2020-03-06, 14:50
Medlem
RobbanUCs avatar
Allt ståhej om Åkessons resa till Grekland och flygbladsutdelningen som tagits upp av varenda media har lett till en storm av åsikter från 7-klöver/vänsterfolk.
Att dessutom en blatteadvokat polisanmält SD-ledaren för att han sagt sin åsikt i ett främmande land har gett partiet mycket god publicitet.
Om SD själva skulle bekostat detta som en PR-kampanj så skulle det kostat tiotals miljoner.

SD's motståndare har av rädsla för att sanningen ska komma ut skapat ett enormt mediadrev som både öppnar ögonen på och får vanligt folk att omvärdera sin ståndpunkt då migrationsvurmarnas/7-klöverns lögner spricker.

Ska Åkesson tacka sina motståndare för finansieringen av PR kampanjen och för de väljare som lämnar 7-klövern och bytt sida till SD?
Senast redigerad av RobbanUC 2020-03-06 kl. 14:55.
Citera
2020-03-06, 14:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Ja, nu när han har blivit deporterad så kommer repatrieringsfrågan troligtvis att dyka upp i etern igen. Får man tacka för.
Citera
2020-03-06, 15:13
Avslutad
Om det inte var uppenbart förut att SD och allting höger om SD inom svensk politik är nyttiga idioter, agent provokatörer och kontrollerad opposition så måste väl det ändå ha blivit det nu efter detta korkade tilltag utav Åkesson.
Citera
2020-03-06, 15:47
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Om det inte var uppenbart förut att SD och allting höger om SD inom svensk politik är nyttiga idioter, agent provokatörer och kontrollerad opposition så måste väl det ändå ha blivit det nu efter detta korkade tilltag utav Åkesson.

Korkade tilltag? Idag vann han valet 2022.
Citera
2020-03-06, 15:49
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Åkesson hanterades av turkiska myndigheter och befann sig i det turkiska samhället, så enligt PK-normen ska väl Åkesson anses vara turk nu? Får han dubbla medborgarskap nu?

Inte ett knyst i MSM om att Polen hjälper Grekland och har skickat polska soldater för att försvara den grekiska gränsen, eller att Turkiet stängt gränsen igen och folkmassan befinner sig i ingenmansland.

Sedan är det ganska givet att väldigt få kommer från Syrien i denna grupp.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-03-06 kl. 15:52.
Citera
2020-03-06, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Korkade tilltag? Idag vann han valet 2022.

SD kommer aldrig tillåtas vinna ett val. Det är inte meningen att de ska vinna något val. De vill inte ens vinna. Du har ingen jävla aning om hur lurad du är.

The best way to control the opposition is to lead it ourselves - Vladimir Lenin
Citera
2020-03-06, 15:56
Medlem
Salamiss avatar
Citat:

Intressant. Kan du utveckla?
Jag är genuint nyfiken på vad du menar.

Till ämnet:
Jo, det kan nog vara ett medvetet sätt att få uppmärksamhet (till fyndpriset av en t o r flygbiljet).
Men det kan knappast kallas hycklande. Ligger ju i linje med SDs politik (och alla svenskars, utom vissa obotligt korkade naiva idioter).
Citera
2020-03-06, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Intressant. Kan du utveckla?
Jag är genuint nyfiken på vad du menar.

Till ämnet:
Jo, det kan nog vara ett medvetet sätt att få uppmärksamhet (till fyndpriset av en t o r flygbiljet).
Men det kan knappast kallas hycklande. Ligger ju i linje med SDs politik (och alla svenskars, utom vissa obotligt korkade naiva idioter).

Ja. Det är ett sätt att skaffa uppmärksamhet och flytta fokus ÅT media från mycket utav de mer skumma detaljerna kring dessa migranter längs med grekisk-turkiska gränsen. Hört talats om svart-propaganda och agent provokatörer? Det är vad SD och ALLA högerextrema och högerpopulistiska rörelser i väst sysslar med och är åt det vänsterliberala ettablissemanget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_propaganda
https://en.wikipedia.org/wiki/Agent_provocateur
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_warfare

Det säger ju sig självt. Är du blind?

Cui Bono? Fråga dig det.
Citera
2020-03-06, 16:15
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ja. Det är ett sätt att skaffa uppmärksamhet och flytta fokus ÅT media från mycket utav de mer skumma detaljerna kring dessa migranter längs med grekisk-turkiska gränsen. Hört talats om svart-propaganda och agent provokatörer? Det är vad SD och ALLA högerextrema och högerpopulistiska rörelser i väst sysslar med och är åt det vänsterliberala ettablissemanget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_propaganda
https://en.wikipedia.org/wiki/Agent_provocateur
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_warfare

Det säger ju sig självt. Är du blind?

Cui Bono? Fråga dig det.

Ah, då förstår jag. Utan att kolla dina länkar förstör jag att det är den judiska konspirationen du antydde.
Tack för förtydligande.
Citera
2020-03-06, 16:17
Avslutad
Citat:
Ah, då förstår jag. Utan att kolla dina länkar förstör jag att det är den judiska konspirationen du antydde.
Tack för förtydligande.

Du drar en slutsats utan att ens kolla på länkarna? Vad hederligt utav dig.

Har inget med judar att göra i sig. Inte i detta fall.
Citera
2020-03-06, 16:43
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Du drar en slutsats utan att ens kolla på länkarna? Vad hederligt utav dig.

Har inget med judar att göra i sig. Inte i detta fall.

Ok, kanske missförstod lite. Skummade länkarna nu. Verkar handla allmänt om olika sätt att missleda ( typ false flag, som även Gustav III praktiserade).
Fattar fortfarande inte vilka krafter du anser står bakom Åkesons aktion, utöver det politiska.
Vart leder det om man följer pengarna?

Edit: följer den som tjänar på det.
Citera
2020-03-06, 16:47
Avslutad
Citat:
Vart leder det om man följer pengarna?

Den svenska statsapparaten, mediabolag och näringslivet. Timbro bland annat. Det är lager på lager utav bedrägeri och proxier inblandat. Vill du följa med mig hela vägen ner i kaninhålet så hamnar vi till slut rejält OT. Och du skulle antagligen foliehattsstämpla mig. Om du nu inte redan gjort det. Så varför sitta här och älta? Du har mig ändå i en retorisk kniptång och det vet du. Är det bara för nöjes skull som du baitar mig eller?

Det är Wikipedia-länken om svart-propaganda som är mest relevant i sammanhanget här. Jag kryddade bara lite genom att slänga in psykologisk krigföring också. Vilket detta ju är, även om just du sträcker dig efter foliehatts-stämpeln bara av att läsa detta.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-03-06 kl. 16:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in