2020-03-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD kan ha varit rädd för vad NW visste. Förutom 4 manliga geocachare, kastar han misstankar mot hennes son.

I övrigt har jag inte sett några teorier från SD ännu som skulle stärka en position som oskyldig. Har han eller hans advokat kommit med något mer adekvat än det svaga argumentet att SD inte behövde LW:s bankkort för att han har ett eget?

Läste i Fup i Stefans logg med någon vän innan han häktades att polisen vägrade förhöra honom som ett vittne. Så han upplevde att han inte fick lämna sina teorier till polisen om vad som eventuellt hänt Lena. Det var i samband med att han ännu, lång tid stod kvar som misstänkt, för brottet utan att vara häktad och åtalad. Tror han ville överklaga detta, han skulle prata med Ingvar Backman om det, eller så hade han redan gjort det?
Citera
2020-03-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ett klart avvikande beteende har han iallafall.

Men han känns som alldeels för social för att vara en man inom autismspektrat.
Just när det gäller den sociala biten så brukar vara det ofta vara ganska stor skillnad när det gäller könen. Men inom NPF finns ju ofta samsjuklighet.

Jag satsar på ADHD. Det kan också påverka förmågan till samspel med andra. En av kärnkriterierna är ju i impulsivitet Och käften går ju ständigt på Stefan, och det skrattas och fnissas inte bara i förhörsrummet - utan även i rättssalen.

”Det är svårt att kontrollera sina handlingar. Impulsiva tankar kan övergå i handling omedelbart,
utan att personen reflekterar över följderna. Svårigheter att fördröja eller undertrycka sina handlingar
kan orsaka spontana, tanklösa reaktioner, såsom
• ogenomtänkta uttalanden
• förhastade beslut
• ogenomtänkta handlingar.”
https://adhdtutuksi.fi/wp-content/uploads/2018/05/Medikinet_ADHD-Aikuispotilasopas_SWE_nettiversio_FINAL.pdf

Men hans tidigare arbetskamrat Joel, eller vad han hette, ansåg honom väl socialt kompetent men samtidigt socialt konstig, eller något liknande?
Citera
2020-03-07, 15:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men är inte det en ganska allvarligt formulerad anklagelse?

Medhjälp till mord är något allvarligt. Och om det är klart som fan hur kan det då komma sig att Hiding et al helt har missat det?

Har inte läst en promille av fup men det får man ju ändå anta att Hiding har gjort.

När det handlar om medhjälp till mord så krävs det ju en hel del bevis, lika som för Hanna och det verkar ju som att Hiding fokuserar på SD.

När det kommer till JG så litar jag inte på honom för fem öre vilket jag skrivit ett flertalet gånger i denna tråd.

Jag tror definitivt att han varit behjälplig, det finns för många frågetecken kring den karln. På vilket sätt vet jag inte men han dyker ju upp till höger och vänster överallt, som sagt, många frågetecken blir det.
Citera
2020-03-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Utan att du har berört personligheterna och samspelet, ur ett djupare psykologiskt eller beteendemässigt perspektiv:
Jag tror du har helt rätt. Det ÄR i mångt och mycket ganska simpla saker som ligger bakom.

Det som gör det så intressant är alla sidohistorier, personlighetsdrag, de Knutby-liknande stämningarna kring Geocaching. Men också lögnerna, fuskandet inom geocaching, självinsikt och brist på självinsikt hos inblandade personer.

Verkligheten överträffar dikten, flera gånger om.

Ja, de inblandade har någon sekteristisk kompetens och fallenhet: En kompott av tävling, fulspel, utfrysning, status och social kontroll.
Citera
2020-03-07, 15:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tänkte exakt det samma när jag läst deras kommunikation via meddelanden. Ett så osunt och destruktivt förhållande och man förstår att L slutligen blev helt nedbruten

Jag uppfattar det inte som att hon blir helt nedbruten. Hon fortsätter att anklaga SD och säga ifrån till honom. Poängen är att det inte leder till nåt gott.
Citera
2020-03-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
När det handlar om medhjälp till mord så krävs det ju en hel del bevis, lika som för Hanna och det verkar ju som att Hiding fokuserar på SD.

När det kommer till JG så litar jag inte på honom för fem öre vilket jag skrivit ett flertalet gånger i denna tråd.

Jag tror definitivt att han varit behjälplig, det finns för många frågetecken kring den karln. På vilket sätt vet jag inte men han dyker ju upp till höger och vänster överallt, som sagt, många frågetecken blir det.
Hans agerande framstår som Plumpt för mig.
Han framstår som stresskänslig,känslig och naiv. En person som tror SD om gott.
Jag har svårt att tro att han skulle agera medvetet kriminellt.
Däremot lyder han SD då han ser upp till honom tror jag.Lättlurand av SD i all sin naivitet.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-07 kl. 15:43.
Citera
2020-03-07, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jaså,var tekniska där... Gick inte brandlarmet vid två tillfällen?

Jag har inte satt mig in i den delen.
Vad jag har läst i tråden (och nu ligger jag ääääännu mer efter) verkar det ganska oklart runt vad som har hänt. Kanske har någon i tråden bättre koll än vad jag har?

En gång verkar ha varit före mordet och en gång efter mordet, eller?

Vet inte om larmet hade just med den tekniska undersökningen att göra? Kanske hade de sprayat någon spray eller dammat med något för fingeravtryck? Mycket vild gissning från mig.
Citera
2020-03-07, 15:43
Medlem
Citat:
Jag tror att JG enbart eller möjligtvis bara är ett verktyg för SD.JG har inget ont uppsåt enligt mig.
Amerikaner ogillar pinsamheter såsom porrsurfande. till exempel De vill ju undvika att tappa ansiktet.

Ja, Jerry är en harmlös påg. Lite obetänksamt, och kanske halvsnurrig men han är ingen elak typ, utan den snälla medkännande sorten, som Inter menar något ont.
Citera
2020-03-07, 15:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Hans agerande framstår som Plumpt för mig.
Han framstår som stresskänslig,känslig och naiv. En person som tror SD om gott.
Jag har svårt att tro att han skulle agera medvetet kriminellt.
Däremot lyder han SD då han ser upp till honom tror jag.Lättlurand av SD i all sin naivitet.

Det ska bli oerhört intressant att höra vad JG har att säga i rätten.
Citera
2020-03-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte satt mig in i den delen.
Vad jag har läst i tråden (och nu ligger jag ääääännu mer efter) verkar det ganska oklart runt vad som har hänt. Kanske har någon i tråden bättre koll än vad jag har?

En gång verkar ha varit före mordet och en gång efter mordet, eller?

Vet inte om larmet hade just med den tekniska undersökningen att göra? Kanske hade de sprayat någon spray eller dammat med något för fingeravtryck? Mycket vild gissning från mig.
Ja,man vet ju aldrig.Man bör inte dra förhastade slutsatser.
Citera
2020-03-07, 15:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Exakt,Och varför radera innehåll i telefonen när han sitter i förhör på polisstationen,Han visste exakt vad han gjorde,Han raderade bort saker som han visste att polisen skulle använda mot SD,Väntar med spänning på hans vittnesmål.
Citera
2020-03-07, 15:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, Jerry är en harmlös påg. Lite obetänksamt, och kanske halvsnurrig men han är ingen elak typ, utan den snälla medkännande sorten, som Inter menar något ont.

Nja, nu var det ju inte direkt snälla saker han skrev här i tråden enligt egen utsago(angett nick i FUP).

Har dessutom hört om honom via PM så nä, håller inte med dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in