2020-03-06, 20:25
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du har ju ingen aning om vem som anmält din tråd .

"Som jag förstår det hos moderatorerna i det subforumet anser dom det lämpligt att sådana diskussioner fortsätter i ursprungstråden ."

Vad är det du inte fattar?

Varför försöker du censurera tråden?
Fast det är ju fullständigt självklart. Jag försöker dock inte censurera tråden, jag försöker styra den mot topic. Alla utom du och typ tre till är less på snacket om deras förhållande. Och moderatorerna tar ju bort massvis av era inlägg, så varför vill ni inte eliminera den risken?

Tänk en hel tråd för era teorier och spekulationer om psykologi, perfekt ju!

Sen är det ju inga som ljuger om LW? Vad ska man ljuga om? Allt finns i FUP..
Citera
2020-03-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Något som framstår som en smula förbryllande är SD:s agerande efter LW:s försvinnande.
Snubben är alltså en hyperaktiv flängare, som patrullerar grannskapet nattetid, när hjältedrömmar, älskar att lösa mysterier, hittar i omgivningarna som i sin egen ficka...men när hans "allra närmaste vän" mystiskt försvinner gör han...nada. Niente. Inte den minsta ansträngning i sökningsväg. Några kortfattade, oengagerade mess bara. That's it.
Detta trots att han omedelbart slår fast att "hon har inte försvunnit frivilligt".

Nu hade han inte behövt gå "Mats Alm" on our asses (och låtsats åka runt och leta helt maniskt), men va faen. Fattade han inte att det iaf hade sett liiite trovärdigare ut om han åtminstone lagt ett litet ansträngningens finger i kors?

Sen: JG har lika mycket ryggrad som en amöba. Om man slår upp begreppet "nyttig idiot" i NE finns han med på bild. Herregud. Har han någon som helst skam i kroppen och en smula rättspatos lägger han saker till rätta när han vittnar.

HD är givetvis medveten om exakt allt som hänt, och frågan här är bara hur involverad hon är i själva mordet. Hoppas detta på något sätt framkommer framöver.

Varför denna aggression mot JG. Inte hittat något i FUP som jag reagerat mot. Kan ha missat. Hjälp mig gärna hitta.
Citera
2020-03-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag skulle ha tyckt j*vligt illa om vem det än må vara , som mördat en trebarnsmamma som faktiskt dessutom varit en god vän till mig .
Till och med dej om du hade varit mördaren .
Jo, men tycker du inte att vi i Sverige längre skall omhulda principen om att alla som inte är dömda skall betraktas som oskyldiga?

Det påhoppet och den misshandel som SD råkade ut för i Sundsvall kom väl sig av att han bedömdes vara Lenas baneman och inte bara för att han råkar vara en otrogen man och allmänt otrevlig.

Beklagar verkligen din förlust av din vän Lena!
Måste vara förfärligt att mista en vän på detta vis.

Det låg i mitt förra inlägg en inlindad fråga, kanske alltför väl dold? Den handlar om 'rätten till personlig hämnd'.
Om Örebro TR efter domslut i april väljer att försätta SD på fri fot, skulle du då kunna tänka dig att ensam eller i grupp bära hand på honom?
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Varför denna aggression mot JG. Inte hittat något i FUP som jag reagerat mot. Kan ha missat. Hjälp mig gärna hitta.

Tja, vad sägs om "gå på toa mitt under förhör och radera telegram-konversationen med SD"?

Men läs lite noggrannare. Han är väldigt ängslig för att åka dit på "skyddande av brottsling". Det finns skäl till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag begriper inte heller. Det som JG gjort är att radera en konversation mellan honom och SD. Vad som stod där vet ingen av oss här. Men han hade en lojalitet gentemot SD vid det tillfället, och trodde verkligen inte att SD var skyldig. Bästa vänner sedan många många år. Hur hade vi själva gjort? Hur JG ställer sig idag vet ingen. Men han kommer förhöras i tingsrätten - då får vi veta. Jag råder dock JG att tala sanning. Fullt ut.
Citera
2020-03-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tja, vad sägs om "gå på toa mitt under förhör och radera telegram-konversationen med SD"?

Men läs lite noggrannare. Han är väldigt ängslig för att åka dit på "skyddande av brottsling". Det finns skäl till det.

Så det är den saken. Ja, det är ju ett märkligt beteende. Läste förhören med JG tidigare i dag (igen) utan att se det. Men det var ett förhör som hade för låg läsbarhet för mig. Kanske var där det stod.
Citera
2020-03-06, 20:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det framgår i förhör med poliserna.

Varför är du så lat? Leta fram själv eller välj att inte tro på uppgiften.
Naturligtvis både påstås och antyds det i flera förhör att SD ljuger, men det är inte det jag pratar om. Det jag menar är alltså att SD aldrig verkar ha kunnat beläggas med lögn. Det är en helt annan sak, och det är bara sådant som räknas.

Om du kan hitta något exempel på att man har kunna belägga SD med lögn när det gäller hans redogörelse för händelsen under lördagskvällen, eller för all del angående mordkvällen, så får du gärna ge en källhänvisning.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-06 kl. 20:56.
Citera
2020-03-06, 20:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det fetade; var finns källan på det?

Jag har enbart läst mig till det härinne i tråden ,att typ just när poliserna skulle ta sig mot planket så avblåstes hela söket ...undrar vem som avblåste det hela ?

JG förövrigt ,är ju med i Missing People och han ansåg att det inte skulle sökas efter LW efter vad jag har förstått ?Undrar varför?
Var det för att det oftast inom Missing P.brukar anse att om det gäller sök efter en levande person ,ja DÅ sätts det igång med buller och bång ,men om de kommer fram till att det redan är kört utifrån ditt och datt (eller ren skär vetskap) så är det inte riktigt samma gåpåar-anda ...eftersom personen som det söks efter inte går att rädda ! Rätta mig om jag har fel ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 21:23.
Citera
2020-03-06, 20:51
Medlem
Hyvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
HOPPSAN HEJSAN...

I J*errys första förhör (aktbilaga 150 sid 219)

"Stefan berättade att han varit på Gustavsvik och simmat"

Simmat.....

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han kan ju ha simmat först och sen in på gymmet.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Till HD sa han väl att han skulle gymma. Hon frågade om han skulle simma, men han sa nej.
Men om man ska simma borde man väl ha med sig badbrallor? Det här var väl när han skrev till henne att han skulle till Viken.

En sådan underlig lögn.

Vad har ha pysslat med?

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Han säger att han kom till gymmet 21.30.
Gymmet stänger 22. Skulle han hinna både gymma OCH bada/simma?
Han kan ju inte ens förklara för utredarna varför han har badbyxorna på sig och bar överkropp på selfien.
Han berättar ju om allt annat han gör den kvällen. Allt utom att han simmat.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Inte helt ovanligt att man kastar sig i bassängen efter man gymmat. SD hade kort som inbegriper mer än bara gym. Södra vattentornet ligger precis brevid, varför är det konstigt att han fotat det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad är det för konstigt med det då? Ingen kände igen honom på beskrivningen i gymlokalen enligt förhören. Men han hade faktiskt gått igenom en grind inne på området med sitt passerkort. Han simmade men kanske sa till några andra att han tränade. Tränade simning! Jag reagerade på den korta tiden för ett träningspass men för en simtur för en motionär var det nog ganska lagom.

Badet stänger 21.00. Däremot har gymmet öppet till 22.00.

Mer från aktbilaga 150, sid 219. Förhör med Je*ry.
"20.56 skrev Stefan att han ska träna och packa"
Citera
2020-03-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte vi som smutskastar LW.

Jag delar bara ur FUP nu.

Det är hon själv som har smutsat ner sig.
Skyll inte på mig!

Edit:
Det finns fortfarande många här som hävdar att det endast
var SD som manipulerade och hotade henne.
Trots att det går att läsa i FUP att LW hotade och manipulerade
SD och sina vänner.

Men delge då gärna ALLT ur FU eftersom det verkar vara din jesusbibel.

En gång till; var finns uppgifterna om att hundsöket avbröts på order precis när de närmade sig planket?
Citera
2020-03-06, 20:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, men tycker du inte att vi i Sverige längre skall omhulda principen om att alla som inte är dömda skall betraktas som oskyldiga?

Det påhoppet och den misshandel som SD råkade ut för i Sundsvall kom väl sig av att han bedömdes vara Lenas baneman och inte bara för att han råkar vara en otrogen man och allmänt otrevlig.

Beklagar verkligen din förlust av din vän Lena!
Måste vara förfärligt att mista en vän på detta vis.

Det låg i mitt förra inlägg en inlindad fråga, kanske alltför väl dold? Den handlar om 'rätten till personlig hämnd'.
Om Örebro TR efter domslut i april väljer att försätta SD på fri fot, skulle du då kunna tänka dig att ensam eller i grupp bära hand på honom?

Nej inte !!,för man får inte ens göra hämnd på en person som faktiskt till och med mördat ens närstående .
Det vet du väl att i hur många tv-deckare så står polisen och BEEEER personen som i ren ram sorg vill mörda en person som oftast mördat dennes fru ,man ,eller barn eller bror ,syster ...Att TÄNKA till och låta den som den tänkt döda få sona sitt brott i fängelse istället för att poliserna tvingas ta fast den som vill hänmas just på grund utav sorgen över dennes nära person som den andre mördat ,e du med ?
Man får inte mörda någon överhuvudtaget ,inte ens Hitler ....som jag gärna hade gett en käftsmäll !
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 20:59.
Citera
2020-03-06, 20:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Men delge då gärna ALLT ur FU eftersom det verkar vara din jesusbibel.

En gång till; var finns uppgifterna om att hundsöket avbröts på order precis när de närmade sig planket?

Jag delar vad jag vill.
Eftersom nästan ingen annan delar något
som kan ses som negativt om LW så gör jag
det.

Det var värst så känsligt det avbrutna hundsöket är
för dig. Undrar varför?
Försöker du skydda den som gav ordern?
Om jag hittar det när jag läser FUP så ska jag
dela det men jag har mycket annat som jag tycker
är viktigare att dela.

Dessutom så kanske det ligger i slasken tillsammans med
förhören med LWs alla älskare?