2020-03-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Detta scenario är fullt möjligt! Nordkorea ger en oskyldig sekt inne i Sydkorea massa smitta så folk skall tro att sekten ville döda världen.
Ja inget är väl omöjligt år 2020... Vi har ju tex svetsaren Stefan Röfven som våran supreme leader. Tack du store beskyddande ledare, amen!

Nej, det är inte möjligt. Viruset började i Kina
Citera
2020-03-05, 23:58
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrobot
Absolut.

Jag ar i Chicago och USA har ignorerat detta sedan vi forst fick spridning.
Vi hade ett fall som var KONSTATERAT att de kom hem fran Kina 14e Januari - Efter detta tog det nastan en manad innan nasta fall kunde konstaterats har i Chicago.

Detta aer overallt. Tar i snitt 6 veckor innan viruset dodar sin vard.

6 veckor? Finns källa på det? Är det den aggressiva L mutationen av viruset som härjar i staterna? Såg att Seattle hade siffror på 11 dödsfall av 42 smittade.
Citera
2020-03-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Jag var inte orolig. Nu när jag såg propaganda inslaget börjar jag bli orolig.

Vadå för inslag ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Alla som är äldre än dig vet vem Tegnell är. 2009 när det var svininfluensa så piskade han upp en panikstämning för att de köpt vaccin de ville ge alla i Sverige. Året därpå var svininfluensan den ”normala” säsongsinfluensan. Ingen berättade ens det. Antalet döda och förstörda personer av det dåliga vaccinet är väl inte fastställt. Men många hundratals människoliv förstördes - bara för att de hade ett avtal om vaccinering som löstes ut så snart WHO sade ”pandemi”. Då VAR det influensa.
Ja, jag hade ett konto på Flashback 2009 till skillnad från dig och följde tråden.
Jag vet vem han var men syftar på att han blivit riktig kändis nu. Svininfluensan är sen länge bortglömd hos dom flesta svenskar.
Hela grejen med biverkningarna av vaccinet ser jag som kraftigt överdriven dock.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Fast virus är olika, följaktligen olika behandlingar.

Då låter det ologiskt att vi har ett sånt stort reservförråd av Tamiflu. Bara at kasta bort skiten.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Men snälla. Vi rekommenderar ju influensavaccinationer för alla åldringar. Självklart är det tragiskt när de dör av influensan. Men det är ju knappast så att influensan försvinner automatiskt för att covid kommer. Nu blir det istället därtill ett virus vi inte kan vaccinera mot och som är helt nytt för oss. Dessutom är dödligheten långt högre än för influensan. Jag är faktiskt väldigt besviken över hur lite äldre människor är värda i mångas ögon, i det här landet. Det är skamligt faktiskt.

Jämfört med UK så bryr vi oss om de äldre. Där låter man de äldre dö som flugor under influensasäsongerna. För då slår man, så att säga "två flugor i en smäll". Mindre personer att betala ut pension till och utrymme skapas för Tories skattesänkningar.

Men straffet komner nu: UK har inte fler EMO-maskiner än vi har. Tvärt om så hoppas de på just Karolinska institutets resurser. Man har förmodligen också färre respirstorplatser än vad vi har och färre sängplatserper invånare för kvalificerad vård än vad vi har. Lägg där till att folk inte söker vård i tid för covid-19. Det tyder i alla fall se allvarliga/kritiska fallen på. Dock har endast en patient dött när jag kollade sist.
Citera
2020-03-06, 00:00
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Han är alltså anställd och i tjänst på justitiedepartementet på Regeringskansliet i Sverige. Hans uppgifter relaterar direkt till Sveriges beredskap vid kriser. Han framställs som en vanlig äldre man som varit i Italien och smittats.

1) Han betonar hur mild smittan är
2) Han betonar hur bra myndigheterna är
3) Han betonar hur bra vård han får

Att ens jämföra detta virus med ”förkylning” som han gör på filmen på expressen är helt absurt. Vart tjugonde av konstaterat smittade i Italien och Iran AVLIDER.

Hans egen fru är på sjukhus för andningsproblem och själv är han lugn och skrattar om Netflix och katten.

”You do the math”....
Tack för att du lyfter detta!
Citera
2020-03-06, 00:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Alla som är äldre än dig vet vem Tegnell är. 2009 när det var svininfluensa så piskade han upp en panikstämning för att de köpt vaccin de ville ge alla i Sverige. Året därpå var svininfluensan den ”normala” säsongsinfluensan. Ingen berättade ens det. Antalet döda och förstörda personer av det dåliga vaccinet är väl inte fastställt. Men många hundratals människoliv förstördes - bara för att de hade ett avtal om vaccinering som löstes ut så snart WHO sade ”pandemi”. Då VAR det influensa.

Precis, min gamla mormor som var skröplig tvingades på det där vaccinet, hon dog ett par dagar efter sprutan.
Citera
2020-03-06, 00:02
Medlem
Ni som är så in i h-e rädda, ni som säger att allt är för sent, att det kommer gå käpprätt åt helvete...
Vad är ni så rädda för?

Inga otrevligheter tack. Det är en enkel fråga, jag vill bara ha ett enkelt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Tack för att du lyfter detta!

Tack själv, för att du förstår konsekvenserna av det.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrobot
Absolut.

Jag ar i Chicago och USA har ignorerat detta sedan vi forst fick spridning.
Vi hade ett fall som var KONSTATERAT att de kom hem fran Kina 14e Januari - Efter detta tog det nastan en manad innan nasta fall kunde konstaterats har i Chicago.

Detta aer overallt. Tar i snitt 6 veckor innan viruset dodar sin vard.

Hur går pratet på stan i Chicago? Är det hamstring och oro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Absolut! https://news.sky.com/story/nasa-images-show-coronavirus-shutdown-has-cleared-china-pollution-11946759
Tack - kväveoxider kommer framför allt från förbränningsmotorer. (särskilt dieselmotorer). Det krävs hög (explosiv) temperatur för att kväveoxider ska bildas.
Dom är särskilt giftiga - i vissa väderlekar uppstår inversion i städer (t.ex. Göteborg) och lägger lock på hela stan.

Jag är ibland inne på en sida som visar samtliga föroreningar i realtid. Värst i hela Europa är just det drabbade området i norra Italien - Rätt stort område. Jag har varit där och kört och kan säga att luften är hemsk.

På den sidan med luftföroreningar kan man se att Italiens luft är för första gången utan röda siffror.
Så även där har det gjort gott för luften.

Jag kan tillägga jag tror de svåra lunginflammationerna också påverkas av att luften är förorenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in