2020-03-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kl 11.06 skrev SD för första gången till HD på Messenger att "Noa ringde imorse". Inget mer. Troligen för att hon redan visste vad det handlade om. Jag är övertygad om att SD besökte HD direkt, eller timmarna, efter mordet. Hon visste. HD meddelar sin chef vid 7.30-tiden, när de stod vid medicinvagnen, att LW var försvunnen. Hur visste hon det? Hon hade inte pratat med SD på morgonen alls, hon hade inte pratat med någon av LWs barn. Logiskt sett skulle hon varit fullständigt ovetande. Men det var hon uppenbarligen inte.
Självklart visste hon det.Hon hade inget emot det heller då hon hade ett motiv som jag ser det.
Problemet är att hon visste om att LW var försvunnen för tidigt.
Citera
2020-03-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 20/5 18

Typiskt svenskt beteende...

Även JG ville inte veta, se, höra och lägga sig i trots att han inte är svensk!

Men nu blandar du äpplen och päron, och då blir ditt resonemang ologiskt. Det jag tidigare skrivit och har hävdat, är hur jag som svensk uttrycker mig språkligt i ett främmande land pga av att jag har en utländsk bakgrund.

Det innebär inte att jag samtidigt sagt att det utesluter att jag kan påverkas miljömässigt av det landets kynne eller beteenden efter att ha bott många år i det främmande landet, som Jerry gjort.

Det ena utesluter inte det andra.

Men nu är vi off topic.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-08 kl. 14:13.
Citera
2020-03-08, 14:04
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att mobba andra skribenter är dock tydligen topic. Dubbelmoralen har inga gränser i denna tråd.

Ingen av oss på Flashback behöver berätta ett smack om oss själva. Om man ändå gör det för att hävda någon form av egen kompetens kan man inte bli förvånad om den ifrågasätts. Ska man här blint bara tro att någon har den kompetens den hävdar att den har?
Citera
2020-03-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vill tillägga att det inte är Jerry Grays fel att Stefan sitter i klistret i denna fars. Det har han fixat alldeles själv.
Det är bara så att Jerry är dum nog att följa med och tror på Stefan när han "klipper och klistrar".

Att Jerry Gray har homosexuella tendenser är någorlunda naturligt trots allt.
Kärlek väljer inte kön.. ganska simpelt. Stefan och Jerry utforskade bara.. fullt normalt vid den åldern.

Jerry Gray som är vid 60strecket forskar och röker hasch talar sitt tydliga språk, inget som behöver översättas.
JG verkar vara r lite som DynamitHarry i Jönssonligan. Oförarglig, men väldigt underhållande.
Citera
2020-03-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du kan ju själv kika i messengerlistorna i fupen och läsa dig till hur ofta de hade kontakt. Tro inte att SD lät henne vara i fred. De var två som dansade, LW dansade inte solo på något sätt.

Så läs gärna igenom de tusentals sidorna med konversation - det har vi andra gjort.
Om LW nu tyckte att SD var så dum borde hon ju inte kontaktat honom.
Om han inte ansåg sig ha tid för henne så borde hon sett sig om efter någon annan.
Jag fick intrycket av att SD var väldigt trött på henne.Annars hade han väl gått in och fikat på nybakade bullar på födelsedagen?
Citera
2020-03-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Angående telefonen så ska det vara möjligt att hitta den även om den är avstängd, enligt min farbror på FBI.
Så det behöver inte vara så att något satte på den i torsdags eller fredags.
Läste att det fanns diskussion om att det inte kunde vara SD som gjort det eftersom han var på resande fot då.

Observera att jag inte vet om denna teknik tillämpas hos svensk polis dock.

Det är inte Rosamund utan dennes farbror som jobbar för FBI. Så att det inte blir för mycket trådsanningar. Annars tycker jag att MirandaMirage skaffat sig bättre trovärdighet genom att inte säga att hon är en forskande psykolog.

ONT: tack till alla som pusslar ihop tider, chattar, vittnen! All överblick man kan få underlättar.
Citera
2020-03-08, 14:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är inte av betydelse vad tråddeltagarna arbetar med.
Det håller jag med dig om helt och hållet.
Det är därför det blir så iögonenfallande löjligt när vissa tråddeltagare vill framhäva sin utbildning, sitt yrke eller sina kunskaper samtidigt som det märks på inläggen att de är fullkomligt okunniga i de ämnen de påstår sig kunna.
Citera
2020-03-08, 14:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det är inte av betydelse vad tråddeltagarna arbetar med.

Varför skulle det inte vara det?

Framför allt om de hänvisar till sitt arbete i sina inlägg och synnerligen när det gäller fakta om juridik, IT-spårning etc.
Citera
2020-03-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men nu blandar du äpplen och päron, och då blir ditt resonemang ologiskt. Det jag tidigare skrivit och har hävdat, är hur jag som svensk uttrycker mig språkligt pga av att jag har en utländsk bakgrund i ett främmande land. Det innebär inte att jag samtidigt sagt att det utesluter att jag kan påverkas miljömässigt av det landets kynne eller beteenden efter att ha bott många år i det främmande landet som Jerry gjort.

Det ena utesluter inte det andra.

Men nu är vi off topic.
Blandade inte ihop äpplen och päron...

Vad jag syftade till var att det här med att varken vilja se, höra mm även gäller JG.
Du skrev att det var typiskt svenskt.
Citera
2020-03-08, 14:21
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
JG verkar vara r lite som DynamitHarry i Jönssonligan. Oförarglig, men väldigt underhållande.
JG verkar snarare vara bög och djupt förälskad i SD, varför i hela friden skulle han annars låta sig utnyttjas så till den milda grad, precis som LW och HD? Enda alternativet är väl att han är gravt efterbliven men det ska han ju tydligen inte vara?
Citera
2020-03-08, 14:24
Medlem
Citat:
Om LW nu tyckte att SD var så dum borde hon ju inte kontaktat honom.
Om han inte ansåg sig ha tid för henne så borde hon sett sig om efter någon annan.
Jag fick intrycket av att SD var väldigt trött på henne.Annars hade han väl gått in och fikat på nybakade bullar på födelsedagen?
Om han tyckte hon var jobbig borde han anmält henne för trakasserier och fått kontaktförbud. Det gjorde han inte. Han sa att han älskade henne ena dagen, och hatade henne andra dagen. Vad som utlöste det hela var att hon hotade med att avslöja för HD att SD ljugit för HD hela våren, dvs haft daglig kontakt - och legat med LW - hela våren trots att SD sagt till HD att de inte hade nån kontakt som HD krävt.
SD ville ha LW på sina egna villkor. Ingen skulle veta. Däremot ville han ha hennes "tighta kropp" som han själv uttryckte det. I sängen. I smyg. Han är ett svin.
Citera
2020-03-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Blandade inte ihop äpplen och päron...

Vad jag syftade till var att det här med att varken vilja se, höra mm även gäller JG.
Du skrev att det var typiskt svenskt.

Ja, och jag hävdar att det finns inget som utesluter att en amerikan i Sverige kan bete sig svenskt i det avseendet, genom att sticka ner huvudet i sanden, men ändå känna sig som en amerikan i Sverige, något som också kan ta sig uttryck i hur man använder språket. I bemärkelsen från ett utifrån- perspektiv.

Sedan blir det därtill märkligt att du blandar ihop Jerry med Rosamund, de är visserligen båda amerikaner, men jag talade om mig själv utifrån hur jag pratar och uttrycker mig på bortaplan. Konstaterar att fler än jag gör det, och att eventuellt även Rosamund kanske gör det.? Sedan bekräftar ju hon dessutom att hon uttrycker sig, som jag på hennes bortaplan, här i Sverige. Så jag förstår inte ditt problem?

Vill du inte tro att jag talar på det viset utomlands, så låt bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in