2020-03-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Han förklarar det med att hans vattenspridare står långt inne i garaget har jag för mig, och det låter ju faktiskt logiskt att inte grannarna ska behöva rota inne i hans hus för att vattna gräset medan han är borta.

Det där med spridaren är lurigt. Den ena har inte sett, den andra har sett och den tredje inte. Sedan vill han låna en ett tag efter brottet. Sedan har vi HD som säger att de har haft inte en utan två vattenspridare....

Jag kom ingenstans med den i de bilagor jag läst. Vi får se om åklagaren lyckas bättre.
Citera
2020-03-05, 22:36
Medlem
Aktbilaga 163 sid 113)
15/5

SD till HD:
06.58
Ledig?
06.58
Löser Janis myst?

Däremellan tugget om att LW är borta.

HD till SD:
16.38
SEMESTER!!!
16.39
Har allt klarat utom lösningen på Janis myst....
16.39
Nästan.....

(Aktbilaga 163 sida 110)

VARFÖR känns det här med mysten som ett kodspråk för nånting annat?
VARFÖR verkar HD gömma sig i skogen för sin granne runt 16?
(se förhör med granne i akt.bi 151 från sida 204 och framåt)
Citera
2020-03-05, 22:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
HOPPSAN HEJSAN...

I J*errys första förhör (aktbilaga 150 sid 219)

"Stefan berättade att han varit på Gustavsvik och simmat"

Simmat.....

Vad är det för konstigt med det då? Ingen kände igen honom på beskrivningen i gymlokalen enligt förhören. Men han hade faktiskt gått igenom en grind inne på området med sitt passerkort. Han simmade men kanske sa till några andra att han tränade. Tränade simning! Jag reagerade på den korta tiden för ett träningspass men för en simtur för en motionär var det nog ganska lagom.
Citera
2020-03-05, 22:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han är redan mer rökt än en makrill. Hur skulle han kunna hämnas på tråddeltagarna? Det är ju han själv som ställt till hela skiten. Dåligt med insikt där.

Det kommer han tyvärr aldrig att få. Insikt. Grandiosa SD.

Nå, jag bryr mig inte om han sitter och tror han är bäst resten av livet. Bara han gör det bakom galler.

Och helst att fler i "Dreamteam" (Var det inte LW, SD, HD & JG?) får sy jutesäckar (eller vad de nu jobbar med där inne i buren) ett bra tag med. Man kan ju alltid hoppas. Han är inte helt ensam i detta, skulle jag tro.

Det borde själva tycka att det är bättre med fängelse än 17 smällar med ett armeringsjärn eller en isyxa i skallen. Men det fattar de väl tyvärr inte, de självgoda...
Citera
2020-03-05, 22:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
HOPPSAN HEJSAN...

I J*errys första förhör (aktbilaga 150 sid 219)

"Stefan berättade att han varit på Gustavsvik och simmat"

Simmat.....

Jerry en stor bullrig klant, som inte tänker särskilt långt.
Svårt att hålla tyst....hans ”insatser” gör nog ofta mer skada än nytta.

Han ringde till polisen mitt i natten och betedde sig högst märkligt:

”Hon har fått många samtal i tjänsten med personer som är oroliga för en anhörig. Då hon pratade med mannen agerade han på ett sätt som skiljde sig mot hur andra brukar prata. Han var mer stissig och stressad samt ställde frågor på ett konstigt och intensivt sätt. Det var som att han inte accepterade att hon inte kunde lämna ut någon information till honom och att han ville veta mer än att bara försökta ta reda på om kvinnan levde. Det utmärkte sig då andra brukar vara förstående medan han var ihärdig. Samtalet med mannen pågick under minst I0 minuter. ”

De*nice uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. Hon hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp. ”

Vilket i princip bekräftas av JGs polisbekant Marco:

”Marco gav rådet att Jerry skulle hålla sig utanför och inte engagera sig. Marcos erfarenhet gällande Jerry är att han brukar "lägga näsan i blöt" lite för mycket för hans eget bästa då han
är känslig och har lätt för att engagera sig och att det då kan få jobbiga konsekvenser för honom.
Marco har egen erfarenhet av det när de dömt innebandy tillsammans och även när Jerry kommenterat inlägg och åsikter på klubbens hemsida. Marco har ibland fått medla och ställa till rätta för sådant som Jerry uttryckt i "stridens hetta" och inte tänkt sig för. Det har handlat om åsikter och missförstånd och inget av allvarligare karaktär.”
Citera
2020-03-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag är mest orolig för det är att den IT- tekniska bevisningen inte håller för att visa att L*ena gick ut den tid som åklagaren säger.

Dels är det ju detta med att man för att visa L*enas och SDs rörelser använt sig av mastuppkopplingar. Men även "min tidslinje" på L*enas google-konto.

Nu har jag inte givit mig i kast med att försöka förstå detta, men som det ser ut så finns det svårigheter med att ange exakt position. Man använder sig av positionscirklar på ett avancerat sätt för att precisera positionen. Även mastuppkopplingar används. Jag har inte satt mig in i det hela, men det verkar som att det finns faktorer som avgör vilken funktion som mobilen kopplar upp mot.

Kanske någon som är intresserad orkar läsa och kan förklara hur det funkar (GPS/mastuppkoppling).

Om jag har förstått de hela rätt så försvårar bullerplanket möjligen precisionen.
.....

Detta satte myror i huvudet på mig. Jag roade mig med att mata in positionsbestämningarna för LWs telefon mordnatten i Google Drive. I stort sett alla var på hennes gård, även då hon tros ha blivit mördad och tiden närmast därefter. Det stämmer inte med det som skrivs i rapporten. Visst kan väl mordplatsen ligga inom ”noggrannhetscirklarna”, men det är märkligt att alla ligger väl samlade på gården. Det borde nog vara ett mer slumpmässigt mönster och det är ändå rätt långt ifrån.

Visst kan planket störa men de två bostadshusen borde störa ännu mer på gården.
Citera
2020-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry en stor bullrig klant, som inte tänker särskilt långt.
Svårt att hålla tyst....hans ”insatser” gör nog ofta mer skada än nytta.

Han ringde till polisen mitt i natten och betedde sig högst märkligt:

”Hon har fått många samtal i tjänsten med personer som är oroliga för en anhörig. Då hon pratade med mannen agerade han på ett sätt som skiljde sig mot hur andra brukar prata. Han var mer stissig och stressad samt ställde frågor på ett konstigt och intensivt sätt. Det var som att han inte accepterade att hon inte kunde lämna ut någon information till honom och att han ville veta mer än att bara försökta ta reda på om kvinnan levde. Det utmärkte sig då andra brukar vara förstående medan han var ihärdig. Samtalet med mannen pågick under minst I0 minuter. ”

De*nice uppfattade det som att mannen ville ha svar på vilka adressen man letat, var på adresserna man letat samt om man hittat kvinnans kropp. Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna. Hon hakade upp sig på att han frågade om man hittat hennes kropp. ”

Vilket i princip bekräftas av JGs polisbekant Marco:

”Marco gav rådet att Jerry skulle hålla sig utanför och inte engagera sig. Marcos erfarenhet gällande Jerry är att han brukar "lägga näsan i blöt" lite för mycket för hans eget bästa då han
är känslig och har lätt för att engagera sig och att det då kan få jobbiga konsekvenser för honom.
Marco har egen erfarenhet av det när de dömt innebandy tillsammans och även när Jerry kommenterat inlägg och åsikter på klubbens hemsida. Marco har ibland fått medla och ställa till rätta för sådant som Jerry uttryckt i "stridens hetta" och inte tänkt sig för. Det har handlat om åsikter och missförstånd och inget av allvarligare karaktär.”

Jadu… Läs hans senare förhör. Då vet han varken in eller ut längre.
(Skrev om det i ett tidigare inlägg ikväll. Kolla om du vill.. Nu går ögonen i kors på mig - utan skarv så har jag läst FUP sedan 16.00 idag. Säger god natt för ikväll...)
Citera
2020-03-05, 22:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har jag missat. Det var som fan. Så han är inte den lojale maken m a o. Då faller min teori att HD håller tyst med sitt vetande för att skydda honom. För vem vill skydda någon som pekar ut en som alternativ gärningsman?

Eller så försöker han så tvivel. Oavsett så är han sig själv närmast. När det väl gäller så kommer han "outa" och avslöja vem som helst. Bara se hur han torterat sina egna barn med dessa sjuka förhör som han spelade in.

Han var otrogen mot HD i 6-7 år och verkar limma på allt som rör sig (utan resultat i 99,99% av fallen). Men hon står ändå vid hans sida. Det finns inget som kan få mig att tro att inte hon visste om detta.
Citera
2020-03-05, 22:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Berätta då om det du skriver ovan. Berätta hur du anser att LW avviker från "en vanlig medelklassmamma", FÖRUTOM det i hennes beteende som uppstod utifrån SDs nedbrytning av hennes person. Vad, utöver det sjuka i henne som var en konsekvens av SDs handlande gentemot henne, gjorde att hon inte skulle kunna kallas en vanlig medelklassmamma?
Om du påstår du läst hela FUP och kallar LW en vanlig medelklassmamma så ljuger du. Det vet alla utom dig. Punkt!
Citera
2020-03-05, 22:59
Medlem
Citat:
Aktbilaga 163 sid 113)
15/5

SD till HD:
06.58
Ledig?
06.58
Löser Janis myst?

Däremellan tugget om att LW är borta.

HD till SD:
16.38
SEMESTER!!!
16.39
Har allt klarat utom lösningen på Janis myst....
16.39
Nästan.....

(Aktbilaga 163 sida 110)

VARFÖR känns det här med mysten som ett kodspråk för nånting annat?
VARFÖR verkar HD gömma sig i skogen för sin granne runt 16?
(se förhör med granne i akt.bi 151 från sida 204 och framåt)

Hon kanske var ute och cachade? Vill inte ha mugglare runt sig då. Något som tyder på någon sådan aktivitet från henne den dagen?
Citera
2020-03-05, 23:00
Medlem
Har det kommit fram vad SD gjorde efter mordet gick han hem och la sig för att sova då eller storstädade han huset?
Han är ganska rökt ändå, jag hoppas att han får ett långt fängelsestraff denna filur på Hall eller Kumlanstalten.
Citera
2020-03-05, 23:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Men ändå:
Förhör 2018-05-29,
Aktbil 147,sid 96:

PS Prata ni nånting om den USA-resan då?
MT:Nej det tror jag inte, för den trodde inte hon var aktuell.
PS: Vad sa du?
MT: Hon trodde inte att den var aktuell.
PS: Trodde hon inte att den var aktuell?
MT:Nej.
JR: Varför det?
MT: Därför jag hade sagt till henne att den var inte aktuell. För jag ville själv berätta för Hanna nu äh efter separationen att jag och Lena fortsätter och ha kontakt. Och Lena har sagt att "åker du till USA, då berättar jag för, för Hanna.

Med tanke på hoten och eskaleringen så gick startskottet där innan resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in