2020-03-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Hade influensa för fyra veckor sedan, konstigaste jag varit med om. Så satans ont i halsen. Försvann efter två veckor drygt, enda som är kvar är ont i hjärtat. Som hugg. Har inte känt det så mycket senaste dagarna så skulle ut på en löptur men efter 4 km började det hugga rejält igen.. konstig influensa.

Svinis. Jag har själv haft svinis och tror det är igen nu, även om de skall testa för Corona idag. Svinis var precis sådär på mig med, men inte bara det, all den hör jävla stressen kring Corona, även om jag inte är orolig alls, är jobbig.
Citera
Bannlyst
Här en snubbe fd Polis som bor nära mig

Han har ett mycket bra lager av det mesta bland annat 19 tuber majonäs.

Han kann klara sig 1 ar Utan att handla mat dessutom har han solpanel pa taket.

Mitt lilla konservlager maste fyllas pa det e helt klart

Massor med bra bilder pa maten:

https://www.blick.ch/news/schweiz/basel/prepper-und-ex-polizist-benno-panissidi-59-hortet-notvorrat-damit-kann-ich-ein-jahr-lang-ueberleben- id15784688.html
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Vi har ett medelstort utbrott i Europa. Det är inget problem med att köra, vi behöver inte stänga ner Stockholms lokaltrafik, stänga alla skolar och arbetsplatser, vi behöver inte förbjuda människor att träffas. Det är bra om sjuka stannar hemma, det kommer minska spridningen. Sedan har du lovat ett vaccin till inom någon månad och då löser det sig ju.

Det fetade: Jag har alltid trott att det tar 1-2 år att få fram ett vaccin. Det har jag alltid trott, förstår inte vad det kommer ifrån att jag skulle tro att det tar någon månad. Det skulle jag aldrig säga.
Citera
Medlem
Är det hockey idag..så man kan ta sig till affären?
Citera
2020-03-07, 11:01
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Så 3 500 döda har fått ner befolkningen till en lämplig nivå? Eller hur många räknar du kommer att dö av snuvan?

Risken för smittor, olyckor, krig, mm. ökar ju större folkmängden blir på planeten. desperation är en av de sista drivkrafterna att folk tar ihjäl varandra och det kommer när primärt viktiga resurser inte räcker till.

En sund människa lägger sig inte bara ned och dör när det närmar sig "slutet", så vi kan förvänta oss desperata åtgärder i samhället om detta går för långt.

Att dö av en smitta primärt eller att dö av den sekundärt för att någon desperat person direkt dödar dig är en viss skillnad. Skulle dock tro att Viruset primärt tar flest offer.
Citera
2020-03-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Är det hockey idag..så man kan ta sig till affären?

Eller handla under melodifestival finalen ikväll.
Citera
Medlem
Bananarmens avatar
tre nya smittade i skåne enligt expressen
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Jag fick en tid jag skall befinna mig utanför sjukhusets alternativa ingång (de har som en gång dör nu, avskärmad) så tar de emot mig.
Jag fick vänta ungefär 15 minuter innan jag talade med smittskydsläkare (kopplad från 1177). Jättebra bemötande.

Samma ingång användes förövrigt när man transporterade dit en misstänkt Ebola patient gör flera år sedan.

Hur tar du dig dit?
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och Agnes Wold, som fick bre ut sig i Expressen igår kväll (det har ni säkert redan diskuterat här). Hon gav flera slängar åt skolor som stängt, och föräldrar som begärt att de ska stängas.

Jag hoppas att alla vet att hon har en feministisk agenda? Hon vill absolut inte att några mammor ska vara hemma av den anledningen, hon SKITER i om det innebär att några barn med dåligt immunförsvar eller kroniska sjukdomar dör, eller att barnen i sin tur smittar andra som dör (t.ex. äldre släktingar, eller ett syskon eller en förälder med nedsatt immunförsvar).

Agnes Wold har även, som ett led i spridningen av sin feministiska agenda, försvarat sena aborter (eller i alla fall vad vi i Sverige kallar "mittemellan", d.v.s. i graviditetsvecka 13-17) och motarbetat amning. Man ska inte tro på ett ORD av vad hon säger!
Under tiden som hon klunkat i sig en bib har hon fortsatt på twitter och hyllat Tegnell.
Citera
2020-03-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Eller handla under melodifestival finalen ikväll.
Ja, mycket bra tips..TACK!
Citera
2020-03-07, 11:05
Medlem
Det kom ett fall igår till Östermalmsskolan. Idrottslärarna på Gärdesskolan informerade eleverna att Östermalms skolan var drabbat.
De hade klassresa måndag och tisdag och de fick inte följa med. Skolan var stängd måndag och tisdag.
Citera
2020-03-07, 11:05
Medlem
ananasskivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Här en snubbe fd Polis som bor nära mig

Han har ett mycket bra lager av det mesta bland annat 19 tuber majonäs.

Han kann klara sig 1 ar Utan att handla mat dessutom har han solpanel pa taket.

Mitt lilla konservlager maste fyllas pa det e helt klart

Massor med bra bilder pa maten:

https://www.blick.ch/news/schweiz/basel/prepper-und-ex-polizist-benno-panissidi-59-hortet-notvorrat-damit-kann-ich-ein-jahr-lang-ueberleben- id15784688.html

Hoppas han utöver det också har ett lager med vapen. Om skiten skulle träffa fläkten på riktigt lär fler än han själv göra anspråk på hans grejer.. Otroligt dumt att publicera något dylikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in