2020-03-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag vet att du har rätt i ovan nämnda.
Vad i Rosas inlägg är rätt menar du?

Har du sett JG:s meddelanden till SD? Annars svårt att veta om det hon skriver stämmer.
Citera
2020-03-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu är ju inte jag psykolog och FBI:are som du, men jag tror att det är betydligt troligare att det som raderades hade med SD/Lenas död att göra än att det rörde diskussioner om sköna porrklipp. Det är liksom inte Snapchat mellan två 15-åriga hormonbomber.

Men det här är ju inte direkt mogna klubben, de skickar bajsbilder till varandra när de sitter på toaletten och ska göra nr 2. Har du inte lite för höga förväntningar nu?
Citera
2020-03-08, 12:12
Medlem
Kallixs avatar
Jag har funderat lite på vissa av SDs förehavanden på kvällen den 14/5. Det är mycket som verkar underligt; gymmat eller inte gymmat, simmat eller inte simmat? Varför ev. ljuga om det? Varför inspektera/besiktiga en trapp under sämsta tänkbara ljusförhållanden? Skulle sådant här på något sätt kunna ge SD alibi? Typ att det inte fanns tid att han skulle kunnat mörda LW?

Från tidslinjen som presenterats i tråden:

21:20 SD passerkort visar att han går in på Gustavsvik. (fast detta stämde väl eg. inte?)
I förhör säger han att han åkt dit för att gymma. Men enl. JG har han simmat?

22:00 På väg från gymmet tar SD ett kort på Södra vattentornet. (Skickar han den bilden till någon? Eller varför ta den bilden?)

ca 22.25 inspekterar SD JGs trapp med hjälp av en ytterlampa och, enligt JG, ev. en cykellampa, pannlampa eller mobilens lampa.

Ur förhör med JG:
” FL: Hur upplever du honom hos dig? GG: Normalt, han åker, det var nästan så, han tittade på trappan så gott vi kunde i ljuset och kollade.”
A 150 /238

De (JG o SD) hade pratat flera gånger under en och en halv månad om att JG ville att SD skulle titta på deras trapp och ge ett utlåtande, men sent på kvällen, dagen innan USA-resan, valde SD att hjälpa honom. Detta var lite typiskt SD enl. JG Han säger i förhör:

Att han hörde av sig och var på väg är typiskt honom att då han får tid över så ska det passa JG.”
JG minns att han tog bilder på trappen men tyvärr inga selfies. Inspektionen tog, enl. JG, ca 5-15 min. och SD var aldrig inne i bostaden där JGs fru befann sig.
Citera
2020-03-08, 12:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag var inte där just i fredags men när jag varit där så har SD tittat mot åhörarna, även mött min blick mer än en gång.

De är 1-2 reportrar från NA (en kvinna, Christina, och en mörkhårig man som varvar, förutom Stefan H) Stefan H har även varit där själv, som enda representant för NA. Man får inte prata inne i rättsalen utan endast i kaffepauser. Det är väldigt strikt att man ej heller få ta upp sin mobil under förhandlingarna, detta leder till tillsägelse av domaren.

NA sitter i rättsalen och knappar frenestiskt på sina datorer (läser och svarar på läsarfrågor) samtidigt som de följer rättegången så de kan omöjligt hinna med att se och höra precis alla gester som SD gör eller inte gör.

Om de är helt objektiva är ju såklart väldigt svårt att säga.
Ett eller annat fel/missuppfattning slinker säkert in. De är ju i alla fall det enda media som varit med på plats och rapporterat, alltid något!

Ang anhöriga så är Lenas mamma målsägande så NA kanske inte "räknar" henne som anhörig?

Konstigt om man inte skulle räkna Lenas mamma till anhöriga (dom är 6 anhöriga/målsägande)

Tycker fortfarande att deras rapportering är alldeles för knapphändig.

Om det beror på att de har fullt upp att lyssna och skriva, och svara på läsarkommentarer., att de inte iakttar det som händer i salen. Ibland är det ju mer än 10 min mellan kommentarerna. Är det då alldeles tyst i rättsalen?

Om man ska döma av hur sävlig Stefan H är på de videos som finns på NA så är det bara att konstatera att han inte är nån höjdare på livereferat. Passar bättre som eftertänksam krönikör. Likadant med CE. Duktig krönikör men klarar inte att liverapportera.

Som sagt dom är ju 2 stycken... och ändå lyckas dom inte rapportera lika mycket som en 1/2 livereporter från AB/Ex.
Citera
2020-03-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad i Rosas inlägg är rätt menar du?

Har du sett JG:s meddelanden till SD? Annars svårt att veta om det hon skriver stämmer.

Jag menar att det framgår i många olika morddokumentärer jag kollat på att det inte är ovanligt att förhörda försöker dölja pinsamma och skamliga personliga angelägenheter för polisen som inte har med brottet att göra, och då blir polisen höggradigt misstänktsamma, men sedan avskrivs den misstänkte, då inget brott kan styrkas.

Det finns alltså andra skäl till att ljuga och dölja saker för polisen för att man inte vill stå i dålig dager socialt sett, fastän man inte har med brottet att göra. Och uppenbarligen misstänks inte Jerry för något då han inte står åtalad?

I Sverige har vi ju som bekant offentlighetsprincipen och i denna fup finns det ju en hel världsdel av intrikata och pinsamma omständigheter som belyses. Är ju så genant och obekvämt material att inte ens den vanliga slaskmedia vill ta i fallet med tång. NA måste också censurera skapligt mycket.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-08 kl. 12:46.
Citera
2020-03-08, 12:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Geo-mannen Sherlock Holmér har enligt förhör anklagat Jerry för att vara bög så under polisförhöret konstaterade Jerry att det raderade porrsurfandet, eller "pinsamheten" rörde alltså porr med inriktning kvinna- man.

På Flashback är det och ska vara, högt till tak. Folk ska inte bli begränsade i sina spekulationer. Personligen tycker jag folk ibland kan göra det på ett bättre sätt, utan rena kränkningar och med haranger av könsord.

Men något som absolut inte är tillåtet dock, det är att försöka kartlägga, eller faktiskt kartlägga människors riktiga identitet och därmed "outa" dem.

Man kan sannolikt undvika mycket problem både på FB och hos Polisen, om man bara håller sig till sanningen.

En lärdom man kan dra av detta fall och denna tråd tycker jag är:

Att man ska hålla sig till sanningen när man pratar med myndigheter.

Man ska leva varje dag som om det skulle kunna bli en husrannsakan eller ett förhör vilken sekund som helst.

För man vet inte om ens bästa vän/man/fru/kollega/barn, blir en mördare eller dylikt helt plötsligt.
Citera
2020-03-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har funderat lite på vissa av SDs förehavanden på kvällen den 14/5. Det är mycket som verkar underligt; gymmat eller inte gymmat, simmat eller inte simmat? Varför ev. ljuga om det? Varför inspektera/besiktiga en trapp under sämsta tänkbara ljusförhållanden? Skulle sådant här på något sätt kunna ge SD alibi? Typ att det inte fanns tid att han skulle kunnat mörda LW?

21:20 SD passerkort visar att han går in på Gustavsvik. (fast detta stämde väl eg. inte?)

22:00 På väg från gymmet tar SD ett kort på Södra vattentornet. (Skickar han den bilden till någon? Eller varför ta den bilden?)

ca 22.25 inspekterar SD JGs trapp med hjälp av en ytterlampa och, enligt JG, ev. en cykellampa, pannlampa eller mobilens lampa.

Ur förhör med JG:
” FL: Hur upplever du honom hos dig? GG: Normalt, han åker, det var nästan så, han tittade på trappan så gott vi kunde i ljuset och kollade.”
A 150 /238

De (JG o SD) hade pratat flera gånger under en och en halv månad om att JG ville att SD skulle titta på deras trapp och ge ett utlåtande, men sent på kvällen, dagen innan USA-resan, valde SD att hjälpa honom. Detta var lite typiskt SD enl. JG Han säger i förhör:

Att han hörde av sig och var på väg är typiskt honom att då han får tid över så ska det passa JG.”
JG minns att han tog bilder på trappen men tyvärr inga selfies. Inspektionen tog, enl. JG, ca 5-15 min. och SD var aldrig inne i bostaden där JGs fru befann sig.
SD var i princip tvingad att bryta sig in på Gustavsvik eftersom de hade stängt.

Kan han ha haft ett låst skåp där med något som skulle överlämnas till JG innan SD:s resa.

Jag är tveksam till att SD var hemma hos JG på kvällen.
Citera
2020-03-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Ur förhör med JG:
A 150 /238

SD säger i förhör att JG var ute och cyklade för att greppa cacher och att han mötte upp JG på vägen. De gjorde sällskap sista biten fram till trappinspektionen.

Tidigare i tråden har det varit diskussion om att JG först var ute och cyklade under kvällen för att ta LW:s wig, sen blev tolkningen att han åkt bil och gjort "Park-n-trek-n-log". Hm, cyklade eller bilade JG under mordkvällen?
Senast redigerad av Ulanna 2020-03-08 kl. 12:28.
Citera
2020-03-08, 12:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, där kan SD ju ha varit nervös för att hunden (B*ella) skulle nosa runt på gräsmattan och hitta något spår. Kanske var hunden precis på det området som SD det var så viktigt att vattna, trots att han aldrig vattnat förr? Inte alls på alla år, enligt vänner och grannar.

Var han rädd blod eller annat (vill inte ens skriva ut det, eller gissa vad det mer kunde/kan finnas i denna gräsmatta), efter att SD sannolikt spolat av sig där efter han hade gjort av med "problemet".

Även om jag inte läst något om det i FUP, så kan det finnas, då jag långt ifrån läst allt. För jag hoppas verkligen att Polisen kollat gräsmattan med?

Det är verkligen skumt att han inte har tid att ringa eller messa LW på flera dagar när hon är helt försvunnen. Men har tid att tjata på alla han känner om vattna gräsmattan - som han aldrig vattnar - i över en vecka.

Ja visst är det en märklig omständighet.

Med tanke på den ÖVERVÄLDIGANDE kontakt i form av sms, mess, telegram etc etc de två haft -ÄNDA FRAM TILLS DEN DAG LENA FÖRSVANN.

Slumpen har sina begränsningar

En bild säger mer än 1000 ord

https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-03-08, 12:28
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var ni som började med att misstolka att uppgifterna endast kommer från Schazz.
Som att jag inte skulle kunna be några av mina kollegor på ÖU att göra efterforskningar i bl.a. denna fråga.

Ni får väl vänta på FUP helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem har sagt att jag jobbar på ÖU? Jag kan kalla lektorerna och doktoranderna och professorerna där mina kollegor ändå trots att vi inte jobbar på samma plats. Däremot känner de ett par av dessa många som pratar om vad NW berättat. Jag tvivlar inte en sekund på att källorna är trovärdiga.

OT: Jag har inget med FBI att göra. Trådsanning.[/quote]

Tar du även tillbaka uppgifterna om att du skulle vara psykolog och bedriva forskning på tråden?

Ser att det försvunnit en del från din historik och det är ju helt i sin ordning då det mesta var trams och OT men ändå nyfiken om du fortfarande hävdar detta då du backar på annat och fortsatt vill ge sken av bättre vetande.
Citera
2020-03-08, 12:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ganska exakt så tänker jag. Och så försöker JG rättfärdiga det med att "det ändå bara skulle misstolkas och leda polisen fel". Vilket han våndas över, och ängsligt försöker ventilera med SD om och om igen.

Vi ska också komma ihåg att alla kontakter mellan SD och JG efter mordet sker med vetskapen om att polisen kan få tag i uppgifterna. Iaf SD är fullt medveten om detta. Att han avlyssnas och övervakas under sin tid som "officiellt misstänkt" är han helt på det klara med. Det mesta som sägs mellan dessa två sker därför sannolikt på andra sätt än via telefon/mess.
Jag känner inte till appen Telegram men enligt uppgifter i tråden så ska meddelandena försvinna så att ingen annan kan se dem.
Varför behövde JG då radera meddelandena?
Vill någon vara snäll och förklara?
Citera
2020-03-08, 12:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja visst är det en märklig omständighet.

Med tanke på den ÖVERVÄLDIGANDE kontakt i form av sms, mess, telegram etc etc de två haft -ÄNDA FRAM TILLS DEN DAG LENA FÖRSVANN.

Slumpen har sina begränsningar

En bild säger mer än 1000 ord

https://forumbilder.com/i/ro6E

Denna bild har jag inte sett innan. Finns den i FUP, eller har du gjort den? Den säger det mesta! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in