2020-03-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Här har ni ett bra exempel på resultatet av Tegnells lugnande ord. Det blir inte bra när vi väl får en stor allmän smittspridning i samhället. Viruset tas inte på allvar.

Vem tig förskylning på allvar sist? Den gången jag fick lunginflammation för 5 år sen eller 3 år sen när den blev till öroninflammation och trumhinnan sprack. Kanske jag skulle ha ringt DN, SVT och BBC då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Jag kan såklart gissa, men det leder ingenstans. Därför säger jag inga siffror, utan jag påtalar bara att för varje mörkertal som finns så blir dödligheten lägre.

Förklaringen är fler personer får milda symptom och överlever än vad som de facto dör, så statistiskt vore sannolikheten större att personen som ej är dokumenterad är en överlevare.
Hur vet du då att det inte finns ett mörkertal även bland dödsfallen?
Citera
Medlem
det är 94 nu inte 52
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Är de smittade över 65 med redan andra sjukdomar med andra ord?

Jag har ingen aning men det är bara en tidsfråga. Eller tror du bara 20-plussarna drabbas i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Du menar alltså att covid19 inte existerar utan är andra coronor?

Det är inte vad jag säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Tyskland verkar vara på väg att spåra ur nu, 280 nya smittade på en dag. Kanske håller det på och bli som i Italien, borde det inte finnas ett behov att testa folk som har rest i Tyskland isåfall... Finns ju en hel del prostitution där, blir förmodligen en ökning av fall av gamla gubbar med viruset.

280 på en dag? Jag läser på welt.de att Robert Koch Institut rapporterar att antalet bekräftade fall gick från 262 till 400 från igår till ikväll, alltså en ökning på 136, inte 280. Sitter du på andra källor eller jämför du med ett annat datum än gårdagens siffror?
Citera
2020-03-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiques
Coronavirus är ett virus härstammat från djur och som kan smittas mellan djur och människor. Nästan alla virus är det. Det är ett influensavirus kort sagt. När blev det sist panik när folk blev förskylda på ditt jobb?

Du vet väl att det finns många olika virus med olika egenskaper? Är SARS1 också ett.förkylningsvirus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Precis som när de ljög om att invandring var vinstaffär eller att invandrare begår lika många brott som svenskar. Lita aldrig på staten.
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Jösses, har FHM förlorat kontrollen utan att våga berätta det? Han gubben som leder arbetet ser svårt väck ut och oroar mig enormt varje gång han öppnar munnen. Allt känns som ett stort skämt med han i spetsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Östra ersboda 😳 Värsta stället en smitta kan börja på, största delen invandrarfamiljer som kommer att skapa kaos på primärvården och akuten.

Finns det någon mer info om detta? Trådar på Facebook eller liknande?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
En stor del lär snart bli smittade. Precis som den årliga flunsan. Vaccin lär komma snart. Dödligheten är fortfarande uteslutande högre i samma grupper som också dör av flunsan. 70% av alla här i tråden lär smittas snart. Det går inte att stoppa längre. Så varför oroa sig? Smittas man så smittas man. Dör man så dör man. Det hjälper nog inte att man gräver ner sig i en grop med militärens ärtsoppa. När man gräver upp sig om två år kommer man ändå smittas av någon jävel som varit på semester.

Har fem barn. Hållit dem alla hemma från dagis tills de fyllde tre. De gick 15 timma max per vecka. Spelar inge roll, så fort de kom till den där jävla smitthärden blev de sjuka. Känns som att jag har haft sjuka barn till och från i 10 år.

Kan mycket väl vara pga att du förhindrade dem att bygga upp ett bra immunförsvar genom att hålla dem hemma i tre år. Tack mamma....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
280 på en dag? Jag läser på welt.de att Robert Koch Institut rapporterar att antalet bekräftade fall gick från 262 till 400 från igår till ikväll, alltså en ökning på 136, inte 280. Sitter du på andra källor eller jämför du med ett annat datum än gårdagens siffror?

Det är 543 smittade i Tyskland just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in