidsfråga innan masken åker på. Beror helt på vart man befinner sig och hur många människor man har i sin omgivning.

Att bära mask är mer relevant att nyttja i tex T-bana, Stockholms rusningstrafik än att bära mitt upp på fjället.

Oavsett maskbärare eller ej - Svenska myndigheter agerar alldeles för svagt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Japp, som läget är i Europa nu så är det bara att glömma fotbolls-EM.

Tror även att OS går samma öde till mötes.

De kan måhända flyttas eller spelas inför tomma läktare. Tror tomma läktare kan bli en grej, då många kommer att både vilja och tvingas vara hemma mycket och se på TV.
Citera
2020-03-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Känner inte att jag behöver källhänvisning till detta påstående. Siffrorna finns publicerade på varenda nyhetssida på hela internet.

463 dödsfall hittills i Italien. 724 friskförklarade.

463 / (463+724) = 0,39

0,39 = 39%

Dödligheten för coronavirus i Italien är för närvarande 39%. Det kan komma att ändras.

39 proc? Döda och friskförklarade, men smittade då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Har också sett dessa påståenden cirkulera i olika former. Här är en says virus comes in 4 stages. 1st resp/lungs "flu", 2nd stage attacks blood/heart, 3rd attacks brain. 4th is "classified" but said something at cannabalistic properties!

Denna kannibalism handlar det om att ditt egna immunförsvaret attackerar, angriper frisk vävnad?

Om dessa uppgifter stämmer så får du hemskt gärna dela med dig av studier som visar detta.
Kolla gärna igenom mitt senaste inlägg, National Geographic beskriver exakt detta. Cytokinstormar leder till att immunförsvaret spårar ur - SARS-CoV och SARS-CoV-2 antas ge liknande utfall i den bemärkelsen. Folk dör exempelvis av omfattande skador i lungorna, men immunförsvaret kan även ge sig på andra organ om cytokinerna sprids dit.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Mitt inlägg nämner inte DIC, nämligen att blodet koagulerar inuti händer och fötter eller andra lemmar. Osäker på hur det uppstår eller hur vanligt det är - där är jag inte lika påläst - men tydligen har sådana exempel också funnits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på Pandemrix så borde etablissemanget få vaccinet först, Tegnell borde få förtur och också föregå med gott exempel.

Att låta sig injiceras med något som är framtaget på några få månader är riktigt våghalsigt, men så finns det ju inte heller vaccin mot idioti.
Tänk om Pandemrix hjälper även mot Coronaviruset.
Att det är därför det går långsamt i Sverige.
Vad fanns i det panikvaccinet?
Fast att det går långsamt i Sverige vet vi inte än..
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Nej, men WHO var. Du var då fan inte där i alla fall.

Vad jag vet blev aldrig WHO insläppta i Wuhan, utan fick stanna i Bejing för att Kina inte ville ge dem fritt resetillstånd inne i Kina.
Hursomhelst så visade de knappast upp det där för WHO.
Citera
2020-03-09, 20:42
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Alltså det här med att totala amatörer ska läsa vetenskapliga artiklar och sen tror de förstår vad de läser varpå de självklart ska förmedla vidare sin "kunskap"... Jag vet inte hur men det kommer fan bidra till mänsklighetens förfall.

Och vad har du förmedlat hittils i tråden.... (Kunde inte låta bli)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in