Citat:
Spännande med det där brandlarmet, det tas tydligen upp i flera förhör. Man misstänker kanske att brandlarmet kan ha utlösts av att SD (eller JG?) eldade upp alla bevis i pelletspannan, och det som eldades upp kan ju i så fall ha varit de blodiga kläder som skall ha funnits i huset:Bra letat!
Undrar vilket datum brandlarmet utlöstes, grannarna som hört larmet verkar lite osäkra om det är den 15-16-17:e (i de förhör jag läst). Är det någon i tråden som hittat bestämt datum?
Förmodligen dagtid iaf eftersom det var grannar ute med hundar och konstaterat att JG var där (som känt igen hans hund Bella) som jag uppfattat det.
Någon har frågat JG varför han vad där och fått som svar att han ville hämta sina saker för att inte bli inblandad (vet inte om det är samma tillfälle som brandlarmet). JG har varit där vid flertalet tillfällen.
Om det var den 15:e, innan SD åker/cyklar till sitt 2:a förhör den dagen (vid 17-tiden till sen natt om jag kommer ihåg rätt) hade han försökt elda något? Svårt att förstå hur de kunde släppa SD isf. Dessutom verkar hans hus vara avspärrat under tiden han satt i förhör 20.06-22.51.
Vore väldigt intressant om någon lyckas hitta vilket datum brandlarmet gick.
Undrar vilket datum brandlarmet utlöstes, grannarna som hört larmet verkar lite osäkra om det är den 15-16-17:e (i de förhör jag läst). Är det någon i tråden som hittat bestämt datum?
Förmodligen dagtid iaf eftersom det var grannar ute med hundar och konstaterat att JG var där (som känt igen hans hund Bella) som jag uppfattat det.
Någon har frågat JG varför han vad där och fått som svar att han ville hämta sina saker för att inte bli inblandad (vet inte om det är samma tillfälle som brandlarmet). JG har varit där vid flertalet tillfällen.
Om det var den 15:e, innan SD åker/cyklar till sitt 2:a förhör den dagen (vid 17-tiden till sen natt om jag kommer ihåg rätt) hade han försökt elda något? Svårt att förstå hur de kunde släppa SD isf. Dessutom verkar hans hus vara avspärrat under tiden han satt i förhör 20.06-22.51.
Vore väldigt intressant om någon lyckas hitta vilket datum brandlarmet gick.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Det kan också ha rört sig om det mordvapen man med facit i hand tyckte sig kunna ha anat under SD:s jacka:
"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan."Redskapen som SD eventuellt kunde ha stulit på gymmet i Gustavsvik och/eller armeringsjärnet han kanske stal från sin arbetsplats var nog svårare att elda upp. De här sakerna kan i stället ha gjutits in i trappan som M hjälpte JG med:
Aktbil.145, s.14
"På fråga om han noterade inget om att någon t.ex stal något från gymmet eller någon liknande händelse eller så, nåt som han lagt på minnet, som stack ut från det vanliga?"
Aktbil.151, s.221
"Var det möjligt för Je*ry att trycka ner något föremål i betongen eller lägga i något i någon av hinkarna utan att Ma*co märkt det?"
Aktbil.151, s.88
Senast redigerad av Draifos 2020-03-08 kl. 10:50.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-08 kl. 10:50.