2020-03-06, 11:39
Medlem
Uteliggarns avatar
Locket på som vanligt i Ryssland, som Tjernobyl.

Ett exempel, Serbien, Ryssland knähund:

Serbien hade gått ut i media 25 feb. och erkänt att de har 2 men ingen officiell rapport till resten av världen.
Sedan påstår man att de var negativa: länk

Nu går man ut med att en gubbe är bevisligen smittad... Och påstår att denne kommit från Ungern, som officiellt enbart har 2 smittade länk

Det är fullständigt nerlusat med kineser i Serbien, Kinesiska butiker med kineser överallt.

Att de enbart skulle ha ett (1!) erkänt fall, och att denne hade med sig smittan från Ungern är ju bara bullshit.

Sveriges egne juvel Bagdad Bob Tegnell försöker med liknande mörkläggning av faran, åt regeringen, men lyckas inget vidare...

Snacket om att man i Sverige inte vill visa för den lede FI vad man har för enorma resurser att sätta emot är naturligtvis enbart bullshit även det, propaganda åt enfaldiga medborgare.

Fienden har naturligtvis mer koll på Sveriges beredskap än svenska staten själv.
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-03-06 kl. 11:41.
Citera
Medlem
Intressant teknik som jag inte ser mycket av, dvs att UV-ljus kan slå ut virus.

https://www.crr.columbia.edu/research/using-power-light-preventing-airborne-spread-coronavirus-and-influenza-virus
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag har tvätt stuga, dusch och bastu i källaren med egen igång, där kommer jag sköta "saneringsarbetet"
och nej, det är inte som ett slussförsett system och nej jag har inte någon typgodkänd sanerings/desinfektion dusch, m.m. så bespara mig dessa synpunkter!

Varför skriver du det till mig?

Går utmärkt att sköta utan allt sånt där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Nu har jag dålig koll på om detta har diskuterats i tråden. Men med tanke på att viruset kan smitta via kontaktytor så kanske man ska använda handskar när man är i affärer? Folk tar i varor och lägger tillbaka dom hela tiden. Kassörskan som rör vid alla varor, sedlar och mynt etc.
Nästa fråga är: har vi fått klart besked huruvida skiten sprids mellan människa och husdjur eller ej? Tänker främst på hund och katt
Jag spritar mina fingervantar, har dem på i affären hela tiden..spritar dem när jag kommer hem igen!
Citera
2020-03-06, 11:41
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För övrigt vet jag nu att det mörkas.
Smittad elev i en Storstockholms skola, bekräftad med COVID-19. Skolan stängd.
Detta står ingenstans. Mörkertalet är nog stort.
Hur då mörkas, menar du?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/elev-smittad-skola-stanger
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man kan notera att:
- Göteborg som hade sportlov v7 nu har fått minskande antal fall.
- Skåne, Uppsala m.fl. som hade lov v8 peakar denna veckan.
- Stockholm med lov v9 har nog fortfarande inte riktigt nått sin peak än.
- Norra delarna av landet (v10) kanske inte får så många fall alls då de sällan åker till Alperna.
- Jokkmokk som har v11 kommer inte att få ett enda fall från Alperna.

När detta är avklarat så kommer det svåra problemet, att undanhålla community spread när folk börjar resa rent allmänt igen. När börjar företagen känna att de måste resa?

Fetade, isf har vi haft en stor del smittade den senaste veckan och därav redan omfattande spridning i landet.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Konstiga influenser likt denna slog till redan i slutet av januari. 5 dagars hög feber. Jag var ett av offren. Omöjligt att veta om det var corona eller ej nu så här i efterhand. Var i Kina i början av december.

På min dotters dagis gick det någon djävulsk influensa under Januari, dottern drabbades. Hade rejäl hosta och 39 graders feber i 4-5 dagar, febertoppar på 40. Jag klarade mig så misstänker dock inte Corona trots att det är ett Kinabarn och flertal Iranska barn på avdelningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
Intressant teknik som jag inte ser mycket av, dvs att UV-ljus kan slå ut virus.

https://www.crr.columbia.edu/research/using-power-light-preventing-airborne-spread-coronavirus-and-influenza-virus

Du kan vara lugn att R0 sjunker kraftigt i vårsolens UV-ljus i april-maj och när vi är mer ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
https://www.expressen.se/nyheter/epidemiologen-om-coronavirus-de-allra-flesta-kommer-drabbas/

kj*ll mo

*=e

är en jävla crisis actor vars uppdrag är att tona ner carona viruset.

dessutom så sysslar han med detta.

https://se.linkedin.com/in/kjell-mo-b214394

kan man vara mer partisk än så?

så jävla sjukt att regeringen agerar så här, och grundlurar allmänheten.

vi borde sätta press på de ansvariga genom att strejka eller något, skriva en kedjebrev eller starta en facebook grupp.
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Är det någon som har fått svar från någon journalist sedan inatt?
Nu kanske det är lite väl konspiratoriskt att tro att han skulle vara ombedd av staten att säga så. I alla fall.

En frågade SVT lite tidigare idag, hon skrev;
Citat:
Varför skriver ni inte att Kjell Mo, som rapporterar från karantän, är senior kursledare på Institutionen för säkerhet, strategi och ledarskap Centrum för totalförsvar och samhällets säkerhet Uppdragsutbildning?
Källkritik?
Kjellkritik?
Helena
Svaret hon fick var väldigt märkligt och inte alls det hon frågade om.
Citat:
@Helena - Hej Helena. Ännu finns inga tecken på allmän smittspridning. Samtliga 96 fall har själva besökt de drabbade områdena i Kina, Iran eller Italien eller har nära anhöriga som gjort det.
SVT · Johan Juhlin
Finns att läsa här om de inte tar bort det https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset klockan 10:35.
Citera
2020-03-06, 11:42
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag spritar mina fingervantar, har dem på i affären hela tiden..spritar dem när jag kommer hem igen!

Handskar skall spritas utvändigt när du kommer hem. Samt lämnas utanför ytterdörren! Likaså skor.
Du kan INTE använda vodka 70-80 procent. Orsak? Det torkar ut huden och skapar sprickor/ skador där viruset lättare kan ta sig in i kroppen.
Citera
2020-03-06, 11:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Här är motsvarande information för Kazakstan, som fortfarande har noll fall, trots att de är grannland till Kina:

https://kz.usembassy.gov/covid-19-information/

Notera att svenskar nu betraktas som en riskgrupp. Visserligen bara på lägsta nivån, men varje svensk som anländer måste nu fylla i en hälsodeklaration. Hårdaste restriktionerna är för kineser, iranier och sydkoreaner, som sätts i obligatorisk 14 dagars karantän på isolerad avdelning, medan t.ex. italienare kan få genomlida sin 14 dagars karantän i en bostad, om de har en (annars blir det på infektionsklinik för dem också).

Hade långt snack med folk i Usa under natten där dom flaggade för att Sverige kan halka ned till nivå 4 direkt, alltså samma nivå som Italien nu har (do not travel), allt hänger på utvecklingen under helgen med rapporterna till WHO, om inte level 4 så blir det level 3 i bästa fall (reconsider travel). Ni kan kolla State Departments hemsida efter helgen...
Citera
2020-03-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Fetade, isf har vi haft en stor del smittade den senaste veckan och därav redan omfattande spridning i landet.

Nja, jag glömde påpeka att smittan i Italien inte var lika utbredd när Göteborg hade lov. Ibland svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in