2020-03-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Samma här, vad är grejen?

1. Allt är en bluff? Han är inte smittad?
2. Han säger sanningen och har knappt symtom, som dem flesta?

Han är alltså anställd och i tjänst på justitiedepartementet på Regeringskansliet i Sverige. Hans uppgifter relaterar direkt till Sveriges beredskap vid kriser. Han framställs som en vanlig äldre man som varit i Italien och smittats.

1) Han betonar hur mild smittan är
2) Han betonar hur bra myndigheterna är
3) Han betonar hur bra vård han får

Att ens jämföra detta virus med ”förkylning” som han gör på filmen på expressen är helt absurt. Vart tjugonde av konstaterat smittade i Italien och Iran AVLIDER.

Hans egen fru är på sjukhus för andningsproblem och själv är han lugn och skrattar om Netflix och katten.

”You do the math”....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur vet du att dödligheten är högre. Hur hög är den i Sverige för tillfället, du som vet så mycket.

Enligt WHO 3,4 procent. Hur vet du att dödligheten är lägre, du som vet så mycket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
De indier som lever idag är nog redan immun mot sjukdomar...

Du har nog så rätt, tror inte ens ebola eller strålning biter på en indier. Tror nog mer på att såna här sjukdomar växer naturligt på deras hud! En del bor i avloppen, jobbar 16 timmar/dygn för en glas vatten och valfri avfallspåse från tippen som betalning. Hemskt land
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Gubben jobbar som krishanterare. Lite väl suspekt? Kan givetvis vara slumpen.

"Med erfarenhet från samtliga tre nivåer i krishanteringssystemet, från kommun till regeringskansli, kan jag stödja i att förbereda och träna er organisation för att identifiera, möta och hantera kriser på ett säkert och systematiskt sätt. "

Helt sjukt. Jag slogs av hur inslaget kändes som propaganda när jag såg det. Nu förstår jag varför. Helt jävla sjukt. Situationen måste i sanning bedömas som extremt allvarlig när man kör ren propaganda på detta sätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
DU och ett gäng flashback fjantar har inte förtoende för en kompetent svensk tjänsteman. Och ni ser er som "folket"

Jag skulle vara riktigt illa ute om de högerextrema fjantarna på flashback inte hatade mig. Det samma gäller förstås Anders Tegnell.

Sanningen är, förstås, att Anders är bäst på att leda kampen emot Coronaviruset. Om någon av er skulle sköta om det så skulle vi få Italien 2.0 inom bara några dagar.

Sen tror jag inte att hela sanningen kommer ut från hans håll heller, fast vad vet jag? Skulle det vara så att det är kris inte fan går han ut i media och säger det. Folk skulle bli panikslagna än vad folk redan är.

Låt det gå några veckor innan ni börjar såga av fötterna på någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Man ska inte lita på folk bara för att de har en examen. Några av de största idioterna jag har träffat har tunga utbildningar, de är fortfarande helt pantade.

Sedan skriver du "Om han sedan har dåligt omdöme och det med facit i hand visar sig ha gjort katastrofala missbedömningar vet inte jag. "

Häng med i matchen, det är redan otroligt klart att han HAR ett dåligt omdöme och det HAR visat sig att han HAR gjort katastrofala missbedömningar.

Det är officiellt att karln är helt och totalt inkompetent och ett stort hot mot Sveriges befolkning. Det här är inget att diskutera. Han har misslyckats, det är objektiv fakta.

Nej man skall inte förlita sig på titlar. Jag bara kommenterade detta med "riktiga smittskyddsläkare". Hur vet du vem du skall förlita dig på? Kan Tegnell ha fel så kan väl de ha fel.

I övrigt så är "facit i hand" inte ett automatiskt bevis på att någon gjorde en orimlig bedömning .

Om jag säger att Tyskland nog kommer spöa Norge i fotboll så är det en rimlig bedömning. Den var väl i efterhand inte orimlig för att Norge vann, eller hur?

Det är fullt möjligt att karln är inkompetent. Jag känner inte honom och är rätt ointresserad av Folkhälsoinstitutets verksamhet. Deras uppgift är väl normalt att få folk att banta och sluta röka ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Så är det, men nu handlar ju den här tråden om Covid-19 och inte Löfven. Han har egentligen ingen roll överhuvudtaget (han får inte ens) så hur är hans intelligensnivå intressant?
Det va ett svar på din fråga "Hur skulle det göra honom till en bättre statsminister?"
Citera
2020-03-05, 23:51
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är det Sverige mörkar?
Endast en subjektiv känsla som jag kanske borde förtydligat i mitt inlägg. Om du jämför hur andra länder behandlar detta jämfört med Sverige så får man en känsla av att Sverige är mer rädda för att panik ska uppstå än att faktiskt minska spridningen.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Johns Hopkins University Har svårt att stava verkar det som.

Jag tog en skärmbild för några timmar sedan och då stod det att 2,652,243 smittade.

För en stund sedan var den "normal" igen.

Sedan hittade jag det här:

Coronavirus and Johns Hopkins 2.6 million mistake? By Dr Paul Cottrell
https://www.youtube.com/watch?v=9p9Ws3cODJ0

Vad är det som pågår!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
DU och ett gäng flashback fjantar har inte förtoende för en kompetent svensk tjänsteman. Och ni ser er som "folket"

Jag skulle vara riktigt illa ute om de högerextrema fjantarna på flashback inte hatade mig. Det samma gäller förstås Anders Tegnell.

Sanningen är, förstås, att Anders är bäst på att leda kampen emot Coronaviruset. Om någon av er skulle sköta om det så skulle vi få Italien 2.0 inom bara några dagar.

Förklara detta för mig då, som är Moderat och förmodligen "extrem" som du anser.

Hade jag varit i Anders skor sedan detta startade, hade jag i januari stängt ner all flygtrafik till och från Kina och sedan runt 20:e februari eller nu det var som allt började i Italien, hade jag stängt ner flyg till och från Italien, samma med Iran och några länder till. Eller han har inte den makten, men jag hade förespråkat de åtgärderna.

Jag hade också förespråkat att alla som kommer från utlandsresor med symptom (som man kollar noga på flygplatserna), Oavsett var i världen de varit, sätts i tvångskarantän i en månad. Och om jag skulle hoppa in som Tegnell IDAG skulle jag genast klassa Corona som en enorm samhällsfara och föreslå att hålla stängt skolor, arbetsplatser, evenemang och kollektivtrafik så mycket som det går.

Hur i hela helvete skulle det då vara Italien 2.0? Det skulle inte vara en jävel som var smittad i Sverige. Inte en person!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Per capita verkar Sverige ligga 2:a i Europa, efter Italien?

Gå tillbaka till grundskolebänken och lär dig lite grundläggande matematik. Hur många fall har Norge? C:a 90. Hur många registrerade fall har vi? C:a 90. Är vi mer drabbade är Norge, per capita? ( Ledtråd: Norge har färre innevånare än Sverige)......
Citera
2020-03-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Erdogan sa i dag allvarligt på Aljazeera News att fom nu skulle han be GUD om seger vid varje anfall i Syrien. Vilken smart ledare? Sverige behöver nog fler turkar med sån handlingskraft att sätta in mot viruset som inte backar för vanlig attack.

Ett oväntat bakhåll med turkbön krydda skulle kunna få viruset på fall med Guds hjälp, vem vet, det kanske blir multikulti som räddar oss trots allt? Överraskningsattack, nu känns det bättre, det har jag läst om i historieböckerna med lyckad utgång. Dax för viruset att droppa höljet, visa sig naket och svimma av? Slut

Kul att han tror på gud men ändå tror att han måste hjälpa till lite med att utrota några folk i närheten. Det borde gud rimligtvis kunna sköta utan hjälp från Turkiet, om det nu är det gud vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in