2020-03-08, 17:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, glad för dig att du ser motivet klart. Jag blir mer och mer förvirrad angående motiv, ser för många olika motstridiga uppgifter i fupen, ju mer jag fortsätter läsa. Hur ska Hiding få ihop alla möjliga motiv, med den indiciekedja hon ska driva mot ett klargörande motiv, i slutpläderingen? Är det kaninkokerska, eller våldsoffer, eller Är det både och? Eller rinner bägaren över kring burk-bråken och kattfighten som inbegriper brev, hot och hävdelsebehov? Ytterligare alternativa scenarion är att Lena hotade avslöja affären för hela geocaching-sfären i det offentliga?

Jaja, kärlek är en definitionsfråga. Inte i mitt universum dock. Sanning och tillit brukar samexistera när det finns en riktig ömsesidig kärlek. Den brukar tåla visas upp i ljuset.

Sex, spänning, besatthet, åtrå och erotik, kan ju separeras från kärlek. I bästa fall ingår hela paketet i kärleksbegreppet. Lidelser och begär kan göra människor knasiga. Men i övrigt är jag med dig.

För mig är motivet glasklart, men Hiding verkar ha något annat i sin motivbild, jag tävlar inte om vem som har rätt, vi kan båda ha fel men facit lär vi aldrig få, MGM kommer aldrig att erkänna.

Visst är kärlek en definitionsfråga och kanske hade dessa ord från "Höga visan" kunnat hjälpa dem, BO kände ju i alla fall väl till dem misstänker jag med tanke på hennes bakgrund som pastor.

Citat:
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Det kan ju vara som du skriver att begäret var det som ersatte kärleken och när den enes begär falnade så började den "dance macabre" vi sitter och läser om i FUP.
Citera
2020-03-08, 17:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Enkelt svar "försoningssex" ska enligt vissa vara det bästa sexet man kan få eller ge, ska tydligen ge en extra dimension av känslor, båda var ju "kicksökare" så lite rejält hett "försoningssex" satt som en keps.

Dessutom förbjuden frukt, vad kan ge större "kick" än det?
Jodå, vi män får trava varsamt fram då risken för är en örfil är påtaglig..

Mixen våldet och spema/blod fick mig undra om det inte finns en starkare sexuell underton i det slafsiga våldet som bringade henne livet. Bra tryck i 17 slag..
Citera
2020-03-08, 17:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Bra att du backar lite från dina tidigare tvärsäkra antaganden om att JG varit SD medvetet behjälplig avs mordet.
Och det är ju precis detta med gråskalor som saknats i beskyllandet av JG. Ofta.
Att han kan ha blivit lurad till att göra saker som hjälpt SD. Som du själv nu påtalar.
Men det är ju i så fall knappast brottsligt.
Så den som hoppas på ett kommande åtal mot JG lär nog bli lite besviken.

Nä jag backar inte, jag tror fortfarande lika mycket på honom och jag har aldrig sagt att jag tror att han är skyldig till brottet medhjälp till mord. Jag tror att han har varit behjälplig om än kanske inte medveten om det, jag litar inte på den karln för fem öre. Det finns helt enkelt för många frågetecken kring honom och för mycket konstigheter kring hans agerande i samband med allt som skett.
Citera
2020-03-08, 17:31
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Jag snackar om att jag läst Fup och samlat på mig många olika tänkbara motiv, men motiv kanske är en lyxvara och bonus i detta fall? Inget nödvändigt?
Well varsågod, jag gav dig det. Han är sjuk i huvudet och mördade henne istället för att lämna.
Citera
2020-03-08, 17:37
Medlem
Citat:
Jag snackar om att jag läst Fup och samlat på mig många olika tänkbara motiv, men motiv kanske är en lyxvara och bonus i detta fall? Inget nödvändigt?

Ja, motiv är lyxvara. I allmänhet kan man som utomstående inte riktigt bli klar över motiven. Morden är vanligen onödiga och ofta rentav kontraproduktiva. Men oftast är känslor och berusningsmedel inblandade liksom psykisk sjukdom i någon form.
Citera
2020-03-08, 17:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Förhandlingen gäller också att döma ut en påföljd om SD anses skyldig. Då är det som föregick själva dådet en viktig del för beslutet.

Frågan är hur många års strafflindring som ges för att mördaren "ville stoppa älskarinnan från att skvallra för frugan"? 5 år?
Har han tur kanske han kan få ytterligare avdrag pga "offret var ett hinder på vägen mot återförening med hustru".
Citera
2020-03-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vill tillägga att det inte är Jerry Grays fel att Stefan sitter i klistret i denna fars. Det har han fixat alldeles själv.
Det är bara så att Jerry är dum nog att följa med och tror på Stefan när han "klipper och klistrar".

Att Jerry Gray har homosexuella tendenser är någorlunda naturligt trots allt.
Kärlek väljer inte kön.. ganska simpelt. Stefan och Jerry utforskade bara.. fullt normalt vid den åldern.

Jerry Gray som är vid 60strecket forskar och röker hasch talar sitt tydliga språk, inget som behöver översättas.

Stämmer verkligen det här du beskriver hos honom?
Citera
2020-03-08, 17:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Frågan är hur många års strafflindring som ges för att mördaren "ville stoppa älskarinnan från att skvallra för frugan"? 5 år?
Har han tur kanske han kan få ytterligare avdrag pga "offret var ett hinder på vägen mot återförening med hustru".
Skämtar du?
Det finns inga förmildrande omständigheter.
Han får livstid.
Vänta och se.
Citera
2020-03-08, 17:45
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen du skämtar här. Lär inte finnas något förmildrande i det här brottet. Inte nånstans.
Citera
2020-03-08, 17:52
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Hahaha ja men eller hur. Alltså dessa människors illa förtäckta förnedring av offret är så störd.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppas verkligen du skämtar här. Lär inte finnas något förmildrande i det här brottet. Inte nånstans.
Jag tror det? Men man vet ju aldrig med sekten förstås 😅
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Enligt min mening hade hon hållhakar på honom så kan ville men kunde inte avbryta.
Vad tror du hade hänt om han hade brutit?
Citat:
Han ville bli av med henne de sista åren innerst inne.Allt blev en oändlig soppa pga hållhakar.
Min åsikt
Han är en ganska skön och välmenande kille egentligen va?
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-08 kl. 18:04.
Citera
2020-03-08, 17:55
Medlem
Citat:
Nej, hon verkade inte vilja dansa helt efter hans pipa.
Men menar du att han inte kunde göra slut ändå? Det är väl bara att avbryta. Att HD (och omgivningen) får veta att han, trots löften i samband med upptäckten, fortsatt att lönn-knulla med HD är väl bara att brösta. Det är liksom risker man tar när man snedknullar.

Enligt min mening hade hon hållhakar på honom så kan ville men kunde inte avbryta.
Citera
2020-03-08, 17:56
Medlem
Citat:
Om LW nu tyckte att SD var så dum borde hon ju inte kontaktat honom.
Om han inte ansåg sig ha tid för henne så borde hon sett sig om efter någon annan.
Jag fick intrycket av att SD var väldigt trött på henne.Annars hade han väl gått in och fikat på nybakade bullar på födelsedagen?

Jag tror att han var ganska smickrad över hennes känslor för honom. Det var något annat han var irriterad över: han kunde inte acceptera att hon träffade andra. Han ville ha både L och H och fortsätta i samma stil. (Min åsikt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in