Lite från gårdagens rättegångsdag:
Domaren säger att han vill betona att vid A’s första förhör är han bara 12.
Vidare säger domaren då vet bara A att hans mamma är försvunnen och inte död.
Ett första förhör med A spelas upp. Han sitter i en mjuk fåtölj med en barnförhörsutredare.
Han stryker handen på filten pratar klart och tydligt, jag uppfattar honom som väluppfostrad.
Han säger tex ”jag vet inte säkert.”
Förhörsledaren frågar vad han gjort idag och A berättar att han varit i skolan för pappa, mormor, morfar, farmor, farmor och farfar har pratat med mig om att det är bättre försöka fast jag saknar mamma.
Ja förlåt att jag jag gråter men mamma va mitt allt.
Men jag hoppas polisen hittar henne, jag vill bara krama mamma och spela tennis igen.
Så jag var på tre lektioner engelska. A berättar utan fråga vad dom gör på engelskan. Sen hade vi idrott det gillar jag. Så var jag med på rasten så, om man tar med rasten kan man säga tre lektioner. Sen hämtade pappa mig.
Vi alla - jag och syskonen sover i pappas dubbelsäng med pappa. Vi kramas och gråter.
Ja du vet att mamma och pappa är vänner, så pappa är med ledsen. Alla är ledsna.
Jag vet ju att mamma och pappa gjorde slut, men min mamma och pappa har alltid fixat kalas. Som i helgen gjorde mamma och pappa smörgåstårta och annat som var gott. Sen hade vi gäster i pappas hus. Det har vi alltid, även syskonen för pappas hus är större än mammas.
Så var det mormor, morfar, farmor, farfar några till kusiner, kommer inte ihåg namn.
Fl: Såg du mamma göra något
A: hon hjälpe pappa att duka och fixa så att allt var fint till gästerna kom. Sen hjälptes mamma och pappa åt att städa efter kalaset
FL: Ah jag tänker gjorde mamma något med mobilen
A: jag vet inte men mamma som ALLA andra har ju alltid mobilen.
F: Vet du om mamma sa men hon hade kontakt med
A: Nä jag frågade inte så jag vet inte. Kanske något men Geo men jag vet inte
FL: I fredags var ni och spela tennis träffa ni någon där.
A: Ja dom som sålde glass, jag och mamma åt glass.
FL: Ah men någon annan
A: nä inte vad jag vet.
FL: När gick du och mamma hem från pappa på lördagen?
A: runt 22 22:30
Fyyy faaaaan, sovit dåligt efter ha hört pojkens förhör.
I dag ska den stora pojken förhöras. Med en önskan om per telefon då han inte orkar se Stefan Davidsson, som han pekat ut den att ha dödat hans mamma.
Rätten ger svar om det är ok kl. 09”
Domaren säger att han vill betona att vid A’s första förhör är han bara 12.
Vidare säger domaren då vet bara A att hans mamma är försvunnen och inte död.
Ett första förhör med A spelas upp. Han sitter i en mjuk fåtölj med en barnförhörsutredare.
Han stryker handen på filten pratar klart och tydligt, jag uppfattar honom som väluppfostrad.
Han säger tex ”jag vet inte säkert.”
Förhörsledaren frågar vad han gjort idag och A berättar att han varit i skolan för pappa, mormor, morfar, farmor, farmor och farfar har pratat med mig om att det är bättre försöka fast jag saknar mamma.
Ja förlåt att jag jag gråter men mamma va mitt allt.
Men jag hoppas polisen hittar henne, jag vill bara krama mamma och spela tennis igen.
Så jag var på tre lektioner engelska. A berättar utan fråga vad dom gör på engelskan. Sen hade vi idrott det gillar jag. Så var jag med på rasten så, om man tar med rasten kan man säga tre lektioner. Sen hämtade pappa mig.
Vi alla - jag och syskonen sover i pappas dubbelsäng med pappa. Vi kramas och gråter.
Ja du vet att mamma och pappa är vänner, så pappa är med ledsen. Alla är ledsna.
Jag vet ju att mamma och pappa gjorde slut, men min mamma och pappa har alltid fixat kalas. Som i helgen gjorde mamma och pappa smörgåstårta och annat som var gott. Sen hade vi gäster i pappas hus. Det har vi alltid, även syskonen för pappas hus är större än mammas.
Så var det mormor, morfar, farmor, farfar några till kusiner, kommer inte ihåg namn.
Fl: Såg du mamma göra något
A: hon hjälpe pappa att duka och fixa så att allt var fint till gästerna kom. Sen hjälptes mamma och pappa åt att städa efter kalaset
FL: Ah jag tänker gjorde mamma något med mobilen
A: jag vet inte men mamma som ALLA andra har ju alltid mobilen.
F: Vet du om mamma sa men hon hade kontakt med
A: Nä jag frågade inte så jag vet inte. Kanske något men Geo men jag vet inte
FL: I fredags var ni och spela tennis träffa ni någon där.
A: Ja dom som sålde glass, jag och mamma åt glass.
FL: Ah men någon annan
A: nä inte vad jag vet.
FL: När gick du och mamma hem från pappa på lördagen?
A: runt 22 22:30
Fyyy faaaaan, sovit dåligt efter ha hört pojkens förhör.
I dag ska den stora pojken förhöras. Med en önskan om per telefon då han inte orkar se Stefan Davidsson, som han pekat ut den att ha dödat hans mamma.
Rätten ger svar om det är ok kl. 09”