2020-03-06, 19:18
Medlem
landbandys avatar
Om SD hade sådant behov av LW och även sagt att han älskade henne -varför blev han inte ledsen när hon hittades mördad bakom planket bara några hundra meter bort ?
Citera
2020-03-06, 19:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag vet att han som hoppade på SD tyckte mycket om LW som person rent medmänskligt .

Denne person har sitt på det torra så någon förälskelse var det inte tala om utan LW var helt enkelt en god kamrat inom geosporten .

Han var ju självklart väldigt ledsen över hennes död .
Att hon mördats !

Det var ett fint inlägg av dig och vi har ju förstått att du har en viss insyn, så jag tar det som sanning.

Helt tvärtemot alla sjuka inlägg av hatarsekten och alla som sitter här dygnet runt, kränker andra LW och andra tråddeltagare och leker grandiosa psykologer - samt de som trots det inte verkar orka läsa denna FUP, utan kräver att andra ska ta fram information.

Vi har ju en FUP och en rättegång nu. Då tycker jag vi ska göra som moderatorn Blomvattnare ungefär har sagt: Prata om mordet på LW, rättegången med mera.

De som vältra sig runt i hat mot offret, kasta fundamentalistiska stenar och de som vill diskutera psykologi eller annat, kan starta en annan tråd i en annan del av detta forum.
Citera
2020-03-06, 19:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Joh 8:1-11: "Den som är utan synd kastar den första stenen". DU har kastat en hel stenhög i storlek av själva Ararat. Du har aldrig syndat? Kom inte och snacka om kristen tro här.

LW är den som blev mördad, av en man som inte ville att hans ljugande skulle komma till HDs, samt allmän, kännedom.

Det är intressant att alla tycks känna till
just det bibelordet.

Det finns andra bibelord:

Lukas 17:3 Var på er vakt! Om din broder syndar,
så tillrättavisa honom, och om han ångrar sig, så förlåt honom.

1 Tim 5:20 Dem som syndar inför alla skall du tillrättavisa inför alla,
så att även de andra tar varning.

Om LWs kristna vänner inte hade varit så fega
utan försökt få henne att ändra beteende
så hade det kanske kunnat hjälpa henne.

Istället så var de medvetna om hur hon levde
med parallella förhållanden med flera olika män
men de gjorde inget för att hjälpa henne.

Equmeniakyrkan i Örebro har förlorat all trovärdighet
i och med vad som kommit fram pga detta mord.
De är för fega för att ta ställning.

Också här i tråden lyser de kristna med sin frånvaro.
Så fegt och ynkligt!
Citera
2020-03-06, 19:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om SD hade sådant behov av LW och även sagt att han älskade henne -varför blev han inte ledsen när hon hittades mördad bakom planket bara några hundra meter bort ?

Exakt. Han ringde inte ens. Skrev inga meddelande till henne. Nada. Nej, han visste att han (och ev någon mer) sett till att hon försvann. Hade han varit så smart som han tror själv, eller så orolig som man vore normalt, så skulle man inte låta bli att försöka kontakta henne. Tror helt enkelt inte han kan känna empati för någon annan än sig själv. Alla andra är redskap i hans sjuka värld.

Hela hans liv var uppbyggt på att hitta burkar, men han letade inte efter henne eller försökte spåra henne på något sätt. Tvärtemot började HD och SD att se nyförälskade ut och verkade få en kick av det hela.

Dessutom pratar han om att hämnas på folk "när han blev fri från misstankar från Polisen". Varför hämnas om man är oskyldig och blivit rentvådd? Aldrig har jag sett en sådan uppenbar gärningsman. Eller är det gärningspar? Siamesiska tvillingar in Crime?
Citera
2020-03-06, 19:33
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 147 s 493 från 18-07-02, beskrivning av besöket på SD:s arbetsplats/kontoret av LW.

MT: Nä men de var de ju inte, de vaju ett besökt av många, de vaju inte sista besöket innan jag skulle dräpa henne, de va ett besök av många, så de va inte ett speciellt. De blev de ... men

Vad menar SD med detta är det en felsägning, eller ett dunkelt *erkännande*?
Citera
2020-03-06, 19:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
För en tid tillbaka så var det någon som skrev i tråden att SD åkte på stryk på något event i Sundsvall.Vet någon här varför han åkte på stryk??

För att han hade mage att visa sig på eventet när han hade mördat Lena.
Citera
2020-03-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 147 s 493 från 18-07-02, beskrivning av besöket på SD:s arbetsplats/kontoret av LW.

MT: Nä men de var de ju inte, de vaju ett besökt av många, de vaju inte sista besöket innan jag skulle dräpa henne, de va ett besök av många, så de va inte ett speciellt. De blev de ... men

Om ditt citat är rätt, vilket jag inte betvivlar, så skall det nog vara menat som sarkasm. Men karln är en idiot.
Citera
2020-03-06, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Var det mötet där han ljög om sin identitet? Varför tror du han gjorde det?
Låter lite märkligt det där om att SD skulle ha ljugit om sin identitet på lördagskvällen, han ringde väl till polisen från sin egen telefon. Hittar heller ingenting om något ljugande om identitet i förhöret med SD angående händelsen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför hånar du mig för att jag är kristen?

Du vet att BO också var det, eller?

Eller är det bara OK, enligt dig, att vara kristen
om man lever som om man inte vore det?

Det fetade; du är inte i närheten av att ens kalla dig kristen!

Tror du att de skulle ta med uppgifter i FU som
visar hur inkompetenta poliserna varit?

Inkompetens hos dig?

Återigen; ta gärna fram underlaget i FU på att hundförarna enligt dig blivit beordrade att avbryta hundsöket när de enligt dig var på väg mot planket!

Ta en funderare på din egna kompetens; är du så korkad så du tror att FU enbart innehåller saker som gynnar din egen snedvridna kristna livssyn?

Du kopierar inlägg på inlägg ur FU!

Menar du att en viss del i FU överensstämmer med din egna "såmycketbättre" utredning och andra saker har utredningen mörkat?
Citera
2020-03-06, 19:46
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Citat:
Om ditt citat är rätt, vilket jag inte betvivlar, så skall det nog vara menat som sarkasm. Men karln är en idiot.
Ja precis det är väl bara ”skämt”. Han gör så flera gånger i förhören, typ ”ja nämen jag visste ju inte att jag skulle sparka ihjäl henne på lördagen, så för mig var det bara en vanlig torsdag” och liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Låter lite märkligt det där om att SD skulle ha ljugit om sin identitet på lördagskvällen, han ringde väl till polisen från sin egen telefon. Hittar heller ingenting om något ljugande om identitet i förhöret med SD angående händelsen:
Okej orkar inte kolla upp men så han ljög om sin identitet för polisen en annan kväll. Varför tror du han gjorde det?

Såg att du blev överbevisad för.. vilken gång i ordningen nu? Haha din desperata jakt på rimligt tvivel är ju för gullig!
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han ljög om sin identitet när han ÅTERVÄNT tills stället efter att ha ringt Polisen hemifrån. Eftersom "han glömt telefonen hemma". Han har vad jag förstår "glömt telefonen" två gånger på senare typ någosin. Natten 11/5 och natten 14/5. Bara det i sig säger allt.

Och detta vittnar TVÅ poliser om och jag misstänker att du inte läst det heller? Läs på i FUP, snälla du!

- - -

Citat:
Du kommer aldrig fatta. Varför du inte kommer göra det håller jag för mig själv, eftersom jag kommer bli avstängd för evinnerlig tid om jag uttalar det här.
I feel you..
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om inte tråden hade ägnats åt att ljuga och skönmåla LW
så hade det inte behövt ta 2 år att få veta varför hon
mördades.

Du är inte admin här.
Du bestämmer inte vem som får skriva
och inte vad vi får skriva om.
Du bestämmer inte vilka postare som jag
svarar.
Du är inte min flockledare.
Intressant att du inte inser att du med detta inlägg bekräftar det alla tänker - du har redan en flockledare som bestämmer över dig. Undra vem det kan vara..
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-06 kl. 20:12.
Citera
2020-03-06, 19:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Han ljög om sin identitet när han ÅTERVÄNT tills stället efter att ha ringt Polisen hemifrån. Eftersom "han glömt telefonen hemma". Han har vad jag förstår "glömt telefonen" två gånger på senare typ någosin. Natten 11/5 och natten 14/5. Bara det i sig säger allt.

Och detta vittnar TVÅ poliser om och jag misstänker att du inte läst det heller? Läs på i FUP, snälla du!
Citera
2020-03-06, 19:50
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Jag citerar direkt ur Aktbilagan finns ingen anledning att ljuga/mörka.

Han driver med FL tydligen njuter han av sina sarkastiska svar, han tar inte sina förhör på allvar, för han är det säkert ett spel/utmaning , som han bedrivit under sitt liv, med diverse folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in