2020-03-05, 20:40
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-sigtuna-kommun-manfred-bjorkquists-alle-5a-16647996

Här har ni en riktig bajsmacka!
Citat:
Den blivande fastigheten ligger utanför detaljplan vilket innebär att det går att ansöka om en annan byggrätt än vad förhandsbeskedet ger vid handen. Tomten ligger inom ett område som utgör riksintresse av kultmiljö(sic!) varför särskild hänsyn skall beaktas.

Det finns alltså ingen detaljplan som reglerar vad man får bygga men det är fritt fram att bråka hur mycket som helst med Länsstyrelsen, grannar(gubbar och kärringar som är pensionärer och inte har så mycket annat att göra än att slå vakt om det mesta ser utom som om inte på medeltiden så i alla fall förra sekelskiftet trots att deras eget hus antagligen byggdes på 80-talet), stadsarkitekten och varför inte både Sigtunastiftelsen och SSHL när man ändå håller på!
Allt detta får du för bara 3,8 miljoner. Men unikt tomtläge är det allt...
Citera
2020-03-06, 01:24
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-sigtuna-kommun-manfred-bjorkquists-alle-5a-16647996

Här har ni en riktig bajsmacka!

Det finns alltså ingen detaljplan som reglerar vad man får bygga men det är fritt fram att bråka hur mycket som helst med Länsstyrelsen, grannar(gubbar och kärringar som är pensionärer och inte har så mycket annat att göra än att slå vakt om det mesta ser utom som om inte på medeltiden så i alla fall förra sekelskiftet trots att deras eget hus antagligen byggdes på 80-talet), stadsarkitekten och varför inte både Sigtunastiftelsen och SSHL när man ändå håller på!
Allt detta får du för bara 3,8 miljoner. Men unikt tomtläge är det allt...
3,8 miljoner för en tomt låter extremt dyrt? Oavsett var den är.
Citera
2020-03-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
3,8 miljoner för en tomt låter extremt dyrt? Oavsett var den är.

Tja, det är väl vad man tror att "marknaden" är beredd att betala som styr allt. "Sista luckan" i ett färdigt område som är "status" brukar kunna dra iväg ordentligt, liksom strandtomter generellt givetvis. Dock är det väl också i sådana områden som byggplanerna brukar kunna möta som mest motstånd, som jag gissar kommer bli fallet det här aktuella fallet.
Citera
2020-03-06, 11:25
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Tja, det är väl vad man tror att "marknaden" är beredd att betala som styr allt. "Sista luckan" i ett färdigt område som är "status" brukar kunna dra iväg ordentligt, liksom strandtomter generellt givetvis. Dock är det väl också i sådana områden som byggplanerna brukar kunna möta som mest motstånd, som jag gissar kommer bli fallet det här aktuella fallet.
Jo det fattar jag att är rationellt, men priset från en stor och bra villa i Sigtuna är typ 6 miljoner. Köpa en obyggd tomt för den pengen skulle jag aldrig göra själv iaf
Citera
2020-03-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jo det fattar jag att är rationellt, men priset från en stor och bra villa i Sigtuna är typ 6 miljoner. Köpa en obyggd tomt för den pengen skulle jag aldrig göra själv iaf

Nej, men nu är ju denna del av Sigtuna stad allmänt ansedd som den allra "fiiinaste". Granne med SSHL, stiftelsen och bortom kreti och pleti i form av vanliga medelsvenssons och turister på besök.
Citera
2020-03-06, 23:31
Medlem
Huset i sig är väl inte så udda objekt egentligen men vad är det för bilder?, osthyvel med ostrester kvar på ostädat matbord, obäddade sängar skitigt toalettrum etc?

https://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVILLA/images/CMVILLA4V2RKT59IBN0IDNL?source=hemnet
Citera
2020-03-07, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Huset i sig är väl inte så udda objekt egentligen men vad är det för bilder?, osthyvel med ostrester kvar på ostädat matbord, obäddade sängar skitigt toalettrum etc?

https://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVILLA/images/CMVILLA4V2RKT59IBN0IDNL?source=hemnet
Åh, det är ju bara att flytta in.
Undrar om förre ägaren dött plötsligt?
Hur tänker mäklaren? Ibland är det bättre att inte visa så mycket bilder..
Undrar om bohaget ingår i köpet 😳
Citera
2020-03-07, 01:12
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-6rum-vagga-karlshamns-kommun-saltsjobadsvagen-25-13724535
Pensionat Oskar(som gav inspiration till filmen...)

https://www.svenskfast.se/kommersiellt/skane/trelleborg/trelleborg/ostergatan-58b/256879
Det gamla lasarettet i Trelleborg. Q-märkt och får bara användas till "kulturell" verksamhet. Uppdragsgivare: Trelleborgs kommun.
Ursäkta, men varför skulle någon slösa bort en enda jävla krona på ett sådant upplägg?

Köpare: konstnärskollektiv med statliga bidrag?
Citera
2020-03-07, 10:11
Medlem
Citat:

Ja jösses....men det ser ju ut som om ägaren kanske gått bort och det blev stående. Tidningen på köksbordet är från 2010. Så det kan ju ha stått sen dess 🤔. Fast å andra sidan vet jag inte om den typen av knäckebröd fanns för tio år sen. Hursomhelst....konstiga bilder, framförallt bilden på koksbordet med allehanda smulor, smutsdisk etc....stillstudie i en ungkarlslya typ.
Sen...lite varstans låg det godispåsar och chips. Det förvånar mig inte iofs att det ser ut som det gör. Det bor mycket udda människor i de norduppländska skogarna.
Citera
2020-03-07, 15:37
Medlem
Citat:

Så jävla äckligt. Det borde tillämpas omvänd budgivning tills någon får betalt för att ta över eländet.
Citera
2020-03-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åh, det är ju bara att flytta in.
Undrar om förre ägaren dött plötsligt?
Hur tänker mäklaren? Ibland är det bättre att inte visa så mycket bilder..
Undrar om bohaget ingår i köpet 😳

Ja eller hur, hur sjutton tänker mäklaren?, och är det dödsbo borde ju dödsboet städa upp åtminstone det värsta.

Citat:
Ursprungligen postat av mortill2
Ja jösses....men det ser ju ut som om ägaren kanske gått bort och det blev stående. Tidningen på köksbordet är från 2010. Så det kan ju ha stått sen dess 🤔. Fast å andra sidan vet jag inte om den typen av knäckebröd fanns för tio år sen. Hursomhelst....konstiga bilder, framförallt bilden på koksbordet med allehanda smulor, smutsdisk etc....stillstudie i en ungkarlslya typ.
Sen...lite varstans låg det godispåsar och chips. Det förvånar mig inte iofs att det ser ut som det gör. Det bor mycket udda människor i de norduppländska skogarna.

Det kan ju vara så. Sly och småträd på tomten i storleken de är passar ju bra in på tiden 10 år. Knäckebröden i de där stora paketen med hela runda skivor i har funnits så länge jag minns iaf . Haha ja att det finns mycket skumma typer på norduppländska landsbygden håller jag definitivt med om, bor i norduppland själv så har sett en del, flyttade hit från Stockholmsområdet för några år sedan

Citat:
Så jävla äckligt. Det borde tillämpas omvänd budgivning tills någon får betalt för att ta över eländet.

Ja det är ju nära på att det skulle vara så
Senast redigerad av RA_86 2020-03-07 kl. 19:04.
Citera
2020-03-07, 21:36
Medlem
Off t: jo runda Knäcke har funnits görlänge..jag menar just märket eller vad man ska säga.
Är uppväxt i norduppland och har sett en del jag med. Kan kännas så sorgligt när man ser såna här hus. Så tragiskt på nåt sätt att bo så. Hoppas inga barn bodde där, fast i ett skoställ stod barn snowjoggings 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in