2020-03-08, 18:03
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Hur många nämner "kapuschong"?
Och vilka/vem var iförd "kapuschong" kring mordplatsen?

Det är JA som pratar om en pyramidform i nacken på GM. Långhårig eller kapuschong. Och på LAC-bandet säger han huva. Intressant.
Citera
2020-03-08, 18:05
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du kan inte köra case closed med ett uttalande från tingsrätten

Jo faktiskt. JA nämner mannen i keps redan 1/3. Vi behöver inte tveka nu. Tyvärr för TP m fl. Case closed. Det var inte SE.
Citera
2020-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Är du helt säker på detta?
Att inte flera nämner detta om GM?
Så må vara men frågan var, vem/vilka kring mordplatsen var iförd "kapuschong?
Det finns väl flera intressanta vittnesmål som påtalar möten med män med "kapuschong" kring mordplatsen?
Det är väl sannolikt flera inblandade?

Då vi "vanliga" bara vet om ca 7% av alla förhör, så är det mycket möjligt att det finns 1 eller flera "kapuschongmän"
Citera
2020-03-08, 18:08
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
Då vi "vanliga" bara vet om ca 7% av alla förhör, så är det mycket möjligt att det finns 1 eller flera "kapuschongmän"

https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q="kapuschong"+palme

https://www.flashback.org/sok/kapuschong?t=133416
Senast redigerad av Gothus 2020-03-08 kl. 18:13.
Citera
2020-03-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Vad är din teori om mordet? Vem/vilka låg bakom tror du?

Är du inte läskunnig när du återupprepa det frågan om och om igen trots otaliga detaljerade utläggningar. Eller sysslar du med demagogi? Det är ganska många som skrivit ganska mycket under lång tid om de avsnitt jag pekar ut. Det kan inte kan gått någon förbi.

Allt pekar idag mot någon slags mindre konspiration som följt OP. Därvid återstår en sten att vända på. De spanare som allt tydligare framgår inte riktigt avbrutit sin planerade spaning. Det är inte rimligt med en konspiration som undgått dem. Det finns tecken på att kollegialiteten spricker. Där finns alltså tillfälle, medel (vapen och taktiskt kunnande mm) att de observerat andra eller en delmängd av de egna.

Närmare än så kan man inte komma utan utredningsresurser även om jag är ganska säker att jag har alla namn med möjliga palmevapen lätt tillgängliga på min lista.

Så vi får se hur KP löser det här utan att genomlysa det på ett trovärdigt sätt.
Citera
2020-03-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Hur förklarar du att PU efter att ha gjort om hela den tekniska analysen fått en ny syn på förloppet om inget ändras av den analysen och hur förklarar du att det är ett felslut att utesluta kortare pipor med hänvisning till avsaknad av symtom på base expansion fast Sonny såg sig nödgad att uppfinna en teori om värmeutvidgning i pipan.Självklart går de inte ut med nya slutsatser i förtid. Det betyder alltså ingenting.

Den tidsmässiga kausalitet kan lika gärna vara att man identifierat ett vapen med stor överensstämmelse redan innan SE spåret körs offentligt och väntade på resultat från andra undersökningar som eliminerar andra vapen slutligt. Man testade t ex Mockfjärdstevolvern fast man visste att den legat på botten av en sjö länge innan mordet

Trots att skottordning uppenbart är den omvända tillstår man inte det.

Trots att LPs utpekande av CP uppenbart är tvivelaktigt har företrädare för PU uttalat att de tror på det.

Att fritt tolka vad PU säger är vanskligt. Då hade vi lagt ner när PU påstod att det var polisiärt löst med CP.

Dina slutsatser är därför byggda på fantasi och antaganden och inte fakta. Jag förstår att man måste vända till det för att slippa utreda det som faktiskt finns kvar att utreda.

Jag har inte uteslutit kortpipiga vapen, bara hävdat att PU 2016 inte höll med dig om ditt påstående om att man kan utesluta 6" pipa.

Jag har inte heller hävdat att den tidsmässiga kausaliteten är säkerställd, bara att två vapen lämnades in till NFC 1 respektive 3 månader efter tipset om vapensamlaren, så att tipset kom in före vapnen undersöktes kan inte uteslutas.

Jag har inte redovisat några slutsatser utöver detta.
Citera
2020-03-08, 18:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jo faktiskt. JA nämner mannen i keps redan 1/3. Vi behöver inte tveka nu. Tyvärr för TP m fl. Case closed. Det var inte SE.

Då får du citera. Jag läste nyss förhöret och ser inte det du påstår.

Han nämner en man i keps, men det är ju helt uppenbart AB han pratar om.
Citera
2020-03-08, 18:12
Medlem
Citat:
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q="kapuschong"+palme

Vet inte om VG var på mordplatsen, han var förmodligen på Åsen, enhandskad och vitlöksdoftande.
Citera
2020-03-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Lite vem som helst kan väl med stora skopor godtycke matcha mot GM:s klädsel. Så länge den misstänkte hade typ... ytterkläder.
Enligt Thomas Pettersson var han på Grand med blå täckjacka av vildmarkstyp i material av bävernylon, och konstig stickad keps med skärm och en slät yta bärande på en axelremsväska.
Han var också på trottoaren iförd telefonkatalog-blå Tenson-jacka.

Han var vid mordplatsen i någon ulster-liknande rock och Sherlock-Holmesmössa/herrhatt.

Han var på David Bagares gata med öppen fladdrande svart rock i tunt material och svart tröja.

”Han stämmer med den generella bilden av gärningsmannens signalement”
Senast redigerad av MacMackay 2020-03-08 kl. 18:15.
Citera
2020-03-08, 18:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
Vet inte om VG var på mordplatsen, han var förmodligen på Åsen, enhandskad och vitlöksdoftande.
Kring mordplatsen.....

Men.
I Tingsrätten om GM:

Anna Hage: Nej, han hade väldigt kort nacke så att det kunde ha varit någon kapuschong eller en krage som var uppfälld eller någonting. Det såg ut som huvudet satt fast vid axlarna.
Senast redigerad av Gothus 2020-03-08 kl. 18:20.
Citera
2020-03-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Enligt Thomas Pettersson var han på Grand med blå täckjacka av vildmarkstyp i material av bävernylon, och konstig stickad keps med skärm och en slät yta.
Han var också på trottoaren iförd telefonkatalog-blå Tenson-jacka.

Han var vid mordplatsen i någon ulster-liknande rock och Sherlock-Holmesmössa/herrhatt.

Han var på David Bagares gata med öppen fladdrande svart rock i tunt material och svart tröja.

”Han stämmer med den generella bilden av gärningsmannens signalement”

Kan du inte Palme-lingon? Jacka kan vara rock. Blått kan vara svart. Mössa kan vara keps. Rock kan inte vara jacka. Svart kan inte vara blått. Keps kan inte vara mössa. O s v.
Citera
2020-03-08, 18:20
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Då får du citera. Jag läste nyss förhöret och ser inte det du påstår.

Han nämner en man i keps, men det är ju helt uppenbart AB han pratar om.

Har du läst tingsrätten? Där är det mycket tydligt att det inte är AB. Försvaret frågar om exakt det och då svarar JA "Nej, nej det var en annan man".

Vi får nog inse att vi hittat det som avgör frågan med SE. Han var på mpl o pratade med JA. Finns inget annat sätt att tolka detta.

Jag gillar att du kritiskt granskar det alla skriver. Utmärkt. Men i den här frågan har vi nått vägs ände. Ingen tvekan.

Upptäckte detta först i går vilket är svagt av mig med tanke på allt jag skrivit om SE. Men nu är det klart. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in