Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
I förhör med MGM har framkommit att de hade ett avtalat möte denna kväll (kl 00.00?) men att han inte hunnit i tid p.g.a de mystiska männen. I hans tycke bidrar antagligen det uteblivna mötet till att göra historien trovärdigare. Anta att mötet ingår i planeringen och att tidpunkten är väl vald. Samt att han räknade med att hon skulle skicka meddelanden när han uteblev.
Han kan då hävda att brottet hade kunnat begås redan denna kväll om han vore rätt GM.
Finns säkerligen flertalet möjliga förklaringar till hans agerande den 11-12 maj.
Ser att jag har skrivit fel tidpunkt på ett ställe, men det kanske är uppenbart?
Det ska stå:
22:44 -23:09 - då hon är vid övergång/cykelbron
00:01- 00:17 - Fågelbärsvägen
Ja, han har säkert planerat och har en bra förklaring.
Men om han hade tänkt sig att slå till denna kväll, då var tiden redan passerad. Eller trodde han att hon skulle stanna och vänta?
Det blir ju inte direkt bättre av att hon hör av sig, tycker jag. Det visar ju att han har bestämt träff med henne. Hon är u ute en vända utan att de lyckas träffas. Även om de mystiska männen kommer, varför är han ute springer ute efter dom utan mobil? Han drar ju uppmärksamheten till sig (vilket vi nu ser) genom att göra denna generalrepetition. Borde han inte istället antingen letat upp henne eller ha då sprungit hem, larmat både henne först och sedan polis?
Och den första gången hon är ute och viftar?
Han kanske inte räknade med att utredningen skulle luska upp denna incident?
Samtidigt kan man ju tänka att L*ena skulle kunna bli misstänksam (vilket hon nu inte verkar bli?) och inte vara så meddelsam vid nästa försök.
Det är så mycket konstigheter med denne man, att jag hoppas verkligen att HD och JG berättar allt de vet.