2020-03-09, 20:37
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra inlägg.

En skillnad är ju dock att i ditt exempel smittades alla samtidigt. Nu har vi ju en ökande smitta dag för dag där det även snackas om att sjukdomsbilden är mild första veckan för att sedan bli värre.

Helt riktigt, men faktorn tid är ändå det som gör skillnad och därför så gjorde jag det bara tydligt genom att ta ett extremt exempel. I Italienfallet så gäller principen att människor kan dö på 3-9 dagar men inte friskförklaras på säkert totalt 25-30
Citera
2020-03-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag läste i tråden igår att de välbärgade drar till Franska Polynesien. Kanske det är virusfritt med? Eller har de köpt en egen ö och byggt ett Utopia där kanske?

Jag har lyckats undvika folk sedan jag hörde talas om detta virus, men nu är jag kallad till AF imorgon. Går jag inte dit blir jag av med ersättningen. Jag kommer alltså dela arbetsförmedlare med alla människor hon har träffat, samt väntrum med alla som just varit i Iran.
Så kanske Grollaren inte återkommer i tråden

Andningsskydd, glasögon och handsprit bör du ha. Då kanske de slutar tjata om att söka jobb också, haha.
Citera
2020-03-09, 20:38
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur vet du det? Var du där ?

Nej, men WHO var. Du var då fan inte där i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Var finns en källa på att samlad läkarkår anser att det finns ett vaccin som både har effekt och är färdigtestat med clinical trials om två månader?

Man kan ta fram ett vaccin så snabbt och det är ju det man jobbar på. Om det är bra med så få kliniska tester är så klart tveksamt för oss lekmän med sömnsjukan i åminne.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Var finns en källa på att samlad läkarkår anser att det finns ett vaccin som både har effekt och är färdigtestat med clinical trials om två månader?
Det finns ingen källa på det. Jag skrev att jag gissar att det kommer finnas. Behövs det källor på gissningar med?
Nå, vad jag läst så är iaf läkemedelsbolagen forhoppnibgsfulla. Och givetvis kommer testfaser hoppas över som situationen ser ut nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Dumheter.. Svenska myndigheter går inte att lita på över huvud taget.
Det smittas för fullt ute i samhället och detta kommer att visasig de närmaste veckorna.
Följ lite nyheter utomlands så får du en mera riktig bild av läget än att lyssna på propaganda median i Sverige.. Alla VET att dagspressen är lydiga och myndigheternas knähundar Regeringen är folkfientlig mot gamla hederliga Svenskar..Inget nytt under solen i svedala

jag varken lyssnar eller litar på media skiten i Sverige, jag frågade mer om vad ni personligen trodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Glöm det. Allt tyder på att mild sjukdom är steg ett, och allvarlig sjukdom uppträder senare - åtminstone enligt de vetenskapliga artiklar jag läst. Vi har gissningsvis dödsfall innan veckan är slut.

Vad för studier har du läst? Jag trodde jag läst det.mesta i ämnet senaste veckorna men det här är helt nya uppgifter för mig. Dela gärna med länkar så ditt inlägg blir värt något för oss andra!
Citera
2020-03-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
NEJ Det här har avhandlats.

Du går på Tyrol för att äta trerätters och kolla på Carolas julshow. Kocken har en dålig dag och tar fel på B-rocoli och E-coli då han garnerar räkmackan. ALLA 1000 gästerna blir sjuka omgående. Redan under natten dör Agda och Harry som båda är 97+ med mängder av bakomliggande sjukdommar som gjort dem extremt svaga och känsliga. Johan däremot har en riktig getmage och är frisk redan dagen efter.

Då har vi dagen efter:
2 döda
1 frisk
997 som fortfarande är sjuka.

I din sinnessjuka värld är magsjukan som drabbat de 997 personerna 200% dödlig och de kommer alla dö dubbeldöden då de inte bara avlider en gång utan de är så kärvt så att de dör en gång till i kylen på bårhuset.

Förstår du nu hur dumt det är att räkna sådär?
Förstår du att faktorn tid påverkar utfallet då det tar längre tid att bli friskförklarad än att dö dunderdöden.

Äntligen, nu borde även begåvningsreserven förstå! Word!
Citera
Avslutad
Du har ju många saker som finns i ”Coronapaketet”. Tänker på de rent ekonomiska,samhällsbärande,politiska och kanske t o m krigs påverkande orsaker som detta lilla virus kommer att orsaka.

Antalet dödsfall behöver inte bli stort men de övriga konsekvenserna kan bli gigantiska.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det blir nog varken fotbolls EM eller OS

Japp, som läget är i Europa nu så är det bara att glömma fotbolls-EM.

Tror även att OS går samma öde till mötes.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man kan ta fram ett vaccin så snabbt och det är ju det man jobbar på. Om det är bra med så få kliniska tester är så klart tveksamt för oss lekmän med sömnsjukan i åminne.

Det finns inget som talar för ett vaccin så snabbt öht, som är redo att distribueras till allmänheten. Inget.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Du kanske kan ta med dig nåt att lägga på stolen, tyg eller plast. Har du nån handsprit?
Liksom du lever jag i isolering men det började jag med innan det här tog fart. Man kanske inte ska läsa här alltför mycket för nu har jag ont i halsen, hosta och känner mig rätt risig, och den enda jag har träffat på en månad är brevbäraren. När du nu skriver upp till 28 dagar blir jag lite nervös. Har bunkrat som tusan här och beställt hem varor, men att det skulle kunna följa med smitta den vägen har jag inte tänkt på, alltså om det funnits någon smittbärare i hanteringen av varor och paket.

Usch, det fanns ju en Coronasmittad brevbärare...
Jag har sprayat mina paket med desinfektionsspray.
Jag tar med den till AF.
Tack för tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in