2020-03-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
så när kommer vi sätta majoriteten av sverige i karantän?

hur kommer detta här att utspela sig tror ni?

Isolera gamla över 70 år med hjärtproblem etc istället.
Citera
2020-03-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men FHM tror ju inte på karantän.
Folkhälsomyndigheten vågar inte inkl problemområdena det kommer bli kaos.
Citera
2020-03-11, 00:45
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
För att förtydliga: jag vill se siffror dag för dag i Italien, hur många nya från mitten av februari fram till nu, för att jämföra med Sveriges dag-för-dag utveckling. Grafer duger inte, kan inte se siffror där.
Her kan du se dag for dag utviklingen, følg grafen med pilen og tallet pr dag kommer opp.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag tror personligen att individen har det största ansvaret.
Om du skulle få coronaliknande symptom och bestämma dig för att flyga hem utan att först coronatesta dig, så skulle det se illa ut när det blir smittspårningsdags om det visar sig vara Corona.
Men ett alternativ är kanske att du i så fall reser hem med munskydd, och berättar för flygbolaget om ditt tillstånd i förväg.
Ja jag får väl ta det om det kommer till det.
Givetvis skulle jag inte vilja smitta andra människor iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Han låter ju som en sån där självutnämnd expert på sociala medier eller ett nättroll typ. Folkhälsomyndigheten har koll. Där finns expertisen. Om Björn Olsen visste bäst, varför jobbar inte han då på Folkhälsomyndigheten?

FHM består av ett gäng socialdemokrater som har 0 koll. Ett gäng sopor och oduglingar
En samling inkompetenta Bagdad Bobs.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Han låter ju som en sån där självutnämnd expert på sociala medier eller ett nättroll typ. Folkhälsomyndigheten har koll. Där finns expertisen. Om Björn Olsen visste bäst, varför jobbar inte han då på Folkhälsomyndigheten?

Han är sannolikt inte politiskt gångbar, fyrade av en bra salva mot politikerna också.

Och som sagt, ta bort karensdagen, NU!

Skandal att man inte har tillräckligt med rätt skyddsutrustning, u-land:s varning på Sverige, ack arma fosterland.
Citera
2020-03-11, 00:46
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Klorokinfosfat hjälper tydligen zink att blockera viruset om man fått lunginflammation.

Vad är klorokinfosfat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Ett par hundra fall av Corona försätter fyra sjukhus i Stockholmsområdet i stabsläge.

Det vi ser är resultatet av decennier av misskötsel från den svenska statens sida, "höger" eller "vänster" spelar mindre roll, inkompetensen, fegheten och bristen på handlingskraft är vid det här laget sannolikt helt och fullt en del av institutionen i sig.

Det är remarkabelt hur oerhört mycket den svenska staten har chanserat på bara de senaste trettio åren. Vem litar på en skojare som Stefan Löfvén eller Anders "Somaliern" Tegnell i detta läget?

Dags att slå upp några fältsjukhus (för avlastning av icke-Coronapatienter), borde göras så vi kan se hur bra vår beredskap är, vad gör Dan Eliasson ? många frågor, få svar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Inte undra på att smittan sprids när idioter beter sig såhär. Seriöst så jävla trött på puckade människor.

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Reagerade på detta:
Citat:
Personerna i resesällskapet är inte kritiska till STS Alpresor eller SAS i sig, utan snarare mot myndigheterna i Sverige
Varför i hela fridens namn anser folk att företag inte ska behöva ta ansvar?!

Vad är det för bisarr mentalitet folk har egentligen?

Och individer borde också ta ansvar. Men av någon underlig anledning så känns det som att de flesta gärna friskriver företag från ansvar
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-11 kl. 00:49.
Citera
2020-03-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Om två veckor börjar de första karantänerna. Det är ungefär så långt efter vi ligger Italien i händelseutvecklingen.

jag har en stark känsla att innan helgen så kommer Stockholm att börja med karantän.
Citera
2020-03-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Mina vänner, är det inte dags att vi går in på vår kammare,
går ner på knä och knäpper våra händer?

Ja stannar ni under sängen så blir ni ju inte smittade.
Citera
2020-03-11, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
så när kommer vi sätta majoriteten av sverige i karantän?

hur kommer detta här att utspela sig tror ni?
Jag tippar på karantän i Stockholmsområdet inom 3 dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in