Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Den saknar inte relevans. Det är ett exempel på när ni säger emot er själva, vilket jag tagit upp, och är en av de största anledningarna till min tro att jorden egentligen är platt(så som mina sinnen säger mig).
Fast jag har aldrig kommenterat den bilden, så att jag säger emot mig själv är bara ditt hitte-på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Tror du att du kan diktera diskussionen genom att införa egna frågor och ignorera mina?
Absolut. Nu har jag i och för sig svarat en hel del, men när du ifrågasätter ett så etablerat konsensus som absolut ingen forskare ifrågasätter, så är det faktiskt du som ska visa att allt vi vet är fel. Jag behöver inte visa att jorden är en sfär.
Nu svarar jag på din fråga, så får vi se om du svarar på min, okej?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Varför ser jag längre om jag är högre upp?
Jag gör inget antagande om att man ska kunna se ett visst avstånd på en platt jord, vet inte varför du gör det?
Du förstod inte det där att man faktiskt kan räkna ut det? Och när det gäller matematik så handlar det helt plötsligt om bevis.
Men du har väl bevis för att det vi har bevis för att det vi kan inom trigonometri är helt felaktigt, eller ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Om jag beger mig högre upp över en yta där jag från marknivå kan se ett begränsat avstånd, så finner jag det logiskt att jag högre upp ska kunna se längre.
Har du funderat på vad det kan bero på att du ser längre när du kommer upp en bit?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Så, vart tar kurvan på bilden vägen?
Inte en aning, men om du anser att det är ett evidens för en platt jord så skulle jag uppskatta att du berättade.