2020-03-07, 17:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, du inbillar dig väl inte att du bestämmer över dig själv?

Jag har inga bevis för att Antarktis omger jorden, påstår inte det heller och behöver således inte bevisa det.

Om du anser dig ha en ägare bara för att du inte får göra precis vad du vill, så gör det. Men dra inte in mig i dina barnsligheter.

Du påstår visst att Antarktis omger jorden. Hela nedanstående resonemang bygger på att du menar att det är så:

Citat:
Varför är det resurskrävande? Med tanke på att du och de flesta andra tror att Antarktis inte omger jorden så kommer ni ju inte att leta efter det? Ganska smart drag från dina ägare, eller hur?

Om du inte tror att Antarktis omger jorden, varför ens anför argumenten?
Senast redigerad av Clay Allison 2020-03-07 kl. 17:42.
Citera
2020-03-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Fast jag tycker du borde kunna komma med en avancerad gissning på hur lång omkretsen är. Vi vet ju att en breddgrad är drygt elva mil vilket leder till att ekvatorn är 6280 mil lång och att latituden S90 är 12560 mil.

Låter det vettigt?
Jag skulle gissa på att det är felaktigt. Jag skulle snarare tänka mig att nordpolen är större, och med det menar att det inte är en punkt utan ett större område, där 90 grader är en cirkel som omger detta område.

Jag baserar detta på mycket omsorg har lagts på att dölja Antarktis för att blickarna ska riktas just dit, därför att lösningen ligger i det motsatta.
Citera
2020-03-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, du svamlar i nattmössan med ditt ”tro” och vinklarna. Det finns absolut inget seriöst om detta inom den etablerade vetenskapen.
Däremot kan vi lätt räkna fram en tämligen exakt siffra på hur mycket av Turning torso och annat som kommer att skymmas av horisonten, med jordens radie med i ekvationen.
För det första ett auktoritetsargument. För att vara korrekt måste det komma från ett visst håll.
Är du nazist?

Här har du en bild med plattformar som inte stödjer dina uträkningar.
https://www.google.com/search?q=black+swan+flat+earth&safe=active&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiRkdyv54joAhWnl4sKHb R4CDsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1422&bih=702#imgrc=sITinI y9iLJXFM

Citat:
Varför kan man inte då zooma in och se något av det jag beskrev, oavsett hur stark zoom/kikare man än har. Det enda man ser är samma horisontlinje som kommer närmare...
Jag vet inte vad du gjort ute på plattformen.

Citat:
Likaså kan vi inte skjuta en rak laserstråle från en plattform till en annan när horisonten är i vägen, vilket man absolut ska kunna om jorden vore platt.

Citat:
T o m plattjordingsdårarna försökte detta i en Netflixdokumentär, men misslyckades för lasern träffade över deras tänkta mål, precis så högt över som vi kan förvänta oss med jordens kräkning med i beräkningen. Då skyllde de dårarna på att nåt måste vara fel med lasern.... Jojo, laserstråle som går i båge alldeles av sig själv är ju logiskt.... Bevisa det eller erkänn att ni är idioter...

I Netflixdokumentären, jag har inte sett den, så dokumenterade de ett test, har du dokumenterat ditt test och i så fall var kan vi se det?
Citera
2020-03-07, 17:53
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa på att det är felaktigt. Jag skulle snarare tänka mig att nordpolen är större, och med det menar att det inte är en punkt utan ett större område, där 90 grader är en cirkel som omger detta område.

Jag baserar detta på mycket omsorg har lagts på att dölja Antarktis för att blickarna ska riktas just dit, därför att lösningen ligger i det motsatta.

Om N90 är en cirkel så blir ju N0 (ekvatorn) ännu längre än 6280 mil. Hur lång tror du den är?

Och varför i hela världen är det ingen som upptäcker att avstånden på jorden inte är det vi tror att de är? Hur kan t.ex flygbolag lyckas navigera när de använder sig av de de falska ilumminati-kartorna?
Citera
2020-03-07, 17:57
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Vet ej. Saker och ting tenderar ju att ha ett slut, men jag vet som sagt inte.

Förut höll jag på och spekulerade i vad det kan vara men ju mer man ta reda på desto mer ovisst blir det.

Här är en variant en del gillar att spekulera i.

https://www.google.com/search?q=flat+earth+multiple+world&safe=active&sou rce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjg1YvE44joAhUAzM QBHQnXDCQQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1422&bih=702#imgrc=uj XBPdzVIv6EIM

Citat:
Men hur lång är omkretsen, ingen aning.

Citat:
Jag känner inte till någon kant, eller bilder på den en kant.
Finns det en kant? Jag vet inte.

Citat:
Jag har inga bevis för att Antarktis omger jorden, påstår inte det heller och behöver således inte bevisa det.

Citat:
Jag skulle gissa på att det är felaktigt.

Det verkar vara mycket du inte vet eller verkar ha svar på. Hur kommer det sig?
Citera
2020-03-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Om N90 är en cirkel så blir ju N0 (ekvatorn) ännu längre än 6280 mil. Hur lång tror du den är?

Och varför i hela världen är det ingen som upptäcker att avstånden på jorden inte är det vi tror att de är? Hur kan t.ex flygbolag lyckas navigera när de använder sig av de de falska ilumminati-kartorna?
Jag baserar det på att förhållandet alltid verkar vara det omvända när det gäller globjorden.
Jag har ingen åsikt om hur lång ekvatorn är.
Citera
2020-03-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det verkar vara mycket du inte vet eller verkar ha svar på. Hur kommer det sig?
Därför att det är svårt att få svar. Tänk efter, varför begär du av mig att jag ska svar på allt?

Ett argument globjordare framför är att om jag inte har svar då gäller globjorden. Det innebär att allt kritik är ogiltig tills ett färdigt och bevisat alternativ finns. Nyss fick vi länkat i tråden en video från en person som kallar sig Professor Dave, han menade att plattjordare som jag skulle hålla käften tills jag publicerat mina bevis i en etablerad publikation. Denna åsikt har också framfört av användare i tråden.
Mycket auktoritärt, tycker du inte det? Eller är du nazist?
Citera
2020-03-07, 18:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har någon tillfrågat dig om du vill betala skatt? Eller vad det någon som bestämde det.

Nej, jag besvarade endast ditt försök till förlöjligande, precis som dina ägare lärt dig att du ska göra när de vill att du ska vara en nyttig idiot och papegoja deras agenda.

Därför att jag diskuterar. Om ämnet misshagar dig så finns det mängder av andra trådar.

Du argumenterar för att Antarktis går runt jorden, du får bara gå med på att någon argumenterar mot dig, nu när du ändå tycker dig diskutera. Att du sen fegar ur, jag har aldrig sagt det, får dig bara framstå som ett barn. Precis som dravlet att du har en ägare bara för att du skulle behöva betala skatt om du hade haft en inkomst.
Citera
2020-03-07, 18:24
Medlem
Citat:
Jag baserar det på att förhållandet alltid verkar vara det omvända när det gäller globjorden.
Jag har ingen åsikt om hur lång ekvatorn är.

Jo du har en tydlig åsikt, du sa ju nyss att N90 är en cirkel vilket leder till att N0 (ekvatorn) - på en platt jord - måste vara längre är 6280 mil.

Vilket även innebär att latituden S30 är längre än 8400 mil på den platta jorden. Vilket väldigt många i t.ex Australien nog upplever som väldigt felaktigt. De upplever ju trots allt att det är t.ex cirka 360 mil mellan Perth och Brisbane och detta går stick i stäv med din teori.

Edit: Räknade lite på det. Det är 38 grader mellan Brisbane och Perth vilket innebär att avståndet mellan dem - enligt dig - är mer än 870 mil. Vilket ska jämföras med att de som bor där upplever att avståndet är 360 mil. Vi kan onekligen slå fast att din uppfattning om avstånd på jorden inte stämmer överens med vad de flesta upplever.

Så frågan är vem som känner till avstånden i Australien bäst. Du eller de som faktiskt lever och bor på kontinenten?
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-03-07 kl. 18:44.
Citera
2020-03-07, 18:28
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De senaste 60 åren? Blev jorden platt på 1960-talet?

Var sarkastisk, uppenbart att jorden är rund. Bror!
Citera
2020-03-07, 18:32
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Därför att det är svårt att få svar. Tänk efter, varför begär du av mig att jag ska svar på allt?

Ett argument globjordare framför är att om jag inte har svar då gäller globjorden. Det innebär att allt kritik är ogiltig tills ett färdigt och bevisat alternativ finns. Nyss fick vi länkat i tråden en video från en person som kallar sig Professor Dave, han menade att plattjordare som jag skulle hålla käften tills jag publicerat mina bevis i en etablerad publikation. Denna åsikt har också framfört av användare i tråden.
Mycket auktoritärt, tycker du inte det? Eller är du nazist?

Jag tycker inte du ska hålla käften alls, tvärtom faktiskt och det skulle va oklädsamt av mig att be dig göra så i en tråd som denna.

Om man inga svar har eller vet något alls så gissar man de facto mest och det gör det bara ännu mer tydligt att man valt en åsikt som plattjordare enbart för att ha nöjet att gå i svaromål mot rådande konsensus, dvs att jorden är rund. Definitionen av ett troll således.

Nej jag är inte nazist. Är du det?
Citera
2020-03-07, 19:39
Medlem
Citat:
För det första ett auktoritetsargument. För att vara korrekt måste det komma från ett visst håll.
Är du nazist?

Här har du en bild med plattformar som inte stödjer dina uträkningar.
https://www.google.com/search?q=black+swan+flat+earth&safe=active&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiRkdyv54joAhWnl4sKHb R4CDsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1422&bih=702#imgrc=sITinI y9iLJXFM

I Netflixdokumentären, jag har inte sett den, så dokumenterade de ett test, har du dokumenterat ditt test och i så fall var kan vi se det?

De bilder du länkar till är uppenbara fejkbilder/beräkningar.

Du du behöver inte veta vad jag gör på plattformen, jag beskrev de faktiska förutsättningar som råder, och som lätt kan kontrolleras får den som kan enkel matematik och klarar att utläsa coordinater avstånd på t ex Marine Traffic.

Dessutom, hur kan det komma sig att vi från helikoptern på ca 3000 fots höjd inte kan se den plattform vi ska flyga ut till, säg 10-20 mil bort. Inte ens i kolsvart stjärnklar natt, kan vi börja se den brinnande facklan stiga över horisonten. Samtidigt som vi kan se andra flygplans lanternor på himlen mycket längre bort än plattformen. Ses skulle ju vara fri sikt till båda på en platt jord över havet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in