2020-03-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraktard
Intressant hur Folkhälsomyndigheten fortsätter med sin "allt kommer gå bra"-retorik.

Hur många skulle dö av lite panik i samhället om myndigheter var transparanta med hur allvarlig situationen är? Jämfört med hur många som kommer dö på grund av att vi i detta skede sitter och hoppas på att det inte blir allmänspridning och inte vidtar åtgärder för att stoppa spridningen.

Är det nu korthuset till svensk välfärd faller?
Kan det ha något att göra med demografin i samhället som gör att vi inte kan förmedla information likt 2009?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Haha, du framstår som en riktig stolle.

Tror att du trollar. Men om du mot all förmodan skulle vara så jävla bombad så kan jag glatt informera dig om att siffror från alla länder finns där.
De till och med presenterar siffror exklusive Kina på flera ställen.
Vet du vad det betyder?
Det betyder att om du faktiskt skulle vara så jävla dum i huvudet att du avfärdar alla källor bara för att du inte tror på en källa så kan du med enkelhet titta på alla andra siffror.

Nej kära du, det är du och Tegnell som är som är en stolliga idioter, Islam times raporterar 107 döda 3431 smittade jämför detta med dina hitte på sifrror från västs så får du se vilken idiot du är som mest inte klarar av att samtala i god ton utan gapar och skriker som en stollig idiot!
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sorry din mask funkar inte. Det enda som visat sig funka för att minska risken att bli smittad är det här.

Så många inlägg om masker som funkar i tråden, inte brytt mig en enda gång.
Nu tänkte jag "äh, låt se hur en sådan mask ser ut".

Inte besviken!
Citera
2020-03-05, 21:29
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Jag hoppas innerligt att ni båda är troll. Även om Corona verkar göra att skolplikten inte gäller fullt ut måste ni väl ha hunnit lära er skillnaden mellan ”tro”, ”kan ha” och ”veta”...
Tack för det oerhört informativa inlägget, herr skolpolis. Skriv en papperslista, vik det på mitten, köp frimärke och skicka till någon som bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Dina siffror utanför epicentra är helt meningslösa eftersom de flesta smittade du hänvisar till har varit sjuka under färre dagar än det i snitt tar för döden att inträffa om man insjuknar i corona-viruset. Fattar du? Precis som den andra snubben jag pratar med så vet du ingenting och borde antingen använda WHOs siffror eller sluta läsa öht om du inte klarar av sanningen.

Ärligt läste inlägget du precis svara på läste Jag om för typ 10 dagar sedan
Alltså vad gör du sååååå långt tillbaka i tråden! Haha smittade i Sydkorea 670st typ... haha kom igen tryck på knappen långt upp till höger med två pilar på sig!
då kommer du ikapp till idag 5 Mars 👌😂
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Tyskland verkar vara på väg att spåra ur nu, 280 nya smittade på en dag. Kanske håller det på och bli som i Italien, borde det inte finnas ett behov att testa folk som har rest i Tyskland isåfall... Finns ju en hel del prostitution där, blir förmodligen en ökning av fall av gamla gubbar med viruset.
Citera
2020-03-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Hälften av de som officiellt smittats har friskförklarats, så tills du får bättre information så borde du ha förtroende för att du med största sannolikhet kommer bli frisk och leva många långa fina år till

Hur kan man redan veta om någon är frisk? Det är ett helt nytt virus som kom för ett par månader sedan och som enligt flera uppgifter verkar lägga sig latent i kroppen (som vattkoppsvirus) och därmed kan blomma upp igen längre fram. Om, när och hur detta sker är det alldeles för tidigt att säga.
Citera
2020-03-05, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Så om SD hade regerat så hade vi sluppit detta elände menar du? Er ledare, istället för att vara här och ägna sig åt denna kris som vi har just nu, höll på med att dela ut flygblad om migration? Helt ärligt, hur tänker ni som röstar SD...

Jag tycker Att det är viktigt att man är tydlig när man har en nationell kris. En kris som kan utvecklas till en katastrof. Här måste politik och annat släppas. Hälsa och medmänsklighet måste komma i första hand.
Citera
2020-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
https://omni.se/tegnell-om-virusfallen-jag-tror-att-det-varsta-nu-ar-over/a/zG1Aq9

Jag uppfattar hans uttalande som att han syftar på hela svenska folket. Han tror att det inte finns spridning utanför Italienfallen i någon märkbar utsträckning.

Kan det vara så cyniskt att vi heller inte kommer att veta om vi har en spridd smitta i samhället för att de inte kommer att testa för det utan låta skeendet ha sin gång. Dvs de flesta som blir lite sjuka överlever det och andra som blir mycket sjuka åker in och får vård och några kommer att dö.. Så är det bra med det liksom.

För finns det egentligen en lag som säger att du måste handskas med detta på ett vist sätt?
Citera
2020-03-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Varför testar man inte 100 slumpmässigt utvalda individer (åtminstone i tätorter) om dagen för att se om smittan är större än 1% (100 000 av befolkningen) och om den förändras väsentligt vecka från vecka?

För att man inte har resurser till det. Om man hade haft det så hade man ändå inte velat, eftersom det skulle skapa mer panik. Det är bättre att fortsätta låtsas som att det kommer gå över av sig själv och att allt kommer bli bra.
Citera
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
ACTIVE CASES
40,487
Currently Infected Patients 34,008 (84%) in Mild Condition 6,479 (16%) Serious or Critical

Seriösa eller kritiska fall har gått ner 1% på ett dygn.

Sssh. Säg inte sådant i tråden. Det ignoreras. Folk vill tro på total förintelse och prepping med bullens korvar och raviolikonserver.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hmm, hur effektivt tror du man testar alla som varit i kontakt med den smittade i Sverige. Jag menar, jag vet inte hur din dag ser ut, men jag är i alla fall i närheten av ett 60 tal människor vars namn jag inte känner till eller kan ta reda på per dag.

Jag tänker såhär:

Så länge det inte finns ett enda fall i Sverige där man inte kan spåra smittan bakåt så är jag lugn. Så fort du läser i tidningen om en smittad där personen inte varit utomlands och inte heller umgåtts med någon man känner till är smittad, då vet du att det är så att säga "kört", det vill säga att vi står inför en fri spridning. Orsaken till det är att det finns minst en person därute som går och smittar andra utan att hen själv vet att hen är smittad. Det var det som hände i Italien och det är därför det skenar iväg där. Sätt några sådana personer på Stockholms Centralstation eller i tunnelbanan... det kommer bara smälla till och så är det klart. Hela Sverige kommer få det ett par dagar efter det.

Det fattar ju vem som helst att det bara är en tidsfråga innan det sker. Sedan är frågan hur du ska agera på den insikten. Personligen har jag pendlat från att vilja fly ut i skogen till att acceptera att jag kommer få viruset och ta det som en man, så att säga. Förhoppningsvis kommer alla de jag bryr mig om att överleva. Att fly civilisationen i 18 månader (uppskattad tid tills vaccin tidigast finns) för att undvika ett virus som för mig med bra immunförsvar antagligen inte kommer vara värre än en influensa känns helt enkelt inte värt det för mig, om det ens är genomförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in