2020-03-07, 23:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Bara tänker på hur hans nerver kommer vara. Jag hoppas att det är första gången.

Han verkade ganska nervös i förhören väl? Tror det kommer kännas värre för honom i en rättegångssal. Det kommer märkas på honom om han ljuger så lika bra han talar sanning.
Citera
2020-03-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
PÅ tal om L*enas nya lås som SD sa i ett förhör att han inte hade installerat, det var hon själv och at det satt löst:

Aktbil 150, sid 321

Förhör J*erry Sept-19:
"[...] Stefan sa att han visste allt om Lena tex vilka hon träffade osv, o att det är
han som bytt Lenas lås.
"

Även exmannen och S*illen sa väl också det.
HD också. Han själv säger att han bara var med och köpte det och att hana fingeravtryck kunde finnas på det pga att han har tagit i det..
Har jag fel om jag säger att jag vill minnas att han sa att han skulle hjälpa henne att montera dit nån slags modul senare, men att det aldrig blev av?

Edit: jag blir bara mer och mer förvirrad av det här.. ju mer man läser, desto snurrigare blir det..?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-07 kl. 23:33.
Citera
2020-03-07, 23:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men detta är ju Flashback, forat -Sveriges största!- för analys, kritik och spekulation!
Skulle alltså inte vi här vara intresserade att spekulera i vad en "plötslig minnesförlust" hos JG i vittnesbåset skulle kunna bero på?
En "plötslig minnesförlust" som till sitt resultat och konsekvens till viss (stor?) del skulle kunna ödelägga åkl Åsa Hidings indiciebyggande och detta inför öppen ridå, det skulle du inte finna intressant och tankeväckande?!

Jaha, där lärde jag mig i så fall nåt nytt. Trodde mer om tråden.
Varför skulle JG med en "plötslig minnesförlust" ödelägga Hidings indicier?
Det är väl tvärtom att hans minnesförlust skulle ödelägga hans egen trovärdighet och bekräfta Hidings teorier.
Citera
2020-03-07, 23:24
Medlem
Citat:
Bara tänker på hur hans nerver kommer vara. Jag hoppas att det är första gången.

Sen blir jag inte klok på att alla(jaja, de flesta) pratar om honom som att han är lätt förståndshandikappad, alternativt gravt. Men han har en universitetsutbildning? Vilken?

Han jobbar som översättare, kanske inte kräver utbildning alls eftersom han är tvåspråkig.
Citera
2020-03-07, 23:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,det är synd om JG.Han är en snäll och god människa.Genuin.Det känner jag.
Men oärlig från början till slut om hans vittnesmål inte inbegriper att förklara varför han vill försvara SD ända in i kaklet.
Citera
2020-03-07, 23:25
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han verkade ganska nervös i förhören väl? Tror det kommer kännas värre för honom i en rättegångssal. Det kommer märkas på honom om han ljuger så lika bra han talar sanning.
Jo precis. Hoppas han inser det själv. Men jag tror att SD kan sitta på diverse hållhakar på honom. Någonting utöver det vanliga gör att SD har/haft sån kontroll över honom, känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han jobbar som översättare, kanske inte kräver utbildning alls eftersom han är tvåspråkig.
Okej såpass. Han skriver ju som ett barn.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-07 kl. 23:27.
Citera
2020-03-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är väl tvärtom att hans minnesförlust skulle ödelägga hans egen trovärdighet och bekräfta Hidings teorier.
Om han däremot minns så är han åklagarens kronvittne.
Citera
2020-03-07, 23:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
1) Om han har gått in i huset trots avspärrningarna..Det står ju tydligt då i så fall att det är avspärrat.Det borde till och med han förstått.
Men många verkar vara överens om att han är lite dum och lägger sig i där han inte borde.
Citat:
Han agerar ändå som SD.s vän.Det måste vara SD som vill att JG ska gå in i huset ändå och undanröja bevis?men SD säger väl att han är oskyldig kanske.. att det är ett missförstånd? Då går JG in ändå för att rädda upp för sin vän som han tror är oskyldig.

2)JG kan alliera sig och sympatisera med SD oavsett.
JG anser att LW har gjort felaktiga val som var med en gift man och terrorrisserade paret.JG ser alltså mellan figrarna och tar SD:s parti.Till vilket pris som helst.I fall 2.
Citera
2020-03-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nä, jag tog bara med det eftersom hon själv ville berätta det i förhör🙂

Ok, då är jag med.

Citat:

Sen blir jag inte klok på att alla(jaja, de flesta) pratar om honom som att han är lätt förståndshandikappad, alternativt gravt. Men han har en universitetsutbildning? Vilken?

Ok. Ja troligen är det första gången. Statistiskt så brukar väl gemene hen inte vittna så ofta.

Man skall nog inte förglömma att han är från annat land; då kan man nog ibland framstå som lite ”seg” i tanken när man skall formulera sig.
Teori.

Citat:
Vad jag förstår så minns han väl bara helt vagt det hela väl?

Vad minns han bara vagt?
Citera
2020-03-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Precis, det är just så det ska tolkas!
Citera
2020-03-07, 23:31
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir ett inbrott oavsett om han använt kod eller inte. Det var ju avspärrat av polisen. Undrar vad han skulle göra där.

Nej, men stopp och belägg här!!

VAR i FUP står det att JG gått in i SDs hus när det varit avspärrat?? Självklart har han inte gjort det.
Han gick in där i samråd med SD för att låna grejer, men inte under tiden det var avspärrat!
Citera
2020-03-07, 23:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej, men stopp och belägg här!!

VAR i FUP står det att JG gått in i SDs hus när det varit avspärrat?? Självklart har han inte gjort det.
Han gick in där i samråd med SD för att låna grejer, men inte under tiden det var avspärrat!

Ok då var det väl inget att hetsa upp sig över. Det skrevs ju att han gått in där när det var avspärrat. Bra att du hade koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in