2020-03-06, 16:54
Medlem
SD har verkligen fått mycket gratisreklam. Bra och dålig. Men, som man säger, även dålig reklam är reklam. Fast nu får vi snart se en massiv bredsida av vänstern som ju skickligt kontrollerar den dagliga median. De får jobba på nu om de skall kunna sänka Jimmie och hans pluspoäng bland väldigt många röstberättigade.
Citera
2020-03-06, 17:20
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Den svenska statsapparaten, mediabolag och näringslivet. Timbro bland annat. Det är lager på lager utav bedrägeri och proxier inblandat. Vill du följa med mig hela vägen ner i kaninhålet så hamnar vi till slut rejält OT. Och du skulle antagligen foliehattsstämpla mig. Om du nu inte redan gjort det. Så varför sitta här och älta? Du har mig ändå i en retorisk kniptång och det vet du. Är det bara för nöjes skull som du baitar mig eller?

Det är Wikipedia-länken om svart-propaganda som är mest relevant i sammanhanget här. Jag kryddade bara lite genom att slänga in psykologisk krigföring också. Vilket detta ju är, även om just du sträcker dig efter foliehatts-stämpeln bara av att läsa detta.

Nej, vi ska inte fortsätta tjafsa om detta. Att det ofta finns krafter (av olika typ) bakom politik är vi nog överens om. Jag var bara nyfiken.

OT: själv tycker jag det var bra med denna aktion (även om den var lite populistisk) som ett sätt att synliggöra den motsatta propagandan dessa migranter verkar få från diverse "goda" aktivister tjänstemän, politiker och inte minst de släktingar som skriver "Amerikabrev" hem till byn i Somalia.
Citera
2020-03-06, 17:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
SD kommer aldrig tillåtas vinna ett val. Det är inte meningen att de ska vinna något val. De vill inte ens vinna. Du har ingen jävla aning om hur lurad du är.

The best way to control the opposition is to lead it ourselves - Vladimir Lenin

Man ska aldrig säga aldrig. Vad som helst kan hända fram till valet 2022. Vad händer om du har fel? Vill du bli påmind om det här inlägget då?
Citera
2020-03-06, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Man ska aldrig säga aldrig. Vad som helst kan hända fram till valet 2022. Vad händer om du har fel? Vill du bli påmind om det här inlägget då?

2022? Då hoppas jag då fan att jag lyckats slita mig från flashback och inte ens har en internet uppkoppling längre. Då hoppas jag då fan att jag mår bättre än jag gör idag och inte sitter här inne och cirkelrunkar med er längre.

Jag tror och hoppas inte att jag ens skulle bry mig om jag hade rätt eller fel vid det laget. Så citera mig gärna om två och ett halvt år om du nu kommer känna dig så nödgad.
Citera
2020-03-06, 18:27
Avslutad
Citat:
Om det inte var uppenbart förut att SD och allting höger om SD inom svensk politik är nyttiga idioter, agent provokatörer och kontrollerad opposition så måste väl det ändå ha blivit det nu efter detta korkade tilltag utav Åkesson.

Det där med ”kontrollerad opposition” känns jävligt foliehattigt. Jag har efterlyst det tidigare, men aldrig fått något som ens kan liknas vid bevis eller bekräftade uppgifter. Du får gärna försöka.
Citera
2020-03-06, 18:27
Medlem
Citat:
Om det inte var uppenbart förut att SD och allting höger om SD inom svensk politik är nyttiga idioter, agent provokatörer och kontrollerad opposition så måste väl det ändå ha blivit det nu efter detta korkade tilltag utav Åkesson.

Ditt äckliga blockmongo
Han av nån är väl den enda som gjort någonting .... utfryst, hånad, stämplats med olika epitet, av skitpratande vänsteraktivister.. men han jobbar oavbrutet med det som han tror på. ... står för. Det är annat än kappvändande PK idioter😜
Citera
2020-03-06, 18:37
Medlem
Skulle nog inte kalla detta för SD:s bästa reklamkampanj. Det var annonseringen om tiggeriförbud i T-banan. De sattes bara upp på en station (Östermalmstorg) och gav publicitet värd mångmiljonbelopp. Alla massmedier direktsände därifrån och kablade ut filmer där aktivister uppträdde som psykotiska apor när de rev ner skyltarna. Eftersom en majoritet är för tiggeriförbud blev det en PR-fullträff när SD framstod som de normala och sansade i sammanhanget medan motståndarna såg ut som en massrymning från psyket.
Citera
2020-03-06, 19:04
Medlem
Terry-Butchers avatar
Den bästa var väl ändå den felstavade reklamplatsen på östermalms(tror jag) t-banestatation.
Citera
2020-03-06, 19:06
Medlem
De kriminella invandrarna kampanjar för SD och vänstermedia är SD:s främsta propagadaorgan.
Citera
2020-03-06, 19:40
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2020-03-06, 19:43
Medlem
Citat:
En så intressant tråd dog redan i tredje inlägget. Tråkigt! Själv tycker jag att det mesta var positivt, även Turkiets reaktion, även om jag förstår att denna kanske bara finns i svensk media. Men dina,nästan garanterat, judetrådar orkar jag inte med, så jag överger en intressant tråd.
Citera
2020-03-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Skulle nog inte kalla detta för SD:s bästa reklamkampanj. Det var annonseringen om tiggeriförbud i T-banan. De sattes bara upp på en station (Östermalmstorg) och gav publicitet värd mångmiljonbelopp. Alla massmedier direktsände därifrån och kablade ut filmer där aktivister uppträdde som psykotiska apor när de rev ner skyltarna. Eftersom en majoritet är för tiggeriförbud blev det en PR-fullträff när SD framstod som de normala och sansade i sammanhanget medan motståndarna såg ut som en massrymning från psyket.

Denna aktion från Åkesson är mer än lyckad!

Sitter bara och funderar på en sak om turkarnas dom om framtida inreseförbud i Turkiet för Åkesson?
Kan några vanliga poliser på en flygplats verkligen avgöra detta?
Kanske det är något man hittat på från SD, för att göra historien ännu större?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in