Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Att den kommer att få fart i Sverige (vilket jag antar att du då åtminstone menar ett hundratal tusen eller mer?) är ett antagande som flera väldigt kompetenta figurer inte ser som sannolikt. Andra kompetenta figurer ser det som sannolikt, men att du säger "NÄR" detta händer är det ett antagande. Du vet inte.
Vad gäller 3.5% är det ingen officiell siffra eftersom vi inte vet antalet smittade. Det är beräknat på fall mitt under utbrottet och framförallt när flera områden är tidigt i utbrottet då det ofta är höga siffror på underrapportering. Om det inte finns någon underrapportering alls, ja då är det 3,5% men ingen anledning till att tro det baserat på olika erfarenheter.
Det är klart man inte vet den exakta dödligheten, men det vet ju man inte om någonting. Ingen kan ju veta exakt hur många som har alla världens sjukdomar.
Vi får gå på det vi vet, då är det närmare 3,5% som dött, av de som bekräftats. Jag är också övertygad om att MÅNGA MÅNGA mer är smittade som inte upptäckts, men det innebär ju att folk dör av coronan också utan att det upptäcks.