Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Mycket bra beskrivet! Jag ser medborgartelevisionen och alternativa medier som viktig för den mentala hälsan. Viktiga motröster mot den massiva propagandan från MSM och statspropagandan. Ens verklighetsuppfattning valideras av andra och det finns värdemässig resonans. Sällan kan samhällstragedin kännas så uppbygglig. Annars enbart dystopi och Kafka-stämning.
Vackert skrivet. Jag håller med.
Angående dagens avsnitt, var det en ovanligt samhällsirriterad och mer-frispråkig Tullberg. Jag gillade det. Bra ämnesval också, som ska dissekeras för att PK oftast äger narrativet om "populism". Det är en sådan grej som hela tiden glider vid sidan om invandrings- och den mångkulturalistiska debatten och sällan kritiskt analyseras lika mycket som de två, och politikerna/journalisterna slänger ur sig det för att de just äger tolkningen och fulheten i ordet, det blir ett av deras modeord i mallen som förmodligen inte dem själva klarar av att förstå/beskriva innebörden av såsom Tullberg gjorde.
Vad många luftiga, korkade och fördummande fraser de har till sitt förfogande, som ytligt kuvar/bedrar/lurar människor för att de låter "stora", men utsätts de för ljuset som smälter fasaden finns det inte mycket bakom det som överlever.
Själv skulle jag aldrig kunna uttala i en sådan kontext av (och till viss del fejkat) allvar t ex
allas lika värde eller
värdegrund utan att tycka att det var oerhört pinsamt (röd i ansiktet-pinsamt) och skratta inombords.