2020-03-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Han hade ju sagt till den kvinnliga polisen när denne skulle öppna dörren för honom "Jag vill kramas", man häpnar. Men jag tror Stefan även anser sig som snygg och attraktiv i kvinnors ögon. Men alla normala kvinnor känner nog av jävligt snabbt att Stefan är sjukt obehaglig som person.

Har sagt det förut, skulle det inte bli så att Stefan blir dömd, då är det många i området som kommer vara rädda för denna man. Sommarens solningar i trädgården iklädd bikini blir nog inte av när detta äckel smyger omkring. Obehaglig till tusen är han. Säkert inte bara LW han fotat genom fönstren.
Han är en klockren stalker. När Th*rese varit hos HD så fick hon ett meddelande från SD, sekunderna efter hon klev utanför HDs dörr att "HD var superglad över ditt besök" (ej ordagrant återgivet). Han stalkade även Th*erese och höll koll på HDs whereabouts. Riktigt kusligt. Och hans koll på grannskapet nattetid. Grannarna verkade tro att han höll koll på suspekta individer - jag tror att han höll koll på invånarnas göranden och låtanden. Blir nog skönt om han blir dömd och hålls inlåst. Framförallt nu när hans suspekta uppträdande kommit fram i ljuset för alla.

Lite undrar jag hur HD reagerar på allt som kommit fram - hon måste ju ha läst fupen i Flashback vid det här laget. Undrar om hon kommer besöka honom i fängelset. Eller begriper hon vilken sjuk individ han faktiskt är?
Citera
2020-03-06, 17:34
Medlem
SD gillar helgarderingar, i relationer (och även i förhör).

Om A, kvinnan han träffade på Ängsö säger han i förhör:
"hon skulle kunna bli en arvtagerska till H*anna".

En sak till som framkommit i förhör är att SD började limma på LW direkt hon skiljde sig och flyttade och att H insjuknade EFTER detta.

(Jag vet att H läst FU:en och hoppas innerligt att även A gjort det.)
Citera
2020-03-06, 17:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han hade ju sagt till den kvinnliga polisen när denne skulle öppna dörren för honom "Jag vill kramas", man häpnar. Men jag tror Stefan även anser sig som snygg och attraktiv i kvinnors ögon. Men alla normala kvinnor känner nog av jävligt snabbt att Stefan är sjukt obehaglig som person.

Har sagt det förut, skulle det inte bli så att Stefan blir dömd, då är det många i området som kommer vara rädda för denna man. Sommarens solningar i trädgården iklädd bikini blir nog inte av när detta äckel smyger omkring. Obehaglig till tusen är han. Säkert inte bara LW han fotat genom fönstren.

Så du menar alltså att LW inte var normal?
Citera
2020-03-06, 17:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om man jämför vad UW säger om sitt och Lenas förhållande efter skilsmässan så skiljer det sig helt ifrån vad MH vittnar om. Till och med barnen vittnar ju om att föräldrarna hade ett bra förhållande trots att de inte var gifta längre.

Ja, det är verkligen kontraster. En förenad skara här i tråden har ju försökt etablera en trådsanning om att LW skulle ha som signum som förälder att lämna barnen ensamma. Läser man FUP och då förhör med både barnen och med LWs föräldrar så framstår en helt annan bild av en omtänksam mamma som hela tiden månade om att barnen skulle ha tillsyn (en gång verkar det blivit en miss men i övrigt verkar LW ha arrangerat det väl så gott hon kunnat). Det framstår så tydligt i förhören med mormor hur hon gladde sig åt att få hjälpa sin dotter och vara med då hennes barnbarn växte upp, LWs omsorg i hur hon skrev i sina mail och lappar för att allt skulle vara ordnat fint för både mormor och barn. Sedan går det inte att komma från att A verkar ha fått med sig mycket kärlek och värme hemifrån, så klok som han verkar i alla jobbiga hemska förhör. N betonar flera gånger att LW aldrig skulle ha lämnat A hemma själv osv. Jag begriper mig inte på den mobb som hellre ödslar tid på att moralisera och förtala en mördad mamma än en misstänkt mördare som ska ha googlat efter hur man dödar spädbarn samt lekt med tanken att döda hela sin familj men själv gå vidare. LW var som oss alla andra inget helgon och hon upplevde själv att hon tappat sig själv och behövde hjälp i sitt mående, men den hånfulla svartmålning som en del s k neutrala hatare i tråden utsätter henne för nu postmortum säger mer om dem än om henne. Blir faktiskt imponerad över hur fint UW och LW verkade finnas tillsammans för sina barn trots hur uppslitande en skilsmässa ofta är. Det är långt ifrån alla skilda och separerade föräldrar som orkar arrangera gemensamma firanden på morgonen av barnen, gemensamma släktkalas och så vidare. Inte ens alla sambolevande föräldrar orkar med det ens!

Det är bortom ord gräsligt att tänka sig familjen Ws situation nu. Barnens, UWs och LWs föräldrars och brors situation men som Malin.Nilsson skriver så är det ändå en fin silver lining att de verkar stödja varandra i smärtan och sorgen. Så modigt av barnen i förhören och så fint av UW att hedra deras mamma med den värmen man inser ligger bakom hans sorg nu. Man önskar verkligen att LW hade fått ordning på sina bekymmer, fått stöd att ta sig därifrån, träffat en reko karl och blivit kvitt paret Ds märkliga halväktenskap. Hon och barnen hade så många år tillsammans framför sig som nu för evigt är stulna av en ynkrygg som snart två år senare bara försöker rädda sitt eget skinn trots vad han/hon/de orsakat inte bara LW utan hela hennes familj och tre oskyldiga barn.
Citera
2020-03-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

En sak till som framkommit i förhör är att SD började limma på LW direkt hon skiljde sig och flyttade och att H insjuknade EFTER detta.

Hur vet du att hon läst fupen?
Citera
2020-03-06, 17:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ursäkta men att du skulle vara psykolog är nog största lögnen du spridit i tråden. Självklart var Lena mer än en plågoande för SD. Han älskade henne samtidig som han verkade hata henne. Varför fortsatte han annars träffa henne? Om du tror att han inte skulle kunna gråta över henne och det vore onaturliga känslor så ska du nog fundera på att byta yrke. Fy för att hamna hos en psykolog som resonerar som du.

Jag undrar om detta verkligen är kärlek på det sätt som man tänker.

Om jag utgår från att SD har starka psykopatiska drag, så tror jag att hans driv i relationen inte handlar om kärlek, utan om vinster.

Lena verkar ha bra koll på vem hon har att göra med och säkert har hon ändå älskat honom på något plan även på slutet.

Men den destruktiva bindningen är det som håller henne kvar, och även honom. Det handlar inte längre om att Lena är kvar för att hon älskar SD, utan för att de har båda hamnat i en situation som är utanför deras kontroll.

Jag tror att SDs känslor för L*ena är mest präglade av hat och den andra biten handlar om att han vill ha henne för att hon ses som hans (objekt) ägodel. Hans sexslav som nu börjar göra uppror. Det tål han inte.

Hans självbild är att han är en superkille, en som alla gillar. En familjefar, en bra granne, bra jobb, sportig, en frisk fläkt, alltid hjälpsam.

Om den bilden rubbas, då krossas hans bild av sig själv. Hela han är i fara för att L*ena inte bara vill avslöja förhållandet, utan för att han inte klarar av att tappa ansiktet och kontrollen.

Den sista tiden är han irriterad på loppiset på gatan, bråkar med barnen i timmar, dagar. Han är ursinnig. Han slår med saker i garaget. Han klarar inte av att hålla ansiktet utåt och inte för sig själv heller. Han vill vara superhjälten, den perfekte.

Min spekulation.
Citera
2020-03-06, 17:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Då hoppas jag att hon orkar inse
sanningen om SD och att hon passar på
att hämnas på honom när hon ska vittna.
Citera
2020-03-06, 17:42
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är en klockren stalker. När Th*rese varit hos HD så fick hon ett meddelande från SD, sekunderna efter hon klev utanför HDs dörr att "HD var superglad över ditt besök" (ej ordagrant återgivet). Han stalkade även Th*erese och höll koll på HDs whereabouts. Riktigt kusligt. Och hans koll på grannskapet nattetid. Grannarna verkade tro att han höll koll på suspekta individer - jag tror att han höll koll på invånarnas göranden och låtanden. Blir nog skönt om han blir dömd och hålls inlåst. Framförallt nu när hans suspekta uppträdande kommit fram i ljuset för alla.

Lite undrar jag hur HD reagerar på allt som kommit fram - hon måste ju ha läst fupen i Flashback vid det här laget. Undrar om hon kommer besöka honom i fängelset. Eller begriper hon vilken sjuk individ han faktiskt är?

Helt enig med dig, en stalkar är han. Jag skulle inte bli förvånad alls om han stått utanför sovrumsfönstren hos grannar för att lyssna och smygkika (om det haft en glipa i persienner/rullgardin) när det haft intima stunder. Kvinnorna i området har han nog haft koll på, hur är en bra fråga, men antagligen följt efter eller liknande. Lär bli en frid i området, men om han släpps, då tycker jag uppriktigt synd om grannarna och hela området.

Är övertygad om att hon kommer att besöka honom, vem kommer annars göra det? Möjligen hans mamma och pappa.
Citera
2020-03-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror som du, det var tänkt att bli hennes dödsdag. Att poliserna skulle åka på ett sånt larm en lördagkväll trodde han nog aldrig, de åkte ju aldrig på dödsskriklarmet på måndagkvällen.

Han bör ju ha ringt polisen när han var hemma om han inte hade mobilen med sig.

Så kan det nog vara. Sedan blev det bråttom. Det var tvunget att hända när det hände, annars hade tiden runnit ut.
Citera
2020-03-06, 17:44
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du menar alltså att LW inte var normal?

Det är precis vad jag menar, eller vad tycker du själv? En normal person gör inte såna här saker om LW gjort med sin besatthet m.m.
Citera
2020-03-06, 17:45
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Helt klart ett onormalt och obehagligt beteende han har, Stefan kontrollerar området. Skulle inte bli förvånad om han är en fönstertittare i området där det bor kvinnor. Han har ju som det nämns i vittnesförhör letat upp kvinnor i området på facebook och skrivit flirtigt på fb-messenger bla.

En sak som jag reagerat på efter mordet är hur paret D, ifall de varit oskyldiga, aldrig uppträtt som om det bekommit dem det allra minsta att en brutal mördare gått lös och mördat en bekant/älskarinna/fd vän/nära granne bara några hundra meter från deras och deras egna döttrars hem. Hade de varit oskyldiga så hade det väl varit mer naturligt att visa någon slags oro för områdets säkerhet? Istället, utifrån vad de visade i loggar hela den första och andra sommaren, så verkar de ju haft det mysigt, harmoniskt, avslappnat och fullt av kramkalas och geocaching utan barnen i närheten dygnet runt. Hade jag bott i de där kvarteren efter att ett sådant mord ägt rum hade jag nog knappt velat släppa mina ungar en meter från mig mer än nödvändigt tills GM suttit bakom och lås och bom. Det hela blir ju logiskt om SD visste att han var GM och HD likaså, varför då frukta? Alternativt att de båda var GM och likaledes visste att inget hot fanns mot dem eller deras flickor i området. Creepy med fönstertittare...
Citera
2020-03-06, 17:46
Medlem
Citat:
Helt enig med dig, en stalkar är han. Jag skulle inte bli förvånad alls om han stått utanför sovrumsfönstren hos grannar för att lyssna och smygkika (om det haft en glipa i persienner/rullgardin) när det haft intima stunder. Kvinnorna i området har han nog haft koll på, hur är en bra fråga, men antagligen följt efter eller liknande. Lär bli en frid i området, men om han släpps, då tycker jag uppriktigt synd om grannarna och hela området.

Är övertygad om att hon kommer att besöka honom, vem kommer annars göra det? Möjligen hans mamma och pappa.
Kanske är det så att HD nu, efter att ha sluppit hans involverande i sitt liv, blivit mer klarögd. Med det menar jag att hon inser hur stort negativt inflytande han faktiskt haft på hennes mående, självkänsla. För att inte tala om dotter T som kanske får upp sitt självförtroende och slipper smyga på äggskal för att inte väcka pappas vrede. Att andas frisk luft borde vara en bra metafor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in