2020-03-08, 21:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Dp
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-08 kl. 21:42.
Citera
2020-03-08, 21:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Varför behövde han bada?

Varför ha på sej badbyxor om han inte har badat??
Citera
2020-03-08, 21:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 163, del B sid 521.
Jag har inte länkat, utan enbart givit sidhänvisning.

Men det är något skumt med hela "affären" här.

Som sagt, om någon som är medlem i geocahingen kanske kan se om han har loggat en cache vid tornet som han verkar insinuera till JG vore det intressant.

Badbrallor, blöt men säger till vissa att han har gymmat. Kortet, det var väl nytt enligt HD? Varför kommer han inte in? Varför kommer ingen ihåg honom?

Jag får en dålig känsla av att han kan ha snott med sig något som han sena har lämnat tillbaka på "något sätt"

Hela denna historia verkar även utredarna suspekta mot.

Visst är det skumt. Men han hade ju en nyckel dit som jag förstår och hade en cache där innan? Jag tror det är ett falsk spår han lägger ut.

Gymmet med. Det vimlar av falska spår i flera dagar. Sannolikt ännu längre tillbaka.
Citera
2020-03-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han behövde inte bada, men han påstår själv i förhör att han varit på Viken och gymmat. På bilden i sin telefon från den aktuella kvällen har han dock badbyxor och är blöt i håret.
Han ville kanske bygga en händelsekedja för alibi publikt.(Därav selfien.Ingen har mött honom.)
Citera
2020-03-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han behövde inte bada, men han påstår själv i förhör att han varit på Viken och gymmat. På bilden i sin telefon från den aktuella kvällen har han dock badbyxor och är blöt i håret.
Ingen har sett honom på gymet?=Inget alibi från gym.
Påhittade händelser bara i ett försök att leda honom bort från BP.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-08 kl. 21:56.
Citera
2020-03-08, 21:58
Medlem
Citat:

"Alibi" Selfie med badbyxor vid vattentornet och blött hår.

Alltså, har jag missat något i tidskedjan här? Varför ska SD behöva ett alibi vid denna tid? Inget avgörande hände väl då?

Han kan väl heller inte, som någon föreslog, ha nallat något från gymmet och sedan lagt tillbaka detta något under mordkvällen? Vad skulle de vara för något, och varför?

Rimligare är kanske att han faktiskt var nervös och behövde något att ta sig för. Rafsade åt sig ett par badbyxor, shorts som shorts, liksom.
Citera
2020-03-08, 21:59
Medlem
Kunde han gymma på badhuset enligt honom?
Han blev inte insläppt på gymmet.. bara incheckad?
Finns simhall på gymmet?
Stängde allt efter 30 min?
Citera
2020-03-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Alltså, har jag missat något i tidskedjan här? Varför ska SD behöva ett alibi vid denna tid? Inget avgörande hände väl då?

Han kan väl heller inte, som någon föreslog, ha nallat något från gymmet och sedan lagt tillbaka detta något under mordkvällen? Vad skulle de vara för något, och varför?

Rimligare är kanske att han faktiskt var nervös och behövde något att ta sig för. Rafsade åt sig ett par badbyxor, shorts som shorts, liksom.
Kanske ett försök att avleda.
Kanske han var stressad och tänkte inte på vart han var och vad han sagt att han skulle vara?
Citera
2020-03-08, 22:02
Medlem
Citat:
Påhittade händelser bara i ett försök att leda honom bort från BP.
Vad hade han för färg på badbyxorna.. blå ?
Citera
2020-03-08, 22:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Visst är det skumt. Men han hade ju en nyckel dit som jag förstår och hade en cache där innan? Jag tror det är ett falsk spår han lägger ut.

Gymmet med. Det vimlar av falska spår i flera dagar. Sannolikt ännu längre tillbaka.

På tal om skumt.
Jag minns att någon (förmodigen @GilGrissom?) noterade att någon hade varit inne på L*enas goekonto. Minns ni ?

Kolla här:
Aktbil 150, sid 442
"

Jag undrar hur det var med det där?

Kan SD varit inne där och ändrat saker?
Med tanke på att han då varit ute och samtidigt blivit konfronterad av saker i förhör, kanske han tycker att det är bäst att synka lite bättre med sina egna loggningar.
Citera
2020-03-08, 22:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför ha på sej badbyxor om han inte har badat??

Om han fabricerat badbyxebilden j syfte att få ett alibi, så visste han vid tidpunkten kanske inte att själva badavdelningen stängde en timme före gymmet. Detta insåg han senare. Därför sa han istället att han gymmat, men hade ingen bild med träningskläder eftersom han kom på sitt misstag senare. En gissning.
Citera
2020-03-08, 22:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du har i tidigare inlägg använt ordet "slampa" om den mördade kvinnan L.

Du säger att S ville ha ett slut på "skiten".

Du skriver i tidigare inlägg att S är oskyldig och att han hatade henne.

Funderar du aldrig på varför de hade sex MED VARANDRA OCH HUR HAN KUNDE FÅ SIN PILLEVIPP ATT "STÄLLA UPP" SÅ TÄTT INPÅ MORDET?

L borde väl ha varit avtändande på S om man resonerar som du gör?

Eftersom både hennes trosor och ring var nersmetad med sperma så behöver du inte fundera på hur hon fick upp gubbarnas PILLEVIPP.
L var en sexmissbrukande pastor som med öppna ögon under lång tid lät sin åtrå förstöra hennes liv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-08 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in