2020-03-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Det är väl lite hemligt ännu men min granne som jobbar på avanza
Berättade att redan till helgen kommer det att lanseras ett nytt Certifikat.
Bull Corona x15 ava
Han trodde att bear certifikatet skulle dröja några veckor till
Lite hemligt än .... men sitt still i båten 😊
Citera
2020-03-09, 18:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
För övrigt är börsen nu ner ytterligare 2% efter stängning så det kan bli en blodröd dag imorgon också.
Citera
2020-03-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, framtiden är oklar. Vi vet inte hur djup denna krisen blir.

Det jag har investerat är redan till stor del i ganska defensiva placeringar och de kommer ticka utdelning hela denna perioden. Jag får utdelning motsvarande 2-3%. På räntekonto får jag 0.65%.

Jag vet hur svårt det är att tajma försäljningar i den här typen av nedgångar. Går man ur är det svårt att komma in billigare... det låter enkelt på pappret men svårt i praktiken.

Men ser du domedagen så förstår jag du dragit dig ur. Kanske du får rätt, kanske du får fel.

Det kapital jag lagt likvid under de här åren då börsen legat högt men rört sig sidledes (med undantag förra året) kommer jag att dra in på börsen utan rädsla. För mig kvittar det om jag träffar före eller efter botten kommit. Nu är vi på 2015 års nivåer, det tyckte jag var högt då.... men när vi når 2013-14 års nivåer så börjar jag handla på riktigt för att sedan ligga all-in.

Du förstår.... som skåning tänker man så här att man "skall ble sedandes forr varlden e ente annorlunda beskaffad än att den forr ellorr sejnare återgår till sin rätta bana."

Ni stirrar upp er så förbenat som om det var digerdöd och att oljepriset aldrig varit lika lågt. Det är ingen digerdöd, och det var inte länge sedan oljan låg på denna nivån.

Det låga oljepriset stimulerar för övrigt Västeuropas ekonomier, vi får pengar över till annat...
Som du skriver.. all in.. va kan gå fel 😊
Citera
2020-03-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hur mycket går börsen ned idag? Finns ju många som tror att corona bara e en influensa. Men när dessa inser att det ej är en vanlig influensa hur myclet går det ned då?

Och vad tål det finansiella systemet innan det klappar ihop helt?

Det är inte värre än en vanlig influensa, men det spelar samtidigt ingen roll. Det är inte viruset som är hotet, utan oron, hysterin, mänskliga överdrivna åtgärder etc. Viruset i sig skulle inte få börsen att gå ner en promille, snarare upp.
Citera
2020-03-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nej. Folk är rädda för att dö. inte för att få hög feber. Hade ingen dött så hade ingen brytt sig. Förmodligen har folk i gemen ingen aning om hur få som har dött dock. Och därför är paniken något överdriven.

Kan ju vara så att det är väldigt osäkert hur dödligt det hela är. Det får ju folk att låta bli att göra sådant som de lagt pengar på annars. Det tar ju som sagt tid att bli riktigt sjuk. Två veckors sjukdom innan det blir riktigt svårt.

Sen att folk inte dör beror ju på att vi fortfarande har sjukvård, vi i Sverige i alla fall men även USA:s sjukvård har inte fått någon påfrestning på vården. De kanske aldrig får det för temperaturerna är rätt och det hela försvinner som av ett mirakel i april som Trump säger.

Men just de företag man har aktier i kan råka illa ut på grund av sjuktal som förstör verksamheten. Så det hela har blivit en hel del mycket osäkrare håller du inte med om det?
Citera
2020-03-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Okej, Mr. Kanadick.

Jag har en sparhorisont på 25-30 år.
Menar du att det är fel att sitta still i båten och fortsätta investera månadsvis, som vanligt?
Sitt stil... hur skall annars vi supersmarta kunna tjäna pengar 😊
Citera
2020-03-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
För övrigt är börsen nu ner ytterligare 2% efter stängning så det kan bli en blodröd dag imorgon också.

Vart ser du det? Hursomhelst för tidigt att säga det. Beror nog mer på hur USA och asien går.
Citera
2020-03-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är inte värre än en vanlig influensa, men det spelar samtidigt ingen roll. Det är inte viruset som är hotet, utan oron, hysterin, mänskliga överdrivna åtgärder etc. Viruset i sig skulle inte få börsen att gå ner en promille, snarare upp.

Brukar Italien försöka isolera 15 miljoner människor för en vanlig influensa?
Citera
2020-03-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Nä. Det går alltid upp och ner på kort sikt.
Har en del likvider, då jag inte köpt något senaste 2 åren, så om de bolag jag är intresserad av sjunker i pris så går jag in med mer.

Om du är säker på att det är början på en jättekris så har du blankat rejält antar jag?
Det jag förlorade 2008 tog 10 år att få tillbaka så lärdom från det så sålde jag allt jag hade för två veckor sedan. Mentalt orkar jag inte göra den resan igen.
Citera
2020-03-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Nä. Det går alltid upp och ner på kort sikt.
Har en del likvider, då jag inte köpt något senaste 2 åren, så om de bolag jag är intresserad av sjunker i pris så går jag in med mer.

Om du är säker på att det är början på en jättekris så har du blankat rejält antar jag?
Gå all in, botten nu (om du inte suttit still och har noll kronor att investera). Själv väntar jag ett halvår till 😊
Citera
2020-03-09, 18:16
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Vart ser du det? Hursomhelst för tidigt att säga det. Beror nog mer på hur USA och asien går.

https://www.ig.com/se/index

Nu är det på -1,6. Om det fortsätter såhär kommer det bli -5 % imorgon också. Enkel matte.
Citera
2020-03-09, 18:16
Bannlyst
Citat:
ko sa inte orande att hela sjukvarden packar ihop pga corona? vanlig influensa e ju läkare med personal vaccinerade mot.
Eller vill du till ett sjukhus för att smittas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in