2020-03-07, 10:53
Medlem
landbandys avatar
Verkar som att just det där med att bli ÖVERGIVEN tog väldigt hårt på LW ?
Citera
2020-03-07, 10:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Kan det bero på att det sägs att Noa ska tifigare ha puckat på sin mor Lena när de hade någon dispyt? Läste det i Fup men det var i Stefans förhör, dit har jag inte hunnit ännu.

Oj ,hoppas du menar ordet "pucklat" ??????
Citera
2020-03-07, 10:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker Lenas reaktion är självdestruktivt, hur hon verkligen krälar i stoftet och låter sig trampas på för en gnutta kärlek. Det utvecklade sig nästan som ett sadist-machosist förhållande. Men hon hade sitt bagage och klarade inte att bli lämnad. Hon behövde professionell hjälp, avprogrammering. Tänker att detta inte är så långt ifrån hjärntvättning trots allt. Svårt att begripa när man inte är utsatt.

Ja, jag tycker det var starkt av Lena att förstå och söka hjälp till slut trots allt det. Jag vet att det är svårt att lämna när man som Lena har anknytningsproblematik, bekräftelsebehov och separationsångest.
Förstår inte hur det kan vara ett års väntan för fall som Lenas. Det borde göras en Lex-anmälan så det blir utrett och kanske inte sker med fler kvinnor på den vårdenheten.
Citera
2020-03-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja det är ju jättedumt av henne att tro att han älskar henne bara för att han nästan varje dag säger "jag älskar dig" och att han säger att hon ska bli hans fru. Hon borde förstå att det bara betyder "jag vill knulla dig". Eller hur tänker du?

Haha, tror du på allting som en människa säger till dig, bara för att någon säger något till dig?

Lena trodde inte på Stefan, hennes chattar med Jenny. F avslöjar det, men hon ville att det han tidigare sagt skulle vara sant. Hon visste att han främst ville ligga, och dela resten av livet med Hanna, det var därför hon var så arg på honom. Hon ansåg att S behandlade henne som en bajstrasa, det framgår i telefonsamtal mellan Lena och Stefan.
Citera
2020-03-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oj ,hoppas du menar ordet "pucklat" ??????

Ja, läste det i Fup, att Noa hade pucklat på Lena, men källan var inte Stefan.
Citera
2020-03-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om man vill veta om någon älskar en så
ska man inte gå efter vad de säger utan
efter vad de gör.
Handlingar talar högre än ord.

Har du faktiskt rätt i. Man visar med sina handlingar vem man är. Till och med Stefan kunde vara hjälpsam ibland. Han fixade exepelvis Lenas badrum.
Citera
2020-03-07, 11:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jag har inte riktigt sett dig göra en psykologisk analys av HD. Du skulle inte kunna dela med dig av dina tankar om vad som försiggår i det psykfallets huvud just nu?

Tror du hon är rädd för att bli mördad av SD nu när hon vet vad han är kapabel till?
Tror du hon är rädd för att han ska skrida till verket med sina planer att mörda barnen?
Vad tror du gör att hon stannar kvar hos honom?
Vad tror du barnen kommer tycka om henne när de växer upp och läser denna FUP?
Hur tror du att hon pratar om SD till dem just nu?
Vad tror du att HD’s föräldrar tycker om henne men framförallt SD när de läst FUP?
Tror du att SD njöt när han slog sönder LW’s huvud med 17 slag, eller tror du att han sörjde?
Tror du att SD egentligen njöt mer av att knulla LW, än att leva med HD?

Hur ska jag kunna veta det?

Jag fokuserar på FUP, inte på att spekulera
om HD.
Det enda jag hoppas är att hon berättar
allt hon vet när hon ska vittna.

Förövrigt tycker jag att det är fruktansvärt
lågt att håna henne för att hon har varit
psykiskt sjuk. Det gjorde LW också. ”Sjuk
och tråkig” var tydligen det värsta man
kunde vara, enligt henne. Ingen empati.
Det var väl därför hon tyckte så synd om
sig själv när hon skadat benen. Hon ville
väl inte vara sjuk och tråkig.
Fruktansvärd människosyn.
Citera
2020-03-07, 11:06
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Haha, tror du på allting som en människa säger till dig, bara för att någon säger något till dig?

Lena trodde inte på Stefan, hennes chattar med Jenny. F avslöjar det, men hon ville att det han tidigare sagt skulle vara sant. Hon visste att han främst ville ligga, och dela resten av livet med Hanna, det var därför hon var så arg på honom. Hon ansåg att S behandlade henne som en bajstrasa, det framgår i telefonsamtal mellan Lena och Stefan.

Nej, jag tror inte på allt andra säger till mig. Och jag tror att LW ville tro på hans känslor. Det skapade hur som helst kaos hos henne att han var på och av.
Citera
2020-03-07, 11:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kan det bero på att det sägs att Noa ska tifigare ha puckat på sin mor Lena när de hade någon dispyt? Läste det i Fup men det var i Stefans förhör, dit har jag inte hunnit ännu.

Anklagelsen ska ha börjat 14/5. Varför skulle SD börjat anklaga NW för att vilja döda Lena innan hon ens försvinner?
Citera
2020-03-07, 11:07
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det håller jag med om ...

Men eftersom det kommit upp några ggr i tråden och man nu efteråt vet att hon låg där länge så är det nog mer min önskan att de hade kunnat tagit en sväng runt plankhörnet ,vet inte ,men för mig är det så otroligt sorgset att hon låg där inför allas beskådning (som nu knappt var någon ,men endå)

Sen att några smågrabbar på mitt område hittade henne ,var inte alls speciellt bra för deras minnen.
Så därför snackar jag om att det var väldans trist att poliserna inte hann runt hörnet ...där & då !

Antar att det är hundägare som mest strosar därbakom ,kanske för att slippa ta upp en eller annan hundkotte ,vad vet jag ..?
Men de där grabbarna var ju inga som rastade hundar så de var nog j-igt oförberedda på den syn som de fick erfara ,lider med dem fortfarande ...

(Spekulation)
Där var den igen; en trådsanning om att det var barn som hittade henne. Det var tre syskon som hittade henne; en man och två kvinnor.
Citera
2020-03-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker Lenas reaktion är självdestruktivt, hur hon verkligen krälar i stoftet och låter sig trampas på för en gnutta kärlek. Det utvecklade sig nästan som ett sadist-machosist förhållande. Men hon hade sitt bagage och klarade inte att bli lämnad. Hon behövde professionell hjälp, avprogrammering. Tänker att detta inte är så långt ifrån hjärntvättning trots allt. Svårt att begripa när man inte är utsatt.

Ja, det tror jag är sant. De hade ett sadist- maschosist förhållande, där de växelvis agerade i båda rollerna genom hot, kontroll och förtryck. Jag kan föreställa mig att Stefan också har en slags anknytningsproblematik, eftersom han manipulerar så mycket för att både behålla och äta kakan samtidigt. Det finns många perspektiv som kan belysa deras destruktiva relation.

Lena beskrev sig själv som aktiv i båda rollerna. Med förklädet, väntande, passiv och förnedrad, men också med ett övertag och piska. Hela den processen kan följas i chatthistoriken med Jenny F. I mars 2018 Var Lena superlycklig och triumferande över att Davidssons skilt sig och H träffade Sillen istället för Stefan.
Citera
2020-03-07, 11:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Där var den igen; en trådsanning om att det var barn som hittade henne. Det var tre syskon som hittade henne; en man och två kvinnor.

Tack ,skönt att höra ,har hela tiden trott det var några grannbarn .tusen tack för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in