Citat:
Ok, glad för dig att du ser motivet klart. Jag blir mer och mer förvirrad angående motiv, ser för många olika motstridiga uppgifter i fupen, ju mer jag fortsätter läsa. Hur ska Hiding få ihop alla möjliga motiv, med den indiciekedja hon ska driva mot ett klargörande motiv, i slutpläderingen? Är det kaninkokerska, eller våldsoffer, eller Är det både och? Eller rinner bägaren över kring burk-bråken och kattfighten som inbegriper brev, hot och hävdelsebehov? Ytterligare alternativa scenarion är att Lena hotade avslöja affären för hela geocaching-sfären i det offentliga?
Jaja, kärlek är en definitionsfråga. Inte i mitt universum dock. Sanning och tillit brukar samexistera när det finns en riktig ömsesidig kärlek. Den brukar tåla visas upp i ljuset.
Sex, spänning, besatthet, åtrå och erotik, kan ju separeras från kärlek. I bästa fall ingår hela paketet i kärleksbegreppet. Lidelser och begär kan göra människor knasiga. Men i övrigt är jag med dig.
Jaja, kärlek är en definitionsfråga. Inte i mitt universum dock. Sanning och tillit brukar samexistera när det finns en riktig ömsesidig kärlek. Den brukar tåla visas upp i ljuset.
Sex, spänning, besatthet, åtrå och erotik, kan ju separeras från kärlek. I bästa fall ingår hela paketet i kärleksbegreppet. Lidelser och begär kan göra människor knasiga. Men i övrigt är jag med dig.
För mig är motivet glasklart, men Hiding verkar ha något annat i sin motivbild, jag tävlar inte om vem som har rätt, vi kan båda ha fel men facit lär vi aldrig få, MGM kommer aldrig att erkänna.
Visst är kärlek en definitionsfråga och kanske hade dessa ord från "Höga visan" kunnat hjälpa dem, BO kände ju i alla fall väl till dem misstänker jag med tanke på hennes bakgrund som pastor.
Citat:
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
Det kan ju vara som du skriver att begäret var det som ersatte kärleken och när den enes begär falnade så började den "dance macabre" vi sitter och läser om i FUP.