2020-03-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Det är en av flera smarta reflektioner i ditt inlägg. Antingen har Stefan och Jerry tipsat varandra om barnporr på Darkweb eller så ljuger han. Men det får mig att tänka på hur uppgifter som vaskas fram i tråden kan komma att påverka rättegången. Diskussioner här i forumet som är av karaktären att leta efter motsägelser i Hannas, Stefans och Jerrys utsagor gör ju att de kan förbereda sig bättre inför förhör i rätten. Om åklagaren fäst sig vid samma motsägelse. Eller hur tänker ni?
JG vill inte tappa ansiktet för polisen med eget porrsurfande.Det är allt enligt mig.
Citera
2020-03-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att han raderar material som enligt honom inte är viktigt för polisen eftersom han är övertygad om att SD är oskyldig vid den tidpunkten. Då vill han ta bort pinsamheterna för att rädda sitt ansikte bara.

Jag är säker på att om han visste det han gör idag att SD sannolikt är mördaren och allt som kan användas mot honom är viktigt då hade han nog aldrig raderat pinsamheter bara för att han skulle få skämmas när det kom fram.
Absolut.Det är inte svårare än så enligt mitt sätt att se.
(JG är osmart..Kanske är han SD:s hantlangare efter mordet? Även om han inte själv riktigt förstår det allvarliga i det han gör.Tänker på detta med att han smög i hus/husen och brandlarm gick.....Inte klokt om det stämmer....En jubelidiot om han eldat bevis på uppmaning av SD och tro att det inte är straffbart)
Citera
2020-03-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä säger du det.

Du anser med andra ord JG vara bakom flötet, ja det kan jag nog hålla med om.

Det är alltid lika spännande att se vad som händer i tråden när man kritiserar honom.

Klart som fan att han varit mördaren behjälplig.
Ja,jag anser att JG är bakom flötet kort och gott.Jag kritiserar inte utan det är mer mitt konstaterande.
Om han varit behjälplig med något så har han inte riktigt förstått allvaret enligt mig.Han är " lite dum" på det viset....(verkar det som)
Citera
2020-03-07, 15:11
Medlem
Citat:
Varför försvarar du alltid JG? Är det för att han kommer från USA som du?

Själv är jag inte säker på hans inblandning men skulle inte förvåna mig om han mår dåligt just för att han varit behjälplig till mördaren.
Varför tror du att det bara är JG som mår dåligt?
Citera
2020-03-07, 15:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Varför tror du att det bara är JG som mår dåligt?

Var skrev jag någonstans att jag tror det är bara JG som mår dåligt?
Citera
2020-03-07, 15:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Väldigt hemskt att en möjlig gärningsman sitter och typ anklagar en son till den mördade mamman ;att vara den som gjort detta....
Sonen är ju tillräckligt ledsen .Att bli anklagad för något sådant är under all kritik...

Även vissa frekventa skribenter här i tråden, bland annat en förkyld, som ville rikta misstankarna mot sonen. Fruktansvärt!
Citera
2020-03-07, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Enligt SD har han plankat genom städaren. Frågat honom när han slutar osv. Varför det, liksom? Denna städare har inget minne av detta möte.

SD säger av att han bara har varit där och tränat 2 ggr. Enligt kortet har han ju varit där tre gånger?
Och båda gångerna har han BARA gymmat.
BFL: Vad tränar du?
MT: Jag var på gym
BFL: På gymmet?
MT: Ja
BFL: Bara gymmet?
MT: Bara gymmet
BFL: Ingen simning eller nåt sånt..?
MT: Nej

Ska man tolka det som att han talade sanning om sina två träningstillfällen: Han var där den 3e och den 11e, men egentligen inte den 14e..?

Aktbilaga 147 s. 546

Fotot på blöt SD med badbyxor finns i aktbilaga 147 på sida 577. Vet inte om jag missförstått det hela, men är fotot taget från gången INNAN den 14, dvs den 11e?
För han försäger sig på sida 546 att han har badbyxorna på sig.

Läs förhöret i samma aktbilaga sida 573.
"Jag har absolut inte simmat i dom där shortsen som var på en bilden heller"

Aktbilaga 150 sida 496 (tror jag)
SD var bjuden på mat den 11e på kvällen hemma hos hans kompis A*ndreas runt 19.
SD hade varit och simmat på Gustavsvik innan.

Snurrigt... Nu har både J*erry och A*ndreas sagt att han simmat. J*erry har sagt olika i olika förhör och vid iaf två tillfällen har han sagt att SD simmade innan de kollade på trappen den 14e. Han har även sagt att SD tränat innan de kollade på trappen.

Övrigt:
sida 495
A*ndreas nänmner att brandlarmet gick på onsdagen omkring 17.30-18.00
Flera poliser kom dit.

PS Förlåt om det är rörigt - brådis till tåget!.. Hoppas ni blir klokare av sidanvisningarna (hoppas dom blev rätt)

Nu har jag inte läst dessa förhör, men det verkar ju helt snurrigt med simning/icke simning.
Jag tror att SD försöker fixa till alibi upp till öronen, minut för minut. Men vad det här med simningen har att göra med det hela, det begriper jag inte.

SD var ju på gymmet 11 maj också (2018-05-11 17.26 ---JA) Lite repris 14 maj, med tanke på att det var då SD ringde polisen och LW var ute och snurrade i närområdet.

Kan det ha med det här att göra? Har han "lånat" något redskap där 11 maj, som han återlämnar 14 maj? Detta för att han har lagt om sin plan något? Och att han kanske är rädd att man ska märka att något saknas? Nu kanske han har ordnat med annat tillhygge?

Ser att utredarna frågar gymmet om det saknas några hantlar, vilket de inte har märkt.

Fotot på tornet är märkt 14 maj.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

Citerar det som A*ndreas säger på förhöret om brandlarmet för tydlighetens skull:
Aktbil 150, sid 495:

"En annan sak, var att brandlarmet gick på onsdag kväll, när tekniska var där. Wilma ringde
vid femtiden och cyklade hem till mig, så omkring 17.30-18.00 ungefär gick larmet. Det kom
flera bilar från polisen dit då. En granne Maja kom hem till oss så, hon umgås med Wilma
och Thea. Grannen hade ringt polisen först med tanke på att det var avspärrat.
"
Citera
2020-03-07, 15:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att han raderar material som enligt honom inte är viktigt för polisen eftersom han är övertygad om att SD är oskyldig vid den tidpunkten. Då vill han ta bort pinsamheterna för att rädda sitt ansikte bara.

Jag är säker på att om han visste det han gör idag att SD sannolikt är mördaren och allt som kan användas mot honom är viktigt då hade han nog aldrig raderat pinsamheter bara för att han skulle få skämmas när det kom fram.
Angående JG:s raderande i sin mobil så tänker man sig lätt att det bara finns två möjliga förklaringar här: Att antingen raderade JG något pinsamt material som skulle ha varit totalt ointressant för polisen, eller också raderade han något som var bevis för hans egen eller SD:s inblandning i brottet.

Men det finns också ett tredje alternativ. JG kan ha raderat något som han själv visste var totalt irrelevant för utredningen, men som han befarade ändå skulle vändas mot SD om det kom ut. Ett sådant här raderande i mobilen skulle i så fall kunna jämföras med att man helt enkelt undviker att nämna vissa saker i ett polisförhör, om man anar att det man säger skulle kunna komma att användas mot en själv eller mot någon annan på ett felaktigt och/eller fult sätt.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-07 kl. 15:33.
Citera
2020-03-07, 15:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ett klart avvikande beteende har han iallafall.

Men han känns som alldeels för social för att vara en man inom autismspektrat.
Just när det gäller den sociala biten så brukar vara det ofta vara ganska stor skillnad när det gäller könen. Men inom NPF finns ju ofta samsjuklighet.

Jag satsar på ADHD. Det kan också påverka förmågan till samspel med andra. En av kärnkriterierna är ju i impulsivitet Och käften går ju ständigt på Stefan, och det skrattas och fnissas inte bara i förhörsrummet - utan även i rättssalen.

”Det är svårt att kontrollera sina handlingar. Impulsiva tankar kan övergå i handling omedelbart,
utan att personen reflekterar över följderna. Svårigheter att fördröja eller undertrycka sina handlingar
kan orsaka spontana, tanklösa reaktioner, såsom
• ogenomtänkta uttalanden
• förhastade beslut
• ogenomtänkta handlingar.”
https://adhdtutuksi.fi/wp-content/uploads/2018/05/Medikinet_ADHD-Aikuispotilasopas_SWE_nettiversio_FINAL.pdf

Förmågan till samspel kan till viss del påverkas vid ADHD, även om det är långt vanligare vid autism och en av huvudkriterierna.
Grundorsakerna skiljer sig också här.

Diagnosen ADD hade nämnts av en arbetsledare (?) till honom, men i så fall borde det vara ADHD som avses. - Medicinering?

Vid en diagnosticerad funktionsnedsättning/variation som ADHD med frånvaro av medicin, borde han ha en mer eller mindre ojämn fysisk aktivitetsnivå, åtminstone periodvis. Något som hör till när hjärnan utsätts för fler intryck än den mäktar med att sortera och smälta för stunden. Inget i FUP´et tyder på det; lika kvälls- som morgonpigg, med en påtagligt hög och jämn mental aktivitetsnivå. Klarar av socialt umgänge och en ovanligt stor mängd inputs dygnet runt utan att kognitionen är synbart påverkad. Inget som jag kan utläsa av FUP åtminstone. Förutom att han uppger att han kan somna varsomhelst i huset, t.o.m på köksgolvet.
I vilket fall får han ihop vardagen med råge, betalar sina räkningar, kommer ihåg avtalade tider, slutför sina otaliga påbörjade projekt etc.
Citera
2020-03-07, 15:21
Medlem
Citat:

Du anser med andra ord JG vara bakom flötet, ja det kan jag nog hålla med om.

Det är alltid lika spännande att se vad som händer i tråden när man kritiserar honom.

Klart som fan att han varit mördaren behjälplig.

Men är inte det en ganska allvarligt formulerad anklagelse?

Medhjälp till mord är något allvarligt. Och om det är klart som fan hur kan det då komma sig att Hiding et al helt har missat det?

Har inte läst en promille av fup men det får man ju ändå anta att Hiding har gjort.
Citera
2020-03-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag inte läst dessa förhör, men det verkar ju helt snurrigt med simning/icke simning.
Jag tror att SD försöker fixa till alibi upp till öronen, minut för minut. Men vad det här med simningen har att göra med det hela, det begriper jag inte.

SD var ju på gymmet 11 maj också (2018-05-11 17.26 ---JA) Lite repris 14 maj, med tanke på att det var då SD ringde polisen och LW var ute och snurrade i närområdet.

Kan det ha med det här att göra? Har han "lånat" något redskap där 11 maj, som han återlämnar 14 maj? Detta för att han har lagt om sin plan något? Och att han kanske är rädd att man ska märka att något saknas? Nu kanske han har ordnat med annat tillhygge?

Ser att utredarna frågar gymmet om det saknas några hantlar, vilket de inte har märkt.

Fotot på tornet är märkt 14 maj.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

Citerar det som A*ndreas säger på förhöret om brandlarmet för tydlighetens skull:
Aktbil 150, sid 495:

"En annan sak, var att brandlarmet gick på onsdag kväll, när tekniska var där. Wilma ringde
vid femtiden och cyklade hem till mig, så omkring 17.30-18.00 ungefär gick larmet. Det kom
flera bilar från polisen dit då. En granne Maja kom hem till oss så, hon umgås med Wilma
och Thea. Grannen hade ringt polisen först med tanke på att det var avspärrat.
"
Jaså,var tekniska där... Gick inte brandlarmet vid två tillfällen?
Citera
2020-03-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men är inte det en ganska allvarligt formulerad anklagelse?

Medhjälp till mord är något allvarligt. Och om det är klart som fan hur kan det då komma sig att Hiding et al helt har missat det?

Har inte läst en promille av fup men det får man ju ändå anta att Hiding har gjort.
Det är en allvarlig anklagelse.Ingen av oss vet med 100 % säkerhet.Bara han själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in