2020-03-07, 10:31
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Smittar toaletter?

Ja, offentliga toaletter kan vara en oehörd smittohärd då viruspartiklar hittats i patienters urin och avföring.
Citera
2020-03-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är det jag oroar mig över med mina söndertvättade händer.
Använd engångshandskar och tvätta dem som "dina händer"
Citera
2020-03-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Danmark är alla sammankomster inställda. Ingen publik någonstans. Teater, studios, idrott osv - Folk åker tydligen inte ens taxi längre. Danskarna kommer att stänga bron mot Malmö där araberna härjar. Ingen info har gått ut på arabiska i Malmö och viruset och de ser inte på svensk TV eller läser svenska tidningar.
Verkligen? Jag gick in på första bästa konsert jag kunde hitta, Viborg Metal Festival. Den är inte alls inställd. Däremot konstaterar de att med sina 400 åskådare klarar de sig undan uppmaningen att ställa in evenemang med fler än tusen deltagare. Men märk väl att det är en uppmaning, "opfordre", inget förbud. Varför hittar du på saker?
Citera
2020-03-07, 10:33
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
St Görans är privat medans SÖS drivs av det offentliga.

Har dom olika geografiska upptagningsområde?
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nä, nu får Anders Tegnell ta den där italienaren i örat. Typiskt latinos att inte fråga Anders innan de uttalar sig.

Barn s m i t t a r i n t e, har ju Anders varit tydlig med.

Här länk till artikeln
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50487e/sa-blev-italien-centrum-for-europas-coronaexplosion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja, offentliga toaletter kan vara en oehörd smittohärd då viruspartiklar hittats i patienters urin och avföring.

Så Mellotoaletterna ska man undvika. Grattis all publik och artister.
Citera
2020-03-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Visst funkar t-K sprit även klorin utspätt med vatten fungerar utmärkt. Man kan göra sin egen blandning av vatten t-sprit och klorin och lägga i några droppar parfym.. Enbart korkade köper dyra komersiella produkter.. Handla på dig några dunkar klorin och t eller k sprit. blanda spriten med en mix av vatten och klorin andelen klorin beror på hur starkt kloring du har men blanda enligt klorinets anvisningar.

Även Amoniak tar död på virus och bakterier effektivt men är inget vidare på händerna, dock toppen av torka rent olika ytor med. Även metalnol fungerar om man har det..

Hembränt, spolarvätska, renat brännvin, cognac, whiskey osv funkar bra som handsprit.. men är roligare att dricka..

Nej man ska inte blanda klorin med t-sprit (etanol). Endast korkade blandar klorin med t-sprit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt allvarligt: Hur är det möjligt att de går vidare med att köra mellofestivalen med publik? Sverige och Stockholm är en av de städer där viruset ökar allra mest just nu. Alla andra länder som ens är i närheten av våra siffror per capita har antingen beslutat att slopa folksamlingar eller sätta städer i karantän.

Och Sverige kör mellofinalen på Friends arena som ingenting hänt, då vi har ett större utbrott än varje Europeiskt land förutom Italien och Island?

Vi har ett medelstort utbrott i Europa. Det är inget problem med att köra, vi behöver inte stänga ner Stockholms lokaltrafik, stänga alla skolar och arbetsplatser, vi behöver inte förbjuda människor att träffas. Det är bra om sjuka stannar hemma, det kommer minska spridningen. Sedan har du lovat ett vaccin till inom någon månad och då löser det sig ju.
Citera
Medlem
sturestolpskotts avatar
Hmm... mörkläggning pågår?

Från att ha varit förstasidesnyhet och legat högst upp på ALLA stora tidningar ser man nu INGET om corona utan att scrolla ner en bra bit. Varför blev det plötsligt så?

Kan MSB ha gått ut med direktiv? Minns att damen från MSB gick ut i direktsändning och sa att man övervägde att begränsa information om smittade och hanteringen då det kunde vara en "fara för rikets säkerhet" typ...

Är det vad man gör nu?

Gör en snabb genomgång av våra största nyhetssajter så ser ni hur "nertonat" det är jämfört med igår eller förra veckan.
Citera
Medlem
Sverige: 137
Norge: 134

Blir tett om hvem som tar 1 plass til slutt, men Norge vinner som regel

"Fun" fact:

Av alle land i Asia så er det bare Kina, Sør-Korea, Japan og Iran som har flere smittede enn Norge og Sverige.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-07, 10:35
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Verkligen? Jag gick in på första bästa konsert jag kunde hitta, Viborg Metal Festival. Den är inte alls inställd. Däremot konstaterar de att med sina 400 åskådare klarar de sig undan uppmaningen att ställa in evenemang med fler än tusen deltagare. Men märk väl att det är en uppmaning, "opfordre", inget förbud. Varför hittar du på saker?

Han sprider disinformation för fullt i tråden. Att tex invandrare inte skulle känna till om riskerna med coronaviruset är humbug, så informationen är lättillgänglig genom svenska såväl utländska kanaler. Skulle tom påstå att de har bättre koll då de får information gällande flera länder och generellt är mer skeptiska till statspropagandan än vad svenskar är.
Citera
2020-03-07, 10:35
Medlem
Woldemortdarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hur många barn eller tonåringar har smittats av corona under skidsemestern i Italien? Eller kanske i Frankrike eller andra länder? Unga iranier/afghaner? Vet inte om jag är fördomsfull men jag tror att de är de mest sannolika att gå på mello och strunta i att de är smittade. Har FHM gett individuella förhållningsorder till var och en? Är de att lita på?

När man läser vad internationell expertis har att säga och rekommendationer från ansvariga i de länder som är hårdast drabbade, så kan direkt slutsatsen dras att Folkhälsomyndigheten I Sverige, representerad i TV-rutan av Herr Arsle Tegnell och två feministliknande luder, har mycket låg trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in