Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
DU och ett gäng flashback fjantar har inte förtoende för en kompetent svensk tjänsteman. Och ni ser er som "folket"
Jag skulle vara riktigt illa ute om de högerextrema fjantarna på flashback
inte hatade mig. Det samma gäller förstås Anders Tegnell.
Sanningen är, förstås, att Anders är bäst på att leda kampen emot Coronaviruset. Om någon av er skulle sköta om det så skulle vi få Italien 2.0 inom bara några dagar.
Förklara detta för mig då, som är Moderat och förmodligen "extrem" som du anser.
Hade jag varit i Anders skor sedan detta startade, hade jag i januari stängt ner all flygtrafik till och från Kina och sedan runt 20:e februari eller nu det var som allt började i Italien, hade jag stängt ner flyg till och från Italien, samma med Iran och några länder till. Eller han har inte den makten, men jag hade förespråkat de åtgärderna.
Jag hade också förespråkat att alla som kommer från utlandsresor med symptom (som man kollar noga på flygplatserna), Oavsett var i världen de varit, sätts i tvångskarantän i en månad. Och om jag skulle hoppa in som Tegnell IDAG skulle jag genast klassa Corona som en enorm samhällsfara och föreslå att hålla stängt skolor, arbetsplatser, evenemang och kollektivtrafik så mycket som det går.
Hur i hela helvete skulle det då vara Italien 2.0? Det skulle inte vara en jävel som var smittad i Sverige. Inte en person!