2020-03-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker Lenas reaktion är självdestruktivt, hur hon verkligen krälar i stoftet och låter sig trampas på för en gnutta kärlek. Det utvecklade sig nästan som ett sadist-machosist förhållande. Men hon hade sitt bagage och klarade inte att bli lämnad. Hon behövde professionell hjälp, avprogrammering. Tänker att detta inte är så långt ifrån hjärntvättning trots allt. Svårt att begripa när man inte är utsatt.
Tänkte exakt det samma när jag läst deras kommunikation via meddelanden. Ett så osunt och destruktivt förhållande och man förstår att L slutligen blev helt nedbruten
Citera
2020-03-07, 11:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om SD kan mörda varför skulle han ha betänkligheter över att kasta misstankarna åt annat håll?

Ja du har väl rätt i det .

Efter det här som hänt har jag slängt bort alla deckare jag haft ,Läckberg och diverse andra författare..
Pallar inte att läsa deckare längre..

LW:s död gjorde att allt som var spännande i böckerna blev enbart hemskt att läsa efter att en vän gått bort IRL på ett sådant sätt .

Det som gör mest ont är att det inte verkar finnas någon som helst Ånger !!
Att inte låta en människa få leva sitt liv- utan istället ta det ifrån personen ,är för mig ofattbart!
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 12:00.
Citera
2020-03-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Sant. Men: även JG borde reagera på SD:s uppenbara ointresse av LW:s försvinnande. JG slår på stora trumman, kontaktar Missing People, pratar med folk, kan inte jobba...medan SD, mr Handyman/hyperaktivern/problemlösaren, inte gör ett skit. Svarar kortfattat och distanserat på JG:s oroliga mess, jobbar som vanligt, vill fokusera på "drömresan med sin drömkvinna" och tycker att det är jobbigt att "sinnet solkas".

Klart alla alarmklockor ringer här. JG känner SD. Han är uppenbart konfunderad av SD:s ointresse. Hans hantering av detta framstår dock som milt sagt tveksam. Ängsligt kollar han av mot SD, som verkar gilla att hålla honom lite på halster och klappar honom på huvudet. Jag tror att JG - utan beräkning, men p g a felriktad lojalitet, naivitet och panik - agerar nyttig idiot åt SD på flera plan. Han bevakar FB för att försöka identifiera skribenter, undanhåller information till polisen (att SD funderat på att döda HD osv), utför olika ärenden i SD:s bostad, raderar telegramdiskussioner under pågående förhör.

JG kommer bli ordentligt förhörd om detta i TR. Min tro är att han, om han svarar helt sanningsenligt på åklagarens frågor, kommer att komma med nya och för SD besvärliga uppgifter. Dom har undanhållits i god tro, eftersom SD övertygat JG om att dom - felaktigt - leder utredningen åt fel håll (mot en oskyldig SD).

Låt oss se vad som händer under rättegången.

Jag håller med om vad du skriver och jag kan utveckla det vidare. När L dör sjukskriver sig Jerry, och han tyckte inte bara om S utan han tyckte också mycket om L.

När tre vänner varit så tajta som de var, vill man ofta söka stöd hos den kvarlevande parten, för det är en slags kanal till de gemensamma minnen ni delar av den mördade personen. Det fungerar som ett övergångsobjekt att kunna känna samhörighet, och lite trygghet, mitt i en okänd, skrämmande och hotfull situation.

Under detta halvår som Jerry varit åtskild från Stefan tror och hoppas jag att han fått hjälp att bearbeta detta trauma. Men också att saker han intuitivt känner får komma upp till ytan och bearbetas.

Jag tror inte han har något avgörande för fallet att bidra med. Dels för att han inte kan veta om S begått mordet, oavsett vad han eventuellt misstänker, dels kan han inte heller säga att S är en psykopat, om han inte själv sett eller uppfattat dessa sidor hos S för egen del. Jerry vet inte vilken väg S cyklande hem från Jerrys bostad? Han vet inte om Stefan verkligen varit på Gustafsvik, för han var inte med, osv.

Jag ser snarare denna rättegång som början och startprcessen på Jerrys frigörelse från Stefans destruktiva påverkan. Att en verklig vän, dödar inte hans andra vän, och insikten om att det är högst troligt att så är fallet.
Citera
2020-03-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dessa uttalanden /utpekanden har skett ett flera ggr under denna långa period, enligt en annan av mina källor.

Ok, jag har bara Fup som källa.
Citera
2020-03-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja en verkligt nyttig idiot.
Som satt sig själv i klistret. Inte bara gentemot rättsväsendet utan såväl privat och socialt.

Som traskar i gråzonerna när det gäller rubriceringar som ”underlåtenhet att avslöja brott” och/eller ”uppsåtligt försvårande av utredning” genom att dels inte berätta om försvårande saker avs SD i polisförhör och dessutom radera potentiellt viktig information under ett polisförhör.

Som också beredvilligt kartlagt, identifierat och kontaktat postare här och bestämt avrått dom från att skriva om SD härinne.

Han har på flera sätt, oasvett utifrån naivitet och godtrogenhet, skitit i det välbekanta blå skåpet.

Är det helt belagt att det är JG som kontaktat postare här? Vet att jag har sett en viss diskussion i FuP mellan SD och JG, men är ju inte nödvändigtvis så att han har skridit till verket.
Citera
2020-03-07, 11:58
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur ska jag kunna veta det?

Jag fokuserar på FUP, inte på att spekulera
om HD.
Det enda jag hoppas är att hon berättar
allt hon vet när hon ska vittna.

Förövrigt tycker jag att det är fruktansvärt
lågt att håna henne för att hon har varit
psykiskt sjuk. Det gjorde LW också. ”Sjuk
och tråkig” var tydligen det värsta man
kunde vara, enligt henne. Ingen empati.
Det var väl därför hon tyckte så synd om
sig själv när hon skadat benen. Hon ville
väl inte vara sjuk och tråkig.
Fruktansvärd människosyn.
Så du menar att HD inte har någon roll alls i detta? Intressant. Sen är det ju bara pinsamt av dig att hävda att du tycker det är fruktansvärt att håna någon för deras psykiska tillstånd, när det är precis det du ägnar många många timmar om dagen att göra mot LW 😅

Du kan inte ens ta dig tiden att svara på frågorna? Försöker ju diskutera med dig, därför detta forum finns! Tycker dessutom det är högst relevanta frågor eftersom HD ska vittna.

Tror du hon är rädd för att bli mördad av SD nu när hon vet vad han är kapabel till?
Tror du hon är rädd för att han ska skrida till verket med sina planer att mörda barnen?
Vad tror du gör att hon stannar kvar hos honom?
Vad tror du barnen kommer tycka om henne när de växer upp och läser denna FUP?
Hur tror du att hon pratar om SD till dem just nu?
Vad tror du att HD’s föräldrar tycker om henne men framförallt SD när de läst FUP?
Tror du att SD njöt när han slog sönder LW’s huvud med 17 slag, eller tror du att han sörjde?
Tror du att SD egentligen njöt mer av att knulla LW, än att leva med HD?

Vad tänker du om detta inlägg? Varför i hela friden gör han så?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Eller att han t.o.m. anklagat N*a för mordet?
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-07 kl. 12:14.
Citera
2020-03-07, 11:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Skriver som en råtta, ursäkta. Jag har inte läst det i Stefans uttalanden och förhör, då jag ännu inte läst dessa. Utan det finns andra uppgifter i fup om att Noa pucklat på Lena i någon dispyt.

När jag skrev detta till Pantzer menade jag att Stefan kanske hade kännedom om detta genom att Lena förmedlat den incidenten till honom, vilket ledde till att den kännedomen användes som ett sätt att utpeka N som en tänkbar kandidat till mordet. Men det var bara min logik. Lena skriver nämligen till Jenny. F och menar att Stefan bl.a. stöttat henne i föräldrarollen angående hennes behandling och beteende mot barnen. Tolkar själv att det handlar om gränssättning.

Jo, jag vet att de har våldshistorik men hur konstigt vore inte det om SD anklagat NW för att vilja döda Lena under dagen 14/5 och samma natt dödas hon? Det hade bara ökat misstankarna mot SD, inte mot NW.

Varför inte börja anklaga NW efter försvinnandet 15/5? Jag tänker alltså att anklagelsen inte kan vara att NW dödat Lena om den började redan 14/5.

Frågan är då vad var anklagelden i så fall. Var det möjligtvis motivet till mordet? Blev Lena så arg på SD:s anklagelse mot hennes son att bråk utbröt vid planket?
Citera
2020-03-07, 12:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LWs besök på polisstationen?

Nej det rörde nåt helt annat.
Aktbilaga 146 sid 279
Citera
2020-03-07, 12:04
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att de har våldshistorik men hur konstigt vore inte det om SD anklagat NW för att vilja döda Lena under dagen 14/5 och samma natt dödas hon? Det hade bara ökat misstankarna mot SD, inte mot NW.

Varför inte börja anklaga NW efter försvinnandet 15/5? Jag tänker alltså att anklagelsen inte kan vara att NW dödat Lena om den började redan 14/5.

Frågan är då vad var anklagelden i så fall. Var det möjligtvis motivet till mordet? Blev Lena så arg på SD:s anklagelse mot hennes son att bråk utbröt vid planket?

Ok, då tror jag att det gick upp ett liljeholmens ljus till slut. Förhörsledaren kanske diskuterar vilka alternativa personer som kan ha motiv till att Lena ska försvinna, och då kanske S bl.a. pekar ut N eftersom de haft en fysisk incident mor- son, som han känner till sedan tidigare?
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-07 kl. 12:35.
Citera
2020-03-07, 12:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tänkte exakt det samma när jag läst deras kommunikation via meddelanden. Ett så osunt och destruktivt förhållande och man förstår att L slutligen blev helt nedbruten

LW och SD fungerade som en argsint pitbull som blivit irriterad på en sur amstaff där de till slut rykt ihop där amstaffen hållit kvar käkarna runt pitbullens hals tills döden infann sig....

Ingen rim och reson ,bara massa instinkt ...

Det som var så fel i det hela var att SD borde ha HJÄLPT LW ur dennas beroendeställning genom att fått henne att inse att hon levde bättre utan honom ,istället för att spä på massa ord och visor om gulligull på Killimanjaro etc.
Hans omtanke omkring hennes INRE känsloliv var inte på topp om man säger så...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 12:15.
Citera
2020-03-07, 12:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Är det helt belagt att det är JG som kontaktat postare här? Vet att jag har sett en viss diskussion i FuP mellan SD och JG, men är ju inte nödvändigtvis så att han har skridit till verket.

Ja det är helt säkert.
Han har kontakta iallafall 3 st som jag vet om. Jag har sett skärmdumpar.
Postarna Sh.Holmes, en som vill vara anonym och mirdidjul66.
Jag har lagt upp skämdump från den sistnämnde, från en messengerkonversation, i ett av mina tidigare inlägg.
Citera
2020-03-07, 12:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Varifrån får du uppgiften att SD skulle anklagat NW redan den 14/5?
Kan du ange källa i FUP så det blir lättare.

Första förhöret med SD är ju den 15/5.
Menar du polisförhöret med NW den 14/5?
Det gällde nåt helt annat.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-07 kl. 12:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in