2020-03-07, 11:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Håller med om allt förutom de två sista raderna. Tror ingen väsentlig information försvunnit som är viktig för utredningen. Jerry, vill snarare dölja material av pinsam karaktär. Han verkar därtill ha ett känsligt samvete och saknar inte empati, till skillnad från Stefan.

Sedan skulle jag vilja tillägga att det är naturligt och mänskligt att inte misstänka den ena parten i dreamteam för att ha mördats av den andra parten, av tre, och tillika hans bäste vän. Skulle du eller jag med lätthet genomskåda våra bästa polare, om de anklagades för mord? Då hade vi väl aldrig ens haft dem som bästa vän från början? Hur många vänner har man inte själv haft genom åren som ingalunda är felfria, men man tycker om, och umgås med dem ändå? Man kanske har gemensamma intressen, likartade värderingar, eller liknande humor? Eller man kompletterar varandra bra, för man bidrar med olika saker i relationen. Det finns ju fullt av olika skäl till att människor finner varandra.

Sant. Men: även JG borde reagera på SD:s uppenbara ointresse av LW:s försvinnande. JG slår på stora trumman, kontaktar Missing People, pratar med folk, kan inte jobba...medan SD, mr Handyman/hyperaktivern/problemlösaren, inte gör ett skit. Svarar kortfattat och distanserat på JG:s oroliga mess, jobbar som vanligt, vill fokusera på "drömresan med sin drömkvinna" och tycker att det är jobbigt att "sinnet solkas".

Klart alla alarmklockor ringer här. JG känner SD. Han är uppenbart konfunderad av SD:s ointresse. Hans hantering av detta framstår dock som milt sagt tveksam. Ängsligt kollar han av mot SD, som verkar gilla att hålla honom lite på halster och klappar honom på huvudet. Jag tror att JG - utan beräkning, men p g a felriktad lojalitet, naivitet och panik - agerar nyttig idiot åt SD på flera plan. Han bevakar FB för att försöka identifiera skribenter, undanhåller information till polisen (att SD funderat på att döda HD osv), utför olika ärenden i SD:s bostad, raderar telegramdiskussioner under pågående förhör.

JG kommer bli ordentligt förhörd om detta i TR. Min tro är att han, om han svarar helt sanningsenligt på åklagarens frågor, kommer att komma med nya och för SD besvärliga uppgifter. Dom har undanhållits i god tro, eftersom SD övertygat JG om att dom - felaktigt - leder utredningen åt fel håll (mot en oskyldig SD).

Låt oss se vad som händer under rättegången.
Senast redigerad av Betongbaletten 2020-03-07 kl. 11:18.
Citera
2020-03-07, 11:16
Medlem
landbandys avatar
Att ligga med en gift man är och förblir olyckligt för den kvinna som håller på med det ,en gift man är och förblir en gift man ,typ i 95% i alla fall .
Kanske LW trodde sig tillhöra de 5 % som skulle få gifta sig med en GIFT man ??
Förlovning på Killimanjaro ??
Kill i Manjaro.....vem kom på den ideen ? LW eller SD ?
Vem tog upp den förlovningsideen egentligen ?
Undrar vad som hade hänt OM de hade gått ihop ,och om SD tröttnade efter ett tag .....hade LW tjatat om att de skulle vara fortsatt ihop då ?

Vad hade hänt då ,utifrån dessa två personers ilska mot varandra när de var missnöjda på ett eller annat sätt ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 11:26.
Citera
2020-03-07, 11:17
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tack ,skönt att höra ,har hela tiden trott det var några grannbarn .tusen tack för infon.
Tänkte detsamma; inte så kul för någon att hitta en död människa, men det är "bättre" att vuxna gör det...
Citera
2020-03-07, 11:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte också på det men från 14/5 står det.

?? och??
Datum har säkert satts standardmässigt. Det säger nu sig självt att man inte kan bli mordanklagad innan brottet skett.

Stefan har vid flera tillfällen fram till gripandet 27/8 försökt rikta ljuset mot Noa.

Detta är inte mina ord, utan de har uttalats i rättsalen och här nedan citerats av min källa:

”Domaren beslutar det med brottets art och vad Noa blivit anklagad för under från 14/5 tills Stefan häktades aug 2019. Paragraf 36:18 2 stycket 37”

[K36]18 § Rättens ordförande får besluta att en part eller en åhörare inte får närvara i rättssalen
om det kan antas att ett vittne av rädsla eller någon annan orsak inte fritt berättar sanningen på grund av partens eller åhörarens närvaro, om parten eller åhöraren utsätter ett vittne för påtryckningar

Källa: https://lagen.nu/1942:740#K36P18S1

Hela källans rapportering:
Citera
2020-03-07, 11:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
?? och??
Datum har säkert satts standardmässigt. Det säger nu sig självt att man inte kan bli mordanklagad innan brottet skett.

Stefan har vid flera tillfällen fram till gripandet 27/8 försökt rikta ljuset mot Noa.

Detta är inte mina ord, utan de har uttalats i rättsalen och här nedan citerats av min källa:

”Domaren beslutar det med brottets art och vad Noa blivit anklagad för under från 14/5 tills Stefan häktades aug 2019. Paragraf 36:18 2 stycket 37”

[K36]18 § Rättens ordförande får besluta att en part eller en åhörare inte får närvara i rättssalen
om det kan antas att ett vittne av rädsla eller någon annan orsak inte fritt berättar sanningen på grund av partens eller åhörarens närvaro, om parten eller åhöraren utsätter ett vittne för påtryckningar

Källa: https://lagen.nu/1942:740#K36P18S1

Hela källans rapportering:

Noa måste ju bli fly förbannad på honom ,när hans mamma är död och att sonen sen blir ansedd som skyldig till detta utav SD !!
Citera
2020-03-07, 11:23
Medlem
Citat:
Anklagelsen ska ha börjat 14/5. Varför skulle SD börjat anklaga NW för att vilja döda Lena innan hon ens försvinner?

Skriver som en råtta, ursäkta. Jag har inte läst det i Stefans uttalanden och förhör, då jag ännu inte läst dessa. Utan det finns andra uppgifter i fup om att Noa pucklat på Lena i någon dispyt.

När jag skrev detta till Pantzer menade jag att Stefan kanske hade kännedom om detta genom att Lena förmedlat den incidenten till honom, vilket ledde till att den kännedomen användes som ett sätt att utpeka N som en tänkbar kandidat till mordet. Men det var bara min logik. Lena skriver nämligen till Jenny. F och menar att Stefan bl.a. stöttat henne i föräldrarollen angående hennes behandling och beteende mot barnen. Tolkar själv att det handlar om gränssättning.
Citera
2020-03-07, 11:32
Medlem
landbandys avatar
Väldigt hemskt att en möjlig gärningsman sitter och typ anklagar en son till den mördade mamman ;att vara den som gjort detta....
Sonen är ju tillräckligt ledsen .Att bli anklagad för något sådant är under all kritik...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 11:45.
Citera
2020-03-07, 11:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
JG är som sagt en "nyttig idiot". Han undanhåller/gömmer saker för utredarna, sen checkar han ängsligt av med SD. Jag tror inte heller att han vet vad SD gjort. Han vacklar, läser på FB, återkopplar till SD, ber SD förklara när märkligheter snurrar...osv.
Han ger inte intrycket av att vara en särskilt god människokännare, och han framstår som väldigt naiv. Detta i kombination gör att han så klart blir drömvännen #1 för en manipulatör av SD:s kaliber.
Jag är övertygad om att det fanns väldigt besvärande grejer rörande SD i den där raderade chatten. Men det baserar jag på mina egna tankar och intryck, så naturligtvis kan jag ha fel.

Ja en verkligt nyttig idiot.
Som satt sig själv i klistret. Inte bara gentemot rättsväsendet utan såväl privat och socialt.

Som traskar i gråzonerna när det gäller rubriceringar som ”underlåtenhet att avslöja brott” och/eller ”uppsåtligt försvårande av utredning” genom att dels inte berätta om försvårande saker avs SD i polisförhör och dessutom radera potentiellt viktig information under ett polisförhör.

Som också beredvilligt kartlagt, identifierat och kontaktat postare här och bestämt avrått dom från att skriva om SD härinne.

Han har på flera sätt, oasvett utifrån naivitet och godtrogenhet, skitit i det välbekanta blå skåpet.
Citera
2020-03-07, 11:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Anklagelsen ska ha börjat 14/5. Varför skulle SD börjat anklaga NW för att vilja döda Lena innan hon ens försvinner?

LWs besök på polisstationen?
Citera
2020-03-07, 11:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Skriver som en råtta, ursäkta. Jag har inte läst det i Stefans uttalanden och förhör, då jag ännu inte läst dessa. Utan det finns andra uppgifter i fup om att Noa pucklat på Lena i någon dispyt.

När jag skrev detta till Pantzer menade jag att Stefan kanske hade kännedom om detta genom att Lena förmedlat den incidenten till honom, vilket ledde till att den kännedomen användes som ett sätt att utpeka N som en tänkbar kandidat till mordet. Men det var bara min logik. Lena skriver nämligen till Jenny. F och menar att Stefan bl.a. stöttat henne i föräldrarollen angående hennes behandling och beteende mot barnen. Tolkar själv att det handlar om gränssättning.

Dessa uttalanden /utpekanden har skett ett flera ggr under denna långa period, enligt en annan av mina källor.
Citera
2020-03-07, 11:47
Medlem
landbandys avatar
Att vara ensamstående mor till tonårsbarn är väl inte det lättaste ,men det var ju trist att LW inte kunde ta hjälp utav UW istället ?

Sen kan man ju tycka att HD skulle ha satt ner foten och begärt att SD skulle hålla sig till att fostra sina egna barn och låta andra sköta sitt .
Om han nu lyckades med sina barn behöver han ju inte fortsätta den uppgiften på grannbarnen ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 11:49.
Citera
2020-03-07, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Väldigt hemskt att en möjlig gärningsman sitter och typ anklagar en son till den mördade mamman ;att vara den som gjort detta....

Varför skylla ifrån sig hela tiden , att det var därför och det var därför och det måste ha varit den eller kanske dem !?

Om SD kan mörda varför skulle han ha betänkligheter över att kasta misstankarna åt annat håll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in